Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem
Skrivet av Nemo:

När jag red igenom Valentine härom dagen så hörde jag lustiga ljud från ett av husen.

Jag gick dit och tittade genom ett fönster och såg det här...

Ett par som var höga som hus och som höll på med någon form av "kinky" aktiviteter...

https://i.imgur.com/G9dceXf.jpg

Efter ett tags håll-i-gång så slocknade båda. Det var då jag tog bilden.

En lustig grej var att jag plötsligt fick -1 i honor, utan att jag gjort något.
Men jag antar att det var på grund av fönstergluttande!

haha ja, jag såg 2 pers stå vid ett fönster å fiffla, så gick dit, skrämde bort dom och tittade sen själv in. random event i valentine


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av breahl:

För er som är på kapitel 7 och 8.

Om ni läser tidningar i epilogen så kan ni se vad som hänt med gamla gängmedlemmar med. Man kan även stöta på vissa på tågstationer och andra ställen.

Bra att veta!

Då ska jag hålla utkik!

Kul detalj förresten att det skett lite förändringar bland byggnaderna här och där. Till exempel i Valentine så är huset bredvid General store färdigbyggt i epilog 1. Och andra hus har blivit ruiner, såsom huset där massmördaren bodde.

Hittade även en gumma som nu låg död och bortglömd i sin stuga. Hon levde fortfarande i kapitel 4.

Världen känns ännu mera levande med såna förändringar!

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Bra att veta!

Då ska jag hålla utkik!

Kul detalj förresten att det skett lite förändringar bland byggnaderna här och där. Till exempel i Valentine så är huset bredvid General store färdigbyggt i epilog 1. Och andra hus har blivit ruiner, såsom huset där massmördaren bodde.

Hittade även en gumma som nu låg död och bortglömd i sin stuga. Hon levde fortfarande i kapitel 4.

Världen känns ännu mera levande med såna förändringar!

Jag har spelat igenom lite av epilogerna nu och det är ju bara för mysigt då man bygger huset med Uncle och Indianen. Kan vara en av dom bästa scenerna i detta spel.

Hoppas verkligen det kommer en bra expansion så det blir en fortsättning på detta. Jag vet ju att red dead ett är en fortsättning men är väl för mycket begärt att dom ska göra en remake på det. Även fast det ryktas om det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag har spelat igenom lite av epilogerna nu och det är ju bara för mysigt då man bygger huset med Uncle och Indianen. Kan vara en av dom bästa scenerna i detta spel.

Hoppas verkligen det kommer en bra expansion så det blir en fortsättning på detta. Jag vet ju att red dead ett är en fortsättning men är väl för mycket begärt att dom ska göra en remake på det. Även fast det ryktas om det.

Nja kanske inte en fortsättning, snarare en prolog, då spelet utspelas tolv år innan ettan...

Medlem

Nu är jag klar med kapitel 6. 🎅

Jaha. Hmmm. Ja dö skulle han ju. Kapitlet i sig var ju en enda resa mot "undergången". Men kändes inte direkt överraskande, det går alltid illa för indianer, Dutch visar varför han verkligen är en skurk (paranoid/psykopat). Marstons var ju tvungna att klara sig. De intelligentare och överlevarna försvinner från katastrofen i tid. Det trevligaste jag hade var "vita" uppdraget, krigsveteranen med protesben. Sörjde nog honom mest efter "jaktolyckan", var ju den trevliga kompis som Arthur skulle behövt. Inte gänget med förrädare och löst folk. Är nu i första epilogen, nu kan man iaf få se Blackwaterområdet. Får se om jag blir klar innan nyår med storyn. Glömde nästan - Sadies hämnd var ju tillfredställande men mer verklighetstroget vad det gällde hennes avsluts känsloreaktion. Hon får inte tillbaka det hon förlorat iaf.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

haha ja, jag såg 2 pers stå vid ett fönster å fiffla, så gick dit, skrämde bort dom och tittade sen själv in. random event i valentine

Jag hade en annan lite speciell upplevelse i Strawberry.

