Sälja Fortnite-fusk inte OK! Epic stämmer populära Youtube-profiler

Robot
Sälja Fortnite-fusk inte OK! Epic stämmer populära Youtube-profiler

Bikta dig hos Fader FZ – har du fuskat i multiplayer-spel?

#epic, #fortnite, #fusk


Medlem

" Lucas hävdar att hans beteende inte är fel, flera andra som gör det".

Haha, ok.

Medlem

Vilket konsekvenstänk...

Skribent

Underbart, hoppas de åker dit och blir skuldsatta för livet.

Medlem

Det är väldigt trist med fuskande i onlinespel. Det gör ju att misstanke fattas ganska ofta mot de personer som upplevs som väldigt duktiga. Nu spelar jag inte Fortnite utan Quake Champions, och där ryktas det ganska mycket fram och tillbaka om att väldigt många fuskar. Det gör att man tappar sugen att fortsätta spela när misstanken om att man inte spelar på samma villkor blir för stor. Toppen att man tar tag i det i Fortnite. Hoppas det görs i Quake Champions också.

Medlem

Dom kommer ju åka dit så det skriker om det. Speciellt när de även sålt fusk. Hoppas de blir helt skinnade.

Medlem

Rätt åt dem.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

KoP
Medlem
Citat:

Lucas hävdar att hans beteende inte är fel och att flera andra som gör film om spelet på tuben gör samma sak.

Eh, jo. Det är fel. Och bara för att andra gör det betyder det inte att det är ok. Pojkvaskern borde växa upp.

Medlem
Skrivet av Myran22:

Underbart, hoppas de åker dit och blir skuldsatta för livet.

Förstöra någons liv för att vederbörande förstörde en spelrunda för några andra, låter det rimligt?

Medlem

Fuska i singleplayer kan vara rätt underhållande, om det är ett spel man har spelat igenom ett par gånger. Förstår dock inte grejen med att fuska online.. Jag är hellre sämst och har roligt på riktigt.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Förstöra någons liv för att vederbörande förstörde en spelrunda för några andra, låter det rimligt?

Man får nog se det i ett större perspektiv. De har inte förstört "en spelrunda för några andra". De har inte bara fuskat, de har visat att de gör det, hur de gör det, och de har gjort det tillgängligt för många, många andra, som följer samma exempel. Som jag skrev i min tidigare post så gör det att de spelare som spelar utan fusk blir fundersamma om de möter någon som verkar lite för bra. Det gör det ganska trist att spela. Så vad de har gjort har påverkat hela spelarbasen, mer eller mindre, och det är därför konsekvensen med all rätt bör bli ordentligt kännbar.

Och sedan är det ju faktiskt så att det inte är några andra än de själva som har fuskat, visat hur man gör, och tillhandahållit det hela. De har med andra ord ingen annan att skylla på än sig själva.

Medlem
Skrivet av Managor:

Fuska i singleplayer kan vara rätt underhållande, om det är ett spel man har spelat igenom ett par gånger. Förstår dock inte grejen med att fuska online.. Jag är hellre sämst och har roligt på riktigt.

Ja men då påverkar man ju inte någon annan än sig själv så det får man väl göra om man vill.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Förstöra någons liv för att vederbörande förstörde en spelrunda för några andra, låter det rimligt?

Ja, då de tydligt brukar stå i användaravtalet man skriver på vid installation att fusk inte är tillåtet. Dessutom handlar det här inte endast om eget bruk utan de har marknadsfört och sålt fusket i stor skala, vilket innebär att han tjänar pengar på EPICs produkt.

Helt rätt att ta i med hårdhandskarna.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Förstöra någons liv för att vederbörande förstörde en spelrunda för några andra, låter det rimligt?

Deras liv blir inte förstört utan dom får sig en läxa att ta lärdom från.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Minns när jag var yngre och försökte få fusk att funka online. Men var ganska dålig på datorer då som yngst av 3 bröder och fick aldrig hålla på med att ladda ner grejer själv. Så fick mig en redig utskällning av båda mina bröder när de upptäckte att jag försökte fuska online, hur förkastligt det var. Det var sista gången jag försökte med ohederliga metoder, nu suckar man bara för sig själv när man ännu en gång delar server med en fuskare. Så har bara verkligen försökt fuska men aldrig lyckats.

Skribent
Skrivet av Lord Pingu:

Förstöra någons liv för att vederbörande förstörde en spelrunda för några andra, låter det rimligt?

