Starka indikationer på att Red Dead 2 släpps på dubbla Blu-ray-skivor

Robot
Starka indikationer på att Red Dead 2 släpps på dubbla Blu-ray-skivor
Medlem

Jag vill inte spekulera för mycket, men det kan ju (med tanke på all dialog) vara ett language pack med allt japanskt tal på den ena skivan.

Eller så levereras det på två skivor. Den som lever får se.

Avstängd
Avstängd

Lär ju ta år att ladda ner.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Tänkte också som någon skrev att det kanske är extra skiva som tex extra material eller så enkelt som musiken från spelet. Med tanke på att det verkar landa på tunga 100gb så kanske det inte finns annat utrymme än bara för spelet i sig.

Men lite OT. Kommer FZ med nån recension innan släppet eller har det sagts nått om det?

Inaktiv

Helt otroligt dåligt att de inte går ut med sån info när det bara är 9 dagar kvar.

Medlem

Skulle inte förvåna mig att andra skivan innehåller inge extra content som musik etc.
Med tanke på att spel nuförtiden är så himla okomprimerade så är det nog en install disc.

Blir intressant för dom som kommer köpa spelet online. ladda ner det trögt från Sonys inte så bra servrar på launch day, yummy.

Det finns 100GB Blu Ray skivor, men jag har ingen aning om PS4 har support för dem.
PS4an använder 25-50GB skivor.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Helt otroligt dåligt att de inte går ut med sån info när det bara är 9 dagar kvar.

Vad spelar det för någon roll? Skivorna används ju bara vid installation. Vid start måste en skiva vara i för att verifiera att du fortfarande äger spelet.

Medlem
Skrivet av breahl:

Lär ju ta år att ladda ner.

Tror snarare att nedladdningen går fortare om man har en bra uppkoppling och kan dessutom pre-loada. Att installera från skivorna tar tid däremot

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Helt otroligt dåligt att de inte går ut med sån info när det bara är 9 dagar kvar.

Jag har som en tidigare påpekat också lite svårt att se hur det påverkar någon till den grad att det är/blir ”otroligt dåligt”..

Inaktiv

Nja. Tycker fortfarande det är kasst. Man har ju bokat/köpt en vara. Att bolaget inte går ut med specifikationer ÄR dåligt. Samma sak med skivor från artister eller filmer. Om det bara är installations etc spelar mindre roll.

Medlem

Icke-nyhet?
Om spelet landar på 90 gig så är 2 skivor ett Måste. (Iaf för xbox)
Men lite rdr2-pepp skadar kanske inte, sålänge spelet blir bra och inte blir ett själlöst gtav i vilda västern
(Hoppas...med STOR skepsis)

Medlem

Spelar ingen roll för mig, varken positivt eller negativt. Vill minnas att jag spelade monkey island 2 på amigan som låg på 42 disketter, så det är ju inte helt främmande.

Förmodar dock att en utav skivorna helt enkelt är installerings skiva, och att man aldrig behöver byta under spelets gång.

Medlem

Sak samma, har man spelat spel på PS1 så är man van vid sånt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Redaktör
Skrivet av Hexon:

Kommer FZ med nån recension innan släppet eller har det sagts nått om det?

Vi kommer ge info om recensionen så fort vi kan.


signatur
Medlem

Körde vissa spel på Amiga 500 som hade 10+ disketter. Två blu-ray skivor? Fine

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Vi kommer ge info om recensionen så fort vi kan.

Alla tiders👍

KoP
Medlem
Skrivet av anon_176162:

Helt otroligt dåligt att de inte går ut med sån info när det bara är 9 dagar kvar.

Vad hade det spelat för roll? Tror inte det hade påverkat huruvida man tänker köpa spelet eller ej.

Hade dom skeppat spelet på t.ex 4 bluray skivor hade jag köpt det ändå. :'D

Du behöver ju inte sitta och byta emellan skivorna medans du spelar eftersom dom installeras.

KoP
Medlem
Skrivet av NaxoS:

Körde vissa spel på Amiga 500 som hade 10+ disketter. Två blu-ray skivor? Fine

Då var man dessutom tvingad att sitta och jonglera dessa disketter om man inte hade en hårddisk.

KoP
Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Spelar ingen roll för mig, varken positivt eller negativt. Vill minnas att jag spelade monkey island 2 på amigan som låg på 42 disketter, så det är ju inte helt främmande.

Förmodar dock att en utav skivorna helt enkelt är installerings skiva, och att man aldrig behöver byta under spelets gång.

Nä. MI2 på Amigan var aldrig på 42 disketter. :'D Snarare 12 eller 14.

Medlem
Skrivet av KoP:

Då var man dessutom tvingad att sitta och jonglera dessa disketter om man inte hade en hårddisk.

Yep haha. Och sorgen som uppstod när en diskett saknades...

Medlem

Försöker hålla mig ifrån att köpa rdr2 till ps4 men även en sån här "nyhet" gör det svårt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Yep haha. Och sorgen som uppstod när en diskett saknades...

O fy fan, den känslan av uppgivenhet man fick då. Tycker synd om alla digital natives som aldrig kommer och få uppleva detta.

Medlem

105GB mao 2 br


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nä. MI2 på Amigan var aldrig på 42 disketter. :'D Snarare 12 eller 14.

haha, nä, men det kändes som det! Var väl 11 tror jag.
Hade dock turen som hade 2 diskett stationer

1
Skriv svar