Kom som Arthur dit mitt i natten. Vid ett hus nära bäcken stod två snubbar och kikade in genom ett fönster. Här översätter jag till svenska, kommer inte ihåg ordagrant på engelska. "Är det inte inatt det är bad? -"Jo det är alltid den här dagen i veckan"- "Annars får vi stå här hela natten som ett par fån" -"Nu händer det nått" -"Hon tog sig med fingret på baken" -"Men inget mer?" (Arthur syns lite på hästen) "Det är bäst vi går annars tror någon att vi gör ngt konstigt" Till Arthur "Vad gör du här?" Slut. Och Arthur rider vidare.😍

Medlem

En fråga. Är epilogerna kapitel 7 och 8a ?
Eller är det andra kapitel ?
Lite dubbla budskap om det i tråden. Det blev två frågor.😀

Medlem
Skrivet av Över45:

En fråga. Är epilogerna kapitel 7 och 8a ?
Eller är det andra kapitel ?
Lite dubbla budskap om det i tråden. Det blev två frågor.😀

Som jag förstått det är det två epiloger. Kan väl kalla dem för 7-8 om vi vill

Kört en del mer nu av epilogerna o dem är fasen minst lika bra som resten. Funderade på God of war eller detta som årets spel, RDR 2 har gått upp till toppen nu, blir bara bättre o bättre.

Så. Jävla. Bra.

Hur ska man kunna slita sig om en månad till re2 remaken?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd
Skrivet av Över45:

En fråga. Är epilogerna kapitel 7 och 8a ?
Eller är det andra kapitel ?
Lite dubbla budskap om det i tråden. Det blev två frågor.😀

Japp det är 7 och 8. Väldigt grym story i dom med!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Var nyss och hämtade Otis Millers revolver, den är jävla snygg och har mer damage än alla andra man haft.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Nu är jag klar med kapitel 6. 🎅

Jaha. Hmmm. Ja dö skulle han ju. Kapitlet i sig var ju en enda resa mot "undergången". Men kändes inte direkt överraskande, det går alltid illa för indianer, Dutch visar varför han verkligen är en skurk (paranoid/psykopat). Marstons var ju tvungna att klara sig. De intelligentare och överlevarna försvinner från katastrofen i tid. Det trevligaste jag hade var "vita" uppdraget, krigsveteranen med protesben. Sörjde nog honom mest efter "jaktolyckan", var ju den trevliga kompis som Arthur skulle behövt. Inte gänget med förrädare och löst folk. Är nu i första epilogen, nu kan man iaf få se Blackwaterområdet. Får se om jag blir klar innan nyår med storyn. Glömde nästan - Sadies hämnd var ju tillfredställande men mer verklighetstroget vad det gällde hennes avsluts känsloreaktion. Hon får inte tillbaka det hon förlorat iaf.

Jag vart nästan lite deprimerad efter kapitel 6, allt var så jäkla orättvist. Fantastisk tragedi! Hela spelet var ju en emotionell bergochdalbana när man har stark inlevelseförmåga. Vilket jäkla spel... Finalen med ritten mot lägret och den grymma musiken...genialt vackert. När Arthurs häst blev skjuten och han sa adjö, där brast det lite. Min häst! Fan då...

Epilogerna är riktigt bra, gillade dem skarpt och de ger en väldigt bra ingång till RDR1.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

@breahl: Oh det är en fin puffra det!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

@breahl: Oh det är en fin puffra det!

Japp den och Michas är ju dom bästa i spelet.

Men måste fråga en sak, den puffran jag hittade. Det är en revolverman från något gammalt spel va?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag vart nästan lite deprimerad efter kapitel 6, allt var så jäkla orättvist. Fantastisk tragedi! Hela spelet var ju en emotionell bergochdalbana när man har stark inlevelseförmåga. Vilket jäkla spel... Finalen med ritten mot lägret och den grymma musiken...genialt vackert. När Arthurs häst blev skjuten och han sa adjö, där brast det lite. Min häst! Fan då...

