Fallout 76 Platinum Edition kostar 1 000 kronor – inkluderar INTE Fallout 76

Robot
Fallout 76 Platinum Edition kostar 1 000 kronor – inkluderar INTE Fallout 76

Lätt att luras vid första anblick.

#bethesda, #fallout, #fallout-76


Medlem

Fallout 76 är en kass kassako.
Självklart hoppas dom på lite träsk-köp som dessa för att väga upp dom tomma servrarna

Medlem

Jag förstår mig inte riktigt på collector's edition som inte inkluderar spelet. Inte ens en nyckel. Snålt.

eld
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag förstår mig inte riktigt på collector's edition som inte inkluderar spelet. Inte ens en nyckel. Snålt.

För att det inte ska behövas tre olika collectors på hyllorna.

Medlem

Såg att det var exakt samma skit med Red Dead Redemption 2 där Collector’s Box inte innehåller något spel. Hoppas att det här inte är någon ny standard som spelbranschen försöker gå över till.

Medlem

Var samma sak med Battlefield 1, och nu säljs den för 399:- istället för 1995:- på Webhallen. Gissningsvis för att ingen köper skiten.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av eld:

För att det inte ska behövas tre olika collectors på hyllorna.

Precis detta.
Folk får välja vilken platform själva, och kan köpa Collector's Edition med alla prylar separat.
Sen att det kostar så mycket är en annan femma, men själva idén ställer jag mig gärna bakom.

Medlem

Vad i helvete?

Hur dum får man bli som köper collectors edition men inte får med spelet?

Medlem

De vill då helst att man först köper spelet till fullpris för att sedan ge sig på att köpa Platinum Edition till överpris när det väl släpps.
Under tiden får du gärna köpa hattar och knasiga kläder med hjälp av microtransactioner också.

Detta i ett fullprisspel...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Töntigt att inte ha råd att skicka med en kod (Precis som med RDR2 utgåvan btw)

Det där är nog speciellt unikt för spelbranschen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd

Helt efterblivet. F076 går från klarhet till klarhet. Död fött.

Medlem

Om de ska envisas med att släppa versioner av spel som inte innehåller spelet kan de väll sluta kalla det en version av spelet i fråga? Varför inte kalla det Fallout: 76, Collection, Collectibles, Goodies, Cool Things From Game You Haven't Played.

Avstängd

Jag tycker att det här är jättebra. Spelköp är alltid "grisen i säcken" till någon nivå och med det här försäkrar dem att de som spenderar så mycket pengar på "fluff" inte är besvikna på spelet.
Ni som gnäller, hade det verkligen varit bättre med en 1300 kr version med spelet inkluderat redo för preorder?

Medlem
Skrivet av Sickness666:

Jag tycker att det här är jättebra. Spelköp är alltid "grisen i säcken" till någon nivå och med det här försäkrar dem att de som spenderar så mycket pengar på "fluff" inte är besvikna på spelet.
Ni som gnäller, hade det verkligen varit bättre med en 1300 kr version med spelet inkluderat redo för preorder?

Annars finns det ju en Collectors Edition för 2500 kr redan som de kunde inkluderat skiten i.

Avstängd
Skrivet av Sickness666:

Jag tycker att det här är jättebra. Spelköp är alltid "grisen i säcken" till någon nivå och med det här försäkrar dem att de som spenderar så mycket pengar på "fluff" inte är besvikna på spelet.
Ni som gnäller, hade det verkligen varit bättre med en 1300 kr version med spelet inkluderat redo för preorder?

Det är inte alls alltid grisen i säcken. Man kan bilda sig en uppfattning om ett spel innan man köper det.

KoP
Medlem

Va? Är det inte spelet man i första hand är ute efter, oavsett vilken typ av utgåva av ett spel man köper?

Undrar vem som tyckte detta var en bra ide? ಠ_ಠ

Sen alla dessa olika collectors edition, borde räcka med en (och spelet imkluderat).

Medlem

Gjorde de inte nått liknande med Mass effect Andromeda där man kunde köpa en apadyr radiostyrd bil som de kallade collectors edition men utan spel?

Dödgrävaren
Skrivet av Nyhet:

Samma fake news som i pcgamer, detta är en edition av guiden och inte av spelet. Det står ju till och med när man klickar in i bethseda shoppen "FALLOUT 76 PLATINUM EDITION PRIMA GUIDE", så hur blev det här en nyhet?

