Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av AplAy:

Senaste South Park-avsnittet hänvisar till RDR2 typ var tredje minut för skaparna älskar spelet och avsnittet är dessutom i klass med legendariska avsnitt som ManBearPig.

Kul!! Tack för tipset.

Gen
Medlem

Kommer PS4 patchen någon gång? Det hade varit skoj att köra klart spelet.

Tråddemonen
Testpilot

@monsterbenke: Efter att ha utforskat ett antal byggnader som har varit övergivna eller liknande så brukar man få känsla utav vad husen ofta har för saker i sig. Jag brukar leta tills man finner en värdefull skatt, ett vapen eller ett cigarettkort. Innehåller byggnaderna en utav dessa items så har man redan funnit det mest värdefulla innehållet.

Tråddemonen
Testpilot

Red dead online kommer att släppas i slutet av November

https://m.ign.com/articles/2018/11/08/red-dead-online-beta-to...

Tråddemonen
Testpilot
Ledtråd NR 2!
Skrivet av Zimpan:

ANNOUNCEMENT! Tänkte att vi ska göra något roligt här i tråden kommande dagarna fram till helgen, ett par gånger fram tills på söndag så tänkte jag posta ledtrådar till hemligheter inom RDR2 som är helt spoilerfria, så ska ni här på FZ få försöka klura ut dem och hitta hemligheterna på egen hand. Ni får gärna posta inlägg med text eller videos om ni klurar ut dem, men tänk gärna på att sätta spoilerfilter på innehållet! Första ledtråden postas imorgon!

För de som vill så kan jag köra en stream på söndag och visa hemligheterna ifall ni vill se men inte orkar klura ut dem. Happy hunting!

Ledtråd nummer 2

Där de döda sover skall du finna en lapp, följ instruktioner och kom tillbaka inatt.

Ambassadör
Xbox

Jag försökte i timmar att trigga igång jakten på Legendary Buck igår utan att lyckas. Varje gång jag kommer in i området så är det "too much activity in the area". Har rensat banditcamps, dödat rovdjur, gjort bounties i området, lämnat och sovit lääänge, testat olika tider på dygnet.

Antingen är det buggat eller så är det sinnessjuk RNG. Det hade varit trevligt om spelet berättade vad för skit som är problemet i stället för den vaga beskrivningen.


signatur

Jump in.

Avstängd

Jag hittade ganska coola videos från någon snubbe på olika rån och hur man gör dom på bästa sätt, t.ex hur du rånar ett tåg osv.

Alltså det är bara random-rån så det har inget med story att göra så var inte rädd för spoilers.

https://www.youtube.com/watch?v=MjObZWceVHo

https://www.youtube.com/watch?v=l27A933WM1k


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot
Ledtråd NR 3!
Skrivet av Zimpan:

ANNOUNCEMENT! Tänkte att vi ska göra något roligt här i tråden kommande dagarna fram till helgen, ett par gånger fram tills på söndag så tänkte jag posta ledtrådar till hemligheter inom RDR2 som är helt spoilerfria, så ska ni här på FZ få försöka klura ut dem och hitta hemligheterna på egen hand. Ni får gärna posta inlägg med text eller videos om ni klurar ut dem, men tänk gärna på att sätta spoilerfilter på innehållet! Första ledtråden postas imorgon!

För de som vill så kan jag köra en stream på söndag och visa hemligheterna ifall ni vill se men inte orkar klura ut dem. Happy hunting!

Ledtråd Nummer 3!

Gå tillbaka till nummer 2 och läs igenom igen, ta dig till toppen som nämns. När du tagit dig dit, låt midnatt falla in, se ut mot Syd så blir den nog sedd.

Ambassadör
Xbox

Jag fick äntligen min Legendary Buck att spawna! Det tog ca 9h totalt, haha.

Lösningen? Att kliva av hästen och GÅ in i området som triggar legendary spawn...


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Haha du verkar ha lite bråttom i spelet, brukar ibland gå av hästen för att upptäcka lite till fots och njuta av naturen. Händer att man tom leder hästen vid branta sluttningar.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zimpan:

@Mortaigne: Haha du verkar ha lite bråttom i spelet, brukar ibland gå av hästen för att upptäcka lite till fots och njuta av naturen. Händer att man tom leder hästen vid branta sluttningar.

Bråttom? Spenderat 9 timmar med att jaga en hjortjä**l

Så här i efterhand säger det ju sig själv, kommer man galopperande med en stor jävla Ardenner-häst så flyr väl djurlivet, haha. Men jag stannade mest på hästen för att få bättre uppsikt då det smyger runt cougars i det området som är lättare att upptäcka från hästryggen innan man blir lunch.

Men ja, nu blir det mer till fots


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Haha iofs, har du spenderat så mycket tid åt en liten buck så har du nog all tid i världen.

Psst om du vill ha en bra häst kan du kolla här, men vill du finna det på egen hand så ska du inte klicka på spoiler fliken. Ett litet tips från mig till dig.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Enligt dataminers så har vi lyckats få lite mer info om Red Dead Online, sätter en spoiler flik för de som inte vill veta spelets innehåll försen release utav BETA som kommer ut någon gång i november.

Enligt alla Dataminers så har de lyckats gräva fram att Red Dead Online kommer att innehålla fordon som vagnar som spelare kan köpa, det finns vissa vagnar som har maskingevär på vagnen.