Epilogerna är riktigt bra, gillade dem skarpt och de ger en väldigt bra ingång till RDR1.

Jag körde väldigt långsamt med Johns kärra när epilogen kom igång. Det kändes som en "tung suck" och att man behövde lite långsamt funderande över vad man varit med om. Så själva epilogstarten är perfekt efter det jobbiga med ch.6. Det lugna avbrottet som man kunde göra under kapitlet, kompisen man fiskade, pratade och jagade med en slags avslappning när man ändå vet att allt kommer gå åt helvete passade perfekt som "lugnande" för mig då. Dessutom kunde man ju hjälpa kvinnan som behövde hjälp att lära sig leva i vildmarken när maken dött. Så utan dessa "vita" uppdrag hade jag nog tyckt att det varit nattsvart.
Återigen ser man vad väl historien balanseras av Rockstar.

Jag har inte haft något spel de senaste åren som dragit in mig som detta. De spel som kommer på efterkälke men som goda tvåor är för mig.
Mass effect 1 och 2. är väl de som jag la ner mycket själ i och ett visst RDR. Även nyaste God of War. (Jag har utelämnat GTA, jag har inte samma känslor för stadsspel. Men jag kan spela och tycka det är kul kortare stunder) Men dessa nämnda spel kommer inte i närheten med känslor, intelligens och spelvariation i ett och samma spel. Detta spel kommer nog att användas i framtiden för undervisning i hur man lyckas få till DET! ☺

Medlem

Jag är mitt inne i epilog 2 nu och det är magiskt bra!

Jag tycker att de här epilogerna håller samma fantastiska klass som huvudstoryn. Om R* hade valt att släppa dem som betal-DLC så hade jag köpt dem utan att tveka, och varit väldigt nöjd. Nu ingår de ju i spelet så det är bara att tacka och njuta!

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Jag är mitt inne i epilog 2 nu och det är magiskt bra!

Jag tycker att de här epilogerna håller samma fantastiska klass som huvudstoryn. Om R* hade valt att släppa dem som betal-DLC så hade jag köpt dem utan att tveka, och varit väldigt nöjd. Nu ingår de ju i spelet så det är bara att tacka och njuta!

Vad som än släpps som betal-DLC så kommer nog dom flesta att köpa det.

Är vaken nu för att se UFC så blev en tidig kväll igår. Men efter detta ska jag nog köra klart epilog 2 under dagen. Väldigt mycket att göra där med, finns mycket bountys att göra. Finns ett par i tumbleweed om du inte varit där.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Vad som än släpps som betal-DLC så kommer nog dom flesta att köpa det.

Är vaken nu för att se UFC så blev en tidig kväll igår. Men efter detta ska jag nog köra klart epilog 2 under dagen. Väldigt mycket att göra där med, finns mycket bountys att göra. Finns ett par i tumbleweed om du inte varit där.

Undead Nightmare 2

https://en.wikipedia.org/wiki/File:Red_Dead_Redemption_-_Unde...

Vet inte om det skulle passa sig faktiskt, känns lite mer seriöst RDR2 på något sätt men skulle säkert vara kul.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Undead Nightmare 2

https://en.wikipedia.org/wiki/File:Red_Dead_Redemption_-_Unde...

Vet inte om det skulle passa sig faktiskt, känns lite mer seriöst RDR2 på något sätt men skulle säkert vara kul.

