Pokémon Go går bra än – drog in 760 miljoner kr i september

Robot
Pokémon Go går bra än – drog in 760 miljoner kr i september

Gångsimulatorn lockar fortfarande.

#niantic, #nintendo, #pokemon-go


Medlem

"Pokémon Go beräknas ha dragit in 2 miljarder dollar (nästan 18 miljoner kronor)" Rör det sig om nåt annat än usd eller är har växelkursen svajjat?;)

Redaktör
Skrivet av Redstar:

"Pokémon Go beräknas ha dragit in 2 miljarder dollar (nästan 18 miljoner kronor)" Rör det sig om nåt annat än usd eller är har växelkursen svajjat?;)

På det svarar jag "måndag".


signatur
Medlem

sjuk summa det där, så nästan 1 miljard drog det in förra månaden..

Medlem

Jag brukar inte gå ut och spela för spelandets skull men om jag endå är ute drar jag igång appen och spelar lite medans jag går mellan punkt A till B.

Medlem

Något nytt som hänt med Pokémon nu med den nya uppsvingen? Har själv inte spelat sen hösten 2016 så har ingen koll.

Medlem

tjena vilka pengar de har dragit in på en promenad app. dock förknippar jag mest pokemon go med den där sången som kom för två år sen av någon unge som lirar spelet varje dag. den har förövrigt 71+ miljoner visningar, och det är inte för att den är bra! https://youtu.be/vfc42Pb5RA8

Testpilot

Ironiskt att "free to play" spelen är de som drar in mest pengar.

Medlem
Skrivet av Stich:

Något nytt som hänt med Pokémon nu med den nya uppsvingen? Har själv inte spelat sen hösten 2016 så har ingen koll.

tror de la till fler pokemons från andra generationer, flera/ nya "shinys", och en del event. men inte helt hundra på när allt kom till spelet. de ska också lägga till hela generation 3 snart, eller om de lagt till det nyligen. har inte full koll och har inte heller spelet sen 2016, kunskapen kommer från diverse twitter rubriker från spelsidor.

Medlem
Skrivet av Stich:

Något nytt som hänt med Pokémon nu med den nya uppsvingen? Har själv inte spelat sen hösten 2016 så har ingen koll.

Raids, Friends, Events.
Men mest raids tror jag eftersom det finns anledning för folk att samlas och spela i grupp, samt skaffa och utveckla starkare Pokemon.

KoP
Medlem

Vad är det spelet drar in pengar på? Reklam?

Medlem
Skrivet av Stich:

Något nytt som hänt med Pokémon nu med den nya uppsvingen? Har själv inte spelat sen hösten 2016 så har ingen koll.

Det är i princip samma spel som det var för två år sedan. De lägger bara till fler pokémon och hoppas att ingen märker att de sagt upp alla utvecklare.

Jag tröttnade till slut.

Skrivet av KoP:

Vad är det spelet drar in pengar på? Reklam?

Mikrotransaktioner.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Från realese så har dom lagt till några generationer och dom gjorde om gym systemet till att bli bättre.

Dom har lagt till raids vilket kommer upp på gyms där ägg kläcks till olika pokemons som man i grupp måste besegra för att få speciella rewards och sedan få en chans att fånga pokemonen som man slogs mot.

Dom har lagt till väder effekter som kan boosta pokemons beroende på vilket väder det är ute. Så om det regnar ute har vatten pokemons större spawn chans och har bättre stats.

Det som är nytt nyligen är Friend system och Trading som är lite komplicerat men förenklat kan man bara träda med folk som är fyfiskt nära (100m tror jag det är) och man måste vara friend. Är massa andra saker som avgör hur mycket det kostar (in game resourches) att trada.

Några saker jag inte minns när dom lagt till är fånga en pokemon om dagen i 7 dagar i sträck ger special reward samma med pokestop.
Quests man kan få för att få lite rewards på. Det kan vara kasta 3 curve balls eller evolva en eld pokemon och liknande. Sedan finns det en längre story quest som har en special reward i slutet.

Avstängd
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Slutade spela Pokemon Go för ett bra tag sen. Men ser fram emot Let's Go-spelen, inte alls samma sak, men närbesläktat. Föredrar dock att fånga pokemon i Kanto, Johto och övriga regioner än i Sverige

Som Nintendoföljare är det kul att de får in pengar på sina projekt. Däremot är det lite skrämmande att det är genom mikrotransaktioner. Inte spenderat en krona på Pokemon Go.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

ELF
Medlem

Är detta mycket eller lagom om man ser till det aktiva spelarantalet?

Skrivet av Redstar:

"Pokémon Go beräknas ha dragit in 2 miljarder dollar (nästan 18 miljoner kronor)" Rör det sig om nåt annat än usd eller är har växelkursen svajjat?;)

Aah,är det därför alla mina aktier gått ned.....


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

"Gångsimulatorn"? Det är väl tekniskt sett inte rätt iom att man inte simulerar gång utan faktiskt gör det?

Medlem
Skrivet av KoP:

Vad är det spelet drar in pengar på? Reklam?

man kan köpa bollar, lures att lägga på pokestops så monster kommer, ägg som ger dubbel xp osv... sånt "skräp" är värt hundratals miljoner dollar i månaden visar hur vansinnigt mycket pengar folk lägger ner på sånt...

noll reklam i spelet.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

"Gångsimulatorn"? Det är väl tekniskt sett inte rätt iom att man inte simulerar gång utan faktiskt gör det?

När spelet var nytt och jag bodde i en lägenhet nära ett asylboende spawnade alltid en massa pokemons i närheten så jag kunde sitta på dass och fånga.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Ironiskt att "free to play" spelen är de som drar in mest pengar.

Mja, både CS och GTA online ligger ju rätt bra till i toppskiktet också. Men på mobil jo visst.

1
Skriv svar