En spelrunda? De har visat hur man fuskar och till och med tjänat pengar på att hjälpa andra att fuska, vilket garanterat förstör mer än "en spelrunda" för andra.

Jag vet inte hur många olika spel jag fått förstörda av äckliga fuskare som inte kan spela rent, och jag har ingen som helst sympati för dessa idioter.

Ja, jag hoppas innerligt och anser det vara fullt rimligt att de blir helt ruinerade. Lek inte med elden om du inte klarar av att bli bränd.

Medlem

Man blir ju lycklig i själen av att läsa sådant här! Thank you epic!

Spanade in Golden Modz-gökens hemsida och hans försvarstal på YouTube. Säljer fusk till Fortnite för $300 - och sedan har han mage att påstå att han blir diskriminerad av Epic. Herrejösses. Han behöver verkligen skolan upp lite i en rättssal.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Det kommer att bli mer problem med detta i framtiden. Dagens ungdomar är inte beredd att kämpa för något, att lägga ner tid och energi på att bli bättre.

Det är dock långt mer tillfredsställande att träna och bli bättre på något än att fuska.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Förstöra någons liv för att vederbörande förstörde en spelrunda för några andra, låter det rimligt?

Han har ju tjänat pengar på detta. Det handlar inte om att förstöra en spelrunda för andra.

Medlem

Jag fuskade i CS några gånger 2004. Blev VAC-bannad och så var det med det. Har aldrig fuskat online efter det. En av mina ungdomssynder, men jag lärde mig en läxa. Det här i nyheten är dock betydligt mer allvarligt och jag kan förstå att man försöker klämma åt dem. Frågan är bara vad som är rimligt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Ja, då de tydligt brukar stå i användaravtalet man skriver på vid installation att fusk inte är tillåtet. Dessutom handlar det här inte endast om eget bruk utan de har marknadsfört och sålt fusket i stor skala, vilket innebär att han tjänar pengar på EPICs produkt.

Helt rätt att ta i med hårdhandskarna.

Precis, bor man i USA får man passa sig för vad som står i användaravtalen, kan bli riktigt dyrt. Som tur är så är det totalt verkningslösa här, och beroende på om och hur fusken modifierar Fortnite är de kanske inte alls olagliga eller något som man ens kan råka illa ut för. Fusk i multiplayer är grymt tråkigt, och har inget emot att man drar de som livnär sig på att sälja dem inför rätta, däremot kan det såklart i USA också handla om rätt otroliga summor.

MEG
Medlem

Tycker själv att det är ganska enkelt, man fuskar inte i multiplayer.


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem

som andra har skrivit så blir det säkert extra allvarligt då han verkar ha tjänat pengar på det.
OM han "bara" hade fuskat så var det lite väl hårt...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag "statpadda" i bf2 ett par gånger för längesedan. "abusing certain game dynamics to boost your score, earn medals, etc. For example, imagine a ranked server that just has a few people that repeatedly knife each other, with medics on each team instantly reviving for quick points."

Fragtjuv

Jag fuskade i "Den försvunna diamanten" en gång när jag var nio år.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör
Skrivet av joelthor100:

Jag fuskade i "Den försvunna diamanten" en gång när jag var nio år.

Lymmel!


signatur
Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jag fuskade i "Den försvunna diamanten" en gång när jag var nio år.

Monster.


signatur

I drank what?

Medlem

Har fuskat med glitchar i MP spel. Dock aldrig laddat ner någon programvara.

Gnällkuk
Skrivet av Lord Pingu:

Förstöra någons liv för att vederbörande förstörde en spelrunda för några andra, låter det rimligt?

Märkligt resonemang. Om du jämför det med idrott, tycker du att det är orimligt att man bestraffar någon hårt som dels tävlar dopad men utöver det även säljer dopingpreparat? Nu har jag ingen aning om vilken nivå de befinner sig på, de kanske bara nöjesspelar. Men jämför det med någon som tar anabola och tränar på ett gym, det i sig kanske inte är så markvärdigt, men nu är det så att den här personen är en jättekändis och bestämmer sig för att öppet börja sälja dopingpreparat till andra.

När personen sedan konfronteras så är försvaret då alltså att "alla andra gör det".

Ja, jag tycker absolut att det är rimligt att "förstöra någons liv". Lite som om du piratkopierar, du kan knappast klandra någon annan om du åker dit. Du är väl medveten om riskerna om/när du gör det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nej. Fusk i multiplayerspel är fel.
Titta till och med rimmet håller med.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

12
Skriv svar