Jag tycker zombier tillslut har blivit för vanligt. Det är ju tillägg till massor av spel, nästan obligatoriskt. Det är ju skillnad om det är ett eget spel som Resident Evil det är ju tilläggen man tröttnar på. Men när det släpptes till RDR så köpte man det gärna. Just det tillägget är faktiskt riktigt bra också. Kommer ihåg att det gav mig ganska mycket underhållning efter det mer allvarliga huvudspelet.
Men tror inte Rockstar ger ut ett sådant tillägg nu. Men man vet ju aldrig🙂

Avstängd
Skrivet av Över45:

Jag tycker zombier tillslut har blivit för vanligt. Det är ju tillägg till massor av spel, nästan obligatoriskt. Det är ju skillnad om det är ett eget spel som Resident Evil det är ju tilläggen man tröttnar på. Men när det släpptes till RDR så köpte man det gärna. Just det tillägget är faktiskt riktigt bra också. Kommer ihåg att det gav mig ganska mycket underhållning efter det mer allvarliga huvudspelet.
Men tror inte Rockstar ger ut ett sådant tillägg nu. Men man vet ju aldrig🙂

Håller med, inga zombies. Vill ha en bra story, kanske med någon annan i gänget? Kanske en story som utspelar sig före Blackwater-rånet, det skulle vara fett. Då var dom ju inte wanted överallt.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Bästa revolvrarna i spelet nu, Michas och Otis millers.


signatur

PS5 och inget annat.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Över45:

Jag körde väldigt långsamt med Johns kärra när epilogen kom igång. Det kändes som en "tung suck" och att man behövde lite långsamt funderande över vad man varit med om. Så själva epilogstarten är perfekt efter det jobbiga med ch.6. Det lugna avbrottet som man kunde göra under kapitlet, kompisen man fiskade, pratade och jagade med en slags avslappning när man ändå vet att allt kommer gå åt helvete passade perfekt som "lugnande" för mig då. Dessutom kunde man ju hjälpa kvinnan som behövde hjälp att lära sig leva i vildmarken när maken dött. Så utan dessa "vita" uppdrag hade jag nog tyckt att det varit nattsvart.
Återigen ser man vad väl historien balanseras av Rockstar.

Jag har inte haft något spel de senaste åren som dragit in mig som detta. De spel som kommer på efterkälke men som goda tvåor är för mig.
Mass effect 1 och 2. är väl de som jag la ner mycket själ i och ett visst RDR. Även nyaste God of War. (Jag har utelämnat GTA, jag har inte samma känslor för stadsspel. Men jag kan spela och tycka det är kul kortare stunder) Men dessa nämnda spel kommer inte i närheten med känslor, intelligens och spelvariation i ett och samma spel. Detta spel kommer nog att användas i framtiden för undervisning i hur man lyckas få till DET! ☺

Ja, epilogen var nästan lite terapi efter det brutala kapitel 6. Håller med om Veteranen och Änkan, de uppdragen satt perfekt som balans till misären i gänget under sista kapitlet. Både Arthur och vi som spelare behövde det tror jag, det vävdes in bra.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nemo:

Jag är mitt inne i epilog 2 nu och det är magiskt bra!

Jag tycker att de här epilogerna håller samma fantastiska klass som huvudstoryn. Om R* hade valt att släppa dem som betal-DLC så hade jag köpt dem utan att tveka, och varit väldigt nöjd. Nu ingår de ju i spelet så det är bara att tacka och njuta!

Det är ju faktiskt intressant att epilogerna inte är DLC, det hade de ju mycket väl kunnat vara. Pluspoäng till Rockstar där.

Skrivet av breahl:

Håller med, inga zombies. Vill ha en bra story, kanske med någon annan i gänget? Kanske en story som utspelar sig före Blackwater-rånet, det skulle vara fett. Då var dom ju inte wanted överallt.

Ja, nä inga zombies. Däremot riktiga story-DLC hade jag kastat mig över. Som du säger, vad fasiken hände egentligen i Blackwater? En DLC med det som upplösning hade ju inte varit dumt! Eller varför inte

ett DLC som kretsar kring Sadie och vad hon pysslade med efter att gänget upplöstes?


signatur

Jump in.

