Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Hej jag har stött på ett drygt problem, jag kan inte plocka upp ammunition! Jag har gått till stället på campen flera gånger för att skaffa mer ammo, även när jag plockar från fiender så samlas det inte ny ammo. Är det fler som stött på det här problemet?!

Medlem

Har kört ca 6h nu. Visste egentligen ingenting om det på förband. I mångt och mycket känns det som Witcher 3 i västern miljö och tempot neddraget några hack. Otroligt detaljerat och fint men är lite frustrerande många animationer och sega gameplay moment från och till. Eller så känns det bara ovant eftersom jag nyss lirat Doom och Doom II.

Får spela lite till och se om jag ändrar uppfattning.

Redaktör
Skrivet av baxtex:

Har kört ca 6h nu. Visste egentligen ingenting om det på förband. I mångt och mycket känns det som Witcher 3 i västern miljö och tempot neddraget några hack. Otroligt detaljerat och fint men är lite frustrerande många animationer och sega gameplay moment från och till. Eller så känns det bara ovant eftersom jag nyss lirat Doom och Doom II.

Får spela lite till och se om jag ändrar uppfattning.

Tempot och segheten är krävande, jag blev aldrig riktigt vän med det. Men det här är ändå en upplevelse som få andra, så hoopas du du kommer in i det.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tempot och segheten är krävande, jag blev aldrig riktigt vän med det. Men det här är ändå en upplevelse som få andra, så hoopas du du kommer in i det.

Ja, kan också vara dålig timing. Som småbarnsförälder blir det bara 10 minuter där, halvtimme där osv. Hinner inte med så mycket i spelet på så kort tid.😅

Medlem
Skrivet av baxtex:

Ja, kan också vara dålig timing. Som småbarnsförälder blir det bara 10 minuter där, halvtimme där osv. Hinner inte med så mycket i spelet på så kort tid.😅

Du kan styra tempot om du vill också, kör man bara main uppdragen så ökar tempot. Kör man allt runt omkring så sänks den lite, tror många missar att de har mycket makt i spelet.

Medlem

Segheten med allt är en av de stora anledningarna till att jag föredrar att spela om ettan när jag får min RDR-kli.

Ja, animationerna och detaljrikedomen är fantastiska, men jag vill inte sitta och kolla på när du flår den 50:e hjorten i realtid...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Segheten med allt är en av de stora anledningarna till att jag föredrar att spela om ettan när jag får min RDR-kli.

Ja, animationerna och detaljrikedomen är fantastiska, men jag vill inte sitta och kolla på när du flår den 50:e hjorten i realtid...

Ska börja köra RDR2 nu igen och kommer helt strunta i jaktbiten. Bara köra Story, borde funka?

Medlem

Underbart att tråden fortfarande lever

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Ska börja köra RDR2 nu igen och kommer helt strunta i jaktbiten. Bara köra Story, borde funka?

Givetvis.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Brambas:

Underbart att tråden fortfarande lever

Tiden runt släppet av RDR2 och de gemensamma upplevelserna i den här tråden under den tiden kommer för alltid att vara ett av mina bästa spelminnen.

signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av Zontos:

Du kan styra tempot om du vill också, kör man bara main uppdragen så ökar tempot. Kör man allt runt omkring så sänks den lite, tror många missar att de har mycket makt i spelet.

Stämmer bra. Jag frikörde massor när spelet var nytt, men tappade sugen. Pausade nåt år, och körde enbart storyn när jag plockade upp det igen (för att köra klart den). Då gick det skapligt fort i alla fall. Men nån dag lär jag börja om från noll och köra det igen. Sanslöst bra spel, trots att jag har problem med dess tempo.

signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

"Segheten" var en av mina favoritgrejer med spelet. Inte för alla men definitivt för mig, hjälpte mycket med inlevelsen.

Medlem

Stämmer bra. Jag frikörde massor när spelet var nytt, men tappade sugen. Pausade nåt år, och körde enbart storyn när jag plockade upp det igen (för att köra klart den). Då gick det skapligt fort i alla fall. Men nån dag lär jag börja om från noll och köra det igen. Sanslöst bra spel, trots att jag har problem med dess tempo.

Tror tanken med spelet är att man ska nöta in allt omkring.

Tror framförallt att det förväntas att ta till vara på allt i spelet eftersom Arthur Morgan dör i slutet av spelet (innan Martson tar över då) så det är väl lite ta till vara på livet sensmoral i segheten tror jag.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tiden runt släppet av RDR2 och de gemensamma upplevelserna i den här tråden under den tiden kommer för alltid att vara ett av mina bästa spelminnen.

Samma här, magiskt var det.