Spelare kommer att kunna köpa land och hus inom spelet

Rockstar har själva sagt att de kommer att plocka in de bästa bitarna som spelare gillade med GTA Online och implementera det i Red Dead Online.

Men bortsett från det som har lyckats komma fram så kommer spelet såklart ha samma innehåll som Storyn i spelet, det kommer finnas jakt och allting precis som single player. Det skall även finnas events, missions, rån och sist men inte minst camps som kan uppgraderas. Med all denna information så kan man tänka sig på ett ungefär om hur onlinevärlden kommer att se ut.

Men tänk på förhand att alla servers kommer nog ha en del krångel vid BETA, då alla som har köpt spelet kommer få tillgång till Red Dead Online. Vilket är en hel del!

Hoppas ni gillade infon!

Fett tack för infot! Nu hoppas man att det kommer en flygande kvast.....nä ha ha!

Avstängd
Skrivet av Zimpan:

@Mortaigne: Haha iofs, har du spenderat så mycket tid åt en liten buck så har du nog all tid i världen.

Psst om du vill ha en bra häst kan du kolla här, men vill du finna det på egen hand så ska du inte klicka på spoiler fliken. Ett litet tips från mig till dig.

Jag kör nog på med den man fick från början, den feta. Den verkar odödlig så!


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox

@Zimpan: Grymt! Tack för tipset.


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot
Tråddemonen
Testpilot
Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Man spelar precis som man vill i spelet! Kan vara kul att ha kvar första hästen också om man känner sig bunden till den.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@breahl: Man spelar precis som man vill i spelet! Kan vara kul att ha kvar första hästen också om man känner sig bunden till den.

Körde så också, eller den andra hästen för den första dog pga klantskallerier.

Spoiler före kap6 slutet av det

Men man kände sig faktiskt lite sorgsen när hästen dog under ett uppdrag, det är något som ingår i storyn

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos: Är inte riktigt så långt in i storyn, så jag väntar lite med spoilern

Avstängd

@Zontos:

Är det spoiler före kapitel 6 eller är det före kapitel 7? För jag är på kapitel 6 nu och det där har inte hänt för mig.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@breahl: Grattis du postade det 500de inlägget!

Medlem

Jösses, en sak i Saint Denis ledde mig till området nära Braitwaithe Manor, där en sak ledde till en annan, sen snubblade jag bokstavligen över en detalj lite längre bort.

Nu är jag helt förstörd mentalt. Helt sjukt imponerad av hur saker som inte har med huvudstory eller ens ett sidouppdrag kan sätta mig ur spel och fundera över valen jag gjort i spelet.

Fullkomligt ÄLSKAR det, har bara gjort 20% av storyn och bränt hur många timmar som helst på jaga, utforska och bara se mig omkring. Sann kärlek! <3


signatur

Nämen!

Tråddemonen
Testpilot
Ledtråd NR 4!
Skrivet av Zimpan:

ANNOUNCEMENT! Tänkte att vi ska göra något roligt här i tråden kommande dagarna fram till helgen, ett par gånger fram tills på söndag så tänkte jag posta ledtrådar till hemligheter inom RDR2 som är helt spoilerfria, så ska ni här på FZ få försöka klura ut dem och hitta hemligheterna på egen hand. Ni får gärna posta inlägg med text eller videos om ni klurar ut dem, men tänk gärna på att sätta spoilerfilter på innehållet! Första ledtråden postas imorgon!

För de som vill så kan jag köra en stream på söndag och visa hemligheterna ifall ni vill se men inte orkar klura ut dem. Happy hunting!

Ledtråd nummer 4!

Ett hus där dörrar är ej öppna för besök, men fönster är inte bara till för att titta ut.

Ambassadör
Xbox

Nu har jag jagat färdigt för en stund, måste avancera storyn lite (för att låsa upp nya jaktområden kanske...;) ) hehe.
Har fällt en del legendary djur, uppgraderat hälften av satchels och campet och fått en del fräsiga kläder och trinkets. Dessutom blivit stabil på att skjuta och är äntligen helt kompis med kontrollerna!
Så nu är det dags att leka bandit igen. Får se hur det går ikväll.


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Lycka till med vad resten av spelet har att erbjuda förutom jakt.

Tråddemonen
Testpilot

Laddade upp några videos på tillfällen som oturen slog till. Enjoy!

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Zontos: Är inte riktigt så långt in i storyn, så jag väntar lite med spoilern

Haha okey Har haft för mycket fritid.

Skrivet av breahl:

@Zontos:

Är det spoiler före kapitel 6 eller är det före kapitel 7? För jag är på kapitel 6 nu och det där har inte hänt för mig.

För dom före sista uppdraget i kap6 Sedan finns det två roliga epiloger efteråt.

Avstängd

@Zontos: Bäst jag kör spoilertag så inte zimpan ser!

Ah ok men tack för hinten, jag började träna upp mina andra hästar nu haha. Hade ett par.

Har bara haft dom andra i stallet.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Lustigt med den arabiska vita hästen, för mig iallefall. Var mitt upp i att hitta den legendsriska buffalon, när sedd häst sprang förbi. Sagt och gjort, efter 30 min var den min - Shadowfax, the lord of all horses!

Skriv svar