Avstängd

Ändå kul att det står inristat på Michas pistol att "Vengeance is hereby mine". Gillar dock utseendet på Otis Millers pistol mer.

http://reddead.wikia.com/wiki/Otis_Miller%27s_Revolver


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Nu har ni spoilat lite av epilogerna för mig, i och med pistolerna. 😎 satte på mig dessa så jag har inte sett något😁. Äsch det spelar ju ingen roll med smådetaljer. Men har inte kunnat röra spelet sedan början av epilog 1. Släktövernattningar "pust, stön", titta på "roliga" TVProgram. Blir själv med frugan på nyår, jag har nog fått "lungsoten" host, host kan nog inte gå ut och se fyrverkerier i år ehmm.

Apropå vad hände i Blackwaterrånet och före? Det enda jag hittat som ger lite info. är ju i Arthurs dagbok. Som man ju kan läsa tidigt i spelet. Men han har ju bara fått andrahands info då. Dock står det lite om det tidigare gänget. Smådetaljer, smådetaljer i hela spelet och att sedan få ihop allt till en hyffsad helhet. Det är nästan ett underverk i spelskapande, allt får man aldrig veta. Så är ju livet!
Hoppas verkligen att Rockstar inte släpper några rättigheter till manus. Jag vill inte se en film, bok eller seriemarknad som vissa spelbolag givit tillstånd till. HALO, AC, Resident Evil filmer, Tomb Raider m.m.f (går att se vissa filmer men man vill glömma var de fått rättigheterna ifrån) Finns alldeles för mycket skitmanusförfattare i nöjesindustrin. Men Rockstar är rika och KLOKA fortfarande hoppas jag. DLC tar vi emot och vi betalar gärna för det.🙂

Medlem

Jag får nog börja spela igen så jag kan leta efter Michas revolver Jag borde kanske köra om storyn eftersom jag köpt en smart-tv och det lär nog vara bra grafikupplevelse då ^^ Har också pratat med några som spelat RDR2 som inte verkar förstå hur bra storyn är, det verkar uppenbarligen inte bara ett spel för alla och inte lika "lätt" att komma in i som i exempelvis GTA-serien.

En annan grej, jag har läst lite här och var från jodel till flashback (inte så många givetvis) att det finns grabbar som tycker spelet är pk bara för att man inte kan köpa sex i spelet? I mina ögon har sånt varit det minst viktiga i alla rockstars spel, är det verkligen något folk vill ha eller överdriver de bara? Låter lite konstigt när det finns porr överallt på internet istället för 20 sekunders "gung" utan att se något. Även att det finns kvinnliga karaktärer stör vissa.

Medlem

En sak till, vad är den röda tråden i spelet? Min tolkning är att den röda tråden är just Arthur Morgans liv. Kanske måste spoilervarna den biten.

Det vill säga hans sista tid i livet, att han blir sjuk och vill göra rätt för sig med mera. Att Dutch fuckar ut och blir dum i huvudet känns mer som en del av spelet mer än en röd tråd. Medans röda tråden i epilogerna handlar om att John Martson vill slå sig "till ro" med sin familj.

Avstängd

Nu har jag inte ett skit att göra igen. Ja visst finns ett par legendary djur kvar att döda och sådär men inga bountys och inget story. Ska man måsta spela om detta jävla spel en tredje gång? Spider-Man har fått tre story expansioner hittills och det spelet kom ett par månader före red dead 2. Kan inte rockstar sluta vara så pengakåta och tänka på spelarna som vill ha singleplayer? Insomniac är bättre på att leverera saker till spelarna men det är ju ett rätt så nytt bolag jämfört med rockstar. Men dom lyssnar på communityn, fast så länge folk pyntar in pengar i online så får vi nog ingen expansion.

Samma med Ubisoft, har redan kommit en expansion till Odyssey och det är ett större spel än red dead 2. Kommer en till i vår också plus en remake på Assassins creed 3. Måste verkligen vara sopor som jobbar på rockstar.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Kan inte rockstar sluta vara så pengakåta och tänka på spelarna som vill ha singleplayer? Insomniac är bättre på att leverera saker till spelarna men det är ju ett rätt så nytt bolag jämfört med rockstar. Men dom lyssnar på communityn, fast så länge folk pyntar in pengar i online så får vi nog ingen expansion.