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

"Segheten" var en av mina favoritgrejer med spelet. Inte för alla men definitivt för mig, hjälpte mycket med inlevelsen.

Absolut, det var fantastiskt den första genomspelningen! Gå runt med en kopp kaffe i lägret, mata hästarna osv.

Men det blir lite för segt för min smak när jag ska spela om spelet.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Håller med! Det var en väldigt skoj period. 😊

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Håller med! Det var en kul tid att diskutera spelet med Breahl, Över45 och er andra som var aktiva då plus att spelet blev en perfekt tillflykt under pandemin.

Tråden dog nästan när Breahl bannades.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Håller med! Det var en kul tid att diskutera spelet med Breahl, Över45 och er andra som var aktiva då plus att spelet blev en perfekt tillflykt under pandemin.

Ja, spelet blev liksom ännu bättre när jag tittade in här dagligen under tiden jag själv spelade och läste om allas äventyr och upplevelser.

Skrivet av Zontos:

Tråden dog nästan när Breahl bannades.

Verkligen! Det var tråkigt och lika överraskande grej som...

... när Lenny plötsligt sköts av de där Pinkertonagenterna på hustaket vilket ryckte ut honom ur storyn på högst oväntat sätt.

Medlem

Kul att se såna här riktigt matiga forumtrådar om ett specifikt spel. Vilket var det senaste spelet som släpptes som lyckades med det? Elden Ring kanske?

Angående segheten i RDR2 så håller jag med om att det kan vara irriterande ibland, framförallt när man inte har mycket att tid att spela. Men jag tyckte också att spelet var som bäst när man faktiskt tog sig tid att bara leva sig in i världen och njuta av allt. Kunde spendera timmar med att bara rida omkring utan något riktigt mål och bara mysa. Fantastisk spel.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Fattar det och hade jag varit ungdom med obegränsat med tid så visst.

Är ca 15h in nu. Har mestadels kört main quests. Är ju helt galen atmosfär och detajrikedom. Men ja att loota grejer, flå djur och de långa transport sträckorna fram och tillbaka är redan tjatigt för min del. Kontrollerna är rätt klumpiga också, svårt komma ihåg allt. Får se, ger det 10h till och fastnar jag inte då så överger jag nog detta. 25h underhållning är ändå ok. Blir ett "Jag ser storheten i det men det är inte för mig" spel. 😅

Medlem
Skrivet av baxtex:

Fattar det och hade jag varit ungdom med obegränsat med tid så visst.

Men ja att loota grejer, flå djur och de långa transport sträckorna fram och tillbaka är redan tjatigt för min del.

Ja det kan vara lite segt i längden, men här är några tips för att underlätta. Finns en del sätt att få väldigt mycket pengar genom att loota vissa ställen som ger smycken / guld > spara > ladda om > loota igen. 30 min av detta och du har massvis med guld och kan helt sluta loota annat efter det.
Att flå djur för uppgraderingar kan man också skippa, men synd då det du behöver kommer oftast upp i din väg förr eller senare utan att du aktivt behöver leta, då kan man passa på och sedan donera skinnet i campet så ligger det där tills du vill använda det.

Transport sträckorna får man lägga en del tid på, men se till att fånga in den bästa hästen vilket man kan göra tidigt i spelet + använd fast travel så blir det mycket enklare.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag håller med! Jag minns att jag köpte spelet på releasedagen, efter att en hel vecka ha hypat upp det med mina nyblivna kollegor. Köpte en liten flaska Jim Beam, åkte hem, tände stearinljus och startade spelet. Minns tom känslan från när jag kom ut från butiken och skulle köra hemåt. Ljuvligt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dreijer:

Jag håller med! Jag minns att jag köpte spelet på releasedagen, efter att en hel vecka ha hypat upp det med mina nyblivna kollegor. Köpte en liten flaska Jim Beam, åkte hem, tände stearinljus och startade spelet. Minns tom känslan från när jag kom ut från butiken och skulle köra hemåt. Ljuvligt.

Fina minnen!

signatur

Jump in.

Medlem

Det första jag tänkte på när jag såg klippet är "Hallå! Hästen!! Glöm inte hästen!!" 😆

Brukar ni tänka på hästen i liknande lägen? 😄

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Det första jag tänkte på när jag såg klippet är "Hallå! Hästen!! Glöm inte hästen!!" 😆

Brukar ni tänka på hästen i liknande lägen? 😄

https://youtube.com/shorts/Z3uhEyen1TE?si=xdI8IM5EIAvoOhli

Jag tänker fortfarande på min stackars häst varje gång jag åker tåg...

signatur

Jump in.

Skriv svar