Medlem
Skrivet av JackG100:

Samma fake news som i pcgamer, detta är en edition av guiden och inte av spelet. Det står ju till och med när man klickar in i bethseda shoppen "FALLOUT 76 PLATINUM EDITION PRIMA GUIDE", så hur blev det här en nyhet?

För att spel journalister idag är lata och inte läser det dom skriver om?


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vad i helvete?

Hur dum får man bli som köper collectors edition men inte får med spelet?

Som skrivet av andra ovan: poängen är att man köper Collectors-prylarna och sedan kan välja plattform för själva spelet separat. På det sättet så slipper utvecklaren ha flera olika CE med en version för varje plattform.

Dessutom; Om man nu är ett Fallout-fan och tycker prylarna ser coola ut men inte är intresserad av just detta Fallout, så kan man ju köpa endast prylarna och skippa spelet.

Så länge det är tydligt vad som framgår ser jag inga problem med detta. Prislappen kunde vara lägre, men själva principen har jag inget emot.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Pansarknekt
Skrivet av conthox:

Som skrivet av andra ovan: poängen är att man köper Collectors-prylarna och sedan kan välja plattform för själva spelet separat. På det sättet så slipper utvecklaren ha flera olika CE med en version för varje plattform.

Dessutom; Om man nu är ett Fallout-fan och tycker prylarna ser coola ut men inte är intresserad av just detta Fallout, så kan man ju köpa endast prylarna och skippa spelet.

Så länge det är tydligt vad som framgår ser jag inga problem med detta. Prislappen kunde vara lägre, men själva principen har jag inget emot.

This changed my mind.


signatur

Ooooh the drama!

Avstängd
Skrivet av PrinceToadstool:

Det är inte alls alltid grisen i säcken. Man kan bilda sig en uppfattning om ett spel innan man köper det.

Till någon nivå är det så. Det här tar bort den risken. Vad är problemet? Jag förstår verkligen inte.

Avstängd
Skrivet av KoP:

Va? Är det inte spelet man i första hand är ute efter, oavsett vilken typ av utgåva av ett spel man köper?

Undrar vem som tyckte detta var en bra ide? ಠ_ಠ

Sen alla dessa olika collectors edition, borde räcka med en (och spelet imkluderat).

Detta riktar sig till de som redan har spelet. Så varför ska då spelet ingå? Du är helt ologisk.

Gen
Medlem
Skrivet av JackG100:

Samma fake news som i pcgamer, detta är en edition av guiden och inte av spelet. Det står ju till och med när man klickar in i bethseda shoppen "FALLOUT 76 PLATINUM EDITION PRIMA GUIDE", så hur blev det här en nyhet?

Viktig info! Tycker rubriken på nyheten borde ändras något och lägga till just PRIMA GUIDE.

KoP
Medlem
Skrivet av Sickness666:

Detta riktar sig till de som redan har spelet. Så varför ska då spelet ingå? Du är helt ologisk.

Nja. Nog bara för gammal för att förstå detta med femtielva olika special-utgåvor. Visst, fint att det finns om man gillar att samla på sig prylar. Själv köper jag bara själva spelet.

Dödgrävaren
Skrivet av KoP:

Nja. Nog bara för gammal för att förstå detta med femtielva olika special-utgåvor. Visst, fint att det finns om man gillar att samla på sig prylar. Själv köper jag bara själva spelet.

Som jag skrivit tidigare så är det en Platinum Edition av Prima Guiden, och inte av spelet. Artikeln i sig nämner att man får med guiden, vilket kanske inte är så konstigt då det är den man köper. Såvitt jag vet så brukar inte spelet ingå när man köper en guide. Tror det hela handlar om att en journalist på PC-gamer inte kan läsa, och sen så har det bara rullats ut kopior av den artikeln utan att någon som helst person på redaktionen på FZ kontrollerat innehållet, utan helt enkelt bara översatt det till Svenska.

Medlem

De borde skämmas!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av Breger:

Precis detta.
Folk får välja vilken platform själva, och kan köpa Collector's Edition med alla prylar separat.
Sen att det kostar så mycket är en annan femma, men själva idén ställer jag mig gärna bakom.

De skulle ju kunna skicka med en kod för inlösen i någon av de olika plattformarnas digitala butik?

1
Skriv svar