Samma med Ubisoft, har redan kommit en expansion till Odyssey och det är ett större spel än red dead 2. Kommer en till i vår också plus en remake på Assassins creed 3. Måste verkligen vara sopor som jobbar på rockstar.

Men de är inte vilka sopor som helst i så fall, de har ju trots allt gjort decenniets spel!

Jag tänker som så att det har bara gått ett par månader sedan release så det är väl okej om de inte hunnit släppa någon DLC ännu. Om Rockstar sedan skulle släppa en single player-DLC med samma kvalitet som huvudstoryn så bryr sig ingen ifall det tog lite tid.

Medlem
Skrivet av breahl:

Bästa revolvrarna i spelet nu, Michas och Otis millers.

https://i.imgur.com/ND487ug.jpg

De där vill ja ha!

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jag får nog börja spela igen så jag kan leta efter Michas revolver Jag borde kanske köra om storyn eftersom jag köpt en smart-tv och det lär nog vara bra grafikupplevelse då ^^ Har också pratat med några som spelat RDR2 som inte verkar förstå hur bra storyn är, det verkar uppenbarligen inte bara ett spel för alla och inte lika "lätt" att komma in i som i exempelvis GTA-serien.

En annan grej, jag har läst lite här och var från jodel till flashback (inte så många givetvis) att det finns grabbar som tycker spelet är pk bara för att man inte kan köpa sex i spelet? I mina ögon har sånt varit det minst viktiga i alla rockstars spel, är det verkligen något folk vill ha eller överdriver de bara? Låter lite konstigt när det finns porr överallt på internet istället för 20 sekunders "gung" utan att se något. Även att det finns kvinnliga karaktärer stör vissa.

Åh herregud för dessa "arga unga män" ( är det väl oftast ). Varenda yngre man vet väl vad

pornhub

😂 är. I den här tråden verkar vi inbitna fans ha lite högre medelålder. Ni som är unga och är med i tråden ger jag en eloge för vuxet, moget tänkande. Är det inte det som är just grejen med detta spel? Man behöver ha levt, eller tänka på ett moget sätt för att förstå det mästerliga med det.
Online delen kanske passar de yngre, men därför passar den inte mig.

Vad det gäller lite äldre som inte gillar storyn och tycker det är lättare med GTA. De kanske helt enkelt inte gillar Western historier eller långsamma westerns. Vill ha lite modernare snabbare actionspel. För ger man sig in i RDR2 måste man tänka om. DET ÄR INGET ACTIONSPEL i normal bemärkelse. Det är nog tråkigt om man bara snabbspelar huvuduppdragen. Hur får man då känsla för personerna? Förstår man ens storyn ordentligt?
Man kan naturligtvis spela GTA med fler udda sysselsättningar på ett långsamt sätt. Men det är ju främst ett storstadsspel, där man t ex kan lyssna på vilken musik man vill. Det är "modern" brottslighet, maffia, bilar, brudar, droger och putte lite porr. Citat "Förr i tiden visade man damen utan underkropp. Nu visar man damens underliv" (glömt namnet men utmärkt iakttagelse). Iaf det snabba moderna storstadstempot i stort sett.

RDR2 Hästar, långsam öppning av hela spelet, går att "snabbresa" till ngr platser efter rätt lång tid. Men spelet lär en tålamod man tvingas iaktta världen och naturen. Lära sig sköta vardagssysslor. Många små plötsliga avbrott om man tror att det är tråkigt blir man t ex uppäten av något rovdjur, rånad, mördad m.m . Så det går inte att bara vara oskärpt och tycka det är segt. Man spelar inte man upptäcker en annan värld. Som ju hela tiden är på väg att förändras. Det är ju det dessa gammaldags banditer känner de VILL leva som de gjorde förrut. Men förändringar går inte att stoppa bara förändras med förändringarna.

Skriv svar