Det verkar inte bli något Diablo 4 på Blizzcon

Robot
Det verkar inte bli något Diablo 4 på Blizzcon

Blizzard antyder att vi bör ersätta förväntningar med tålamod.

#blizzard, #blizzcon, #diablo, #diablo-4, #nintendo-switch, #rykte


Quake-konnässsör

Kanske lika bra, tycker det är fortfarande riktigt roligt med Diablo 3 när de har lagt in season. Dock så kom man in lite sent, är redan uppe i season 15 i Diablo 3.

Medlem

Synd att höra, men ja, de har ju lagt ner rätt mycket resurser på Diablo 3 rätt så nyligen. Portat det till Switch t.ex.

Men jag är fortfarande nyfiken på vad de kommer presentera. D2 remake?

Medlem

Man skapar en stor hype innan försäljningen av Blizzcon-biljetter börjat, sen när dom är sålda sänker man förväntningarna. Smart.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

blir kul att höra buropen ifrån publiken när dom revealar ett mobilspel med microvaluta.

Medlem

Har inte fastnat för 3an utan fastnade i öknen någonstans för några år sedan. Alldeles för rörigt spel för mig just nu.

Medlem

Tråkigt för dom som väntat, fastnade själv aldrig i Diablo 3, föredrog faktiskt Torchlight 2.

Hade dock hellre sett att dom utannonserat Warcraft 4 faktiskt, men det blir nog svårt med att det hänger ihop så mkt med WoW.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Warcraft 2 - filmen?
Vet att den gick riktigt dåligt i USA men jag skulle gärna se mer från den världen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Gnällkuk
Skrivet av StrongBad:

Man skapar en stor hype innan försäljningen av Blizzcon-biljetter börjat, sen när dom är sålda sänker man förväntningarna. Smart.

Fanbasen tycker jag har stått för den största hypen själva, dessutom så är det ju inte så att de digitala biljetterna tar slut direkt. Ingen som tvingar folk att köpa biljett i förhand, gör man det så vet man ju med sig att man gamblar eftersom man inte vet med säkerhet vad eventet kommer att innehålla.

////

Uttalandet kan ju tolkas på lite olika sätt, kan vara så att de kommer att utannonsera det - men att det ligger långt i framtiden innan annonsering. Om jag får gissa så var planen att avtäcka spelet under Blizzcon, men något har gjort att man scrappat en stor del av arbetet och börjat om/ändrat historien.

Det var ju en serietidning på G, en hel del var klart och skulle sedan komma under senhösten. Huxflux lades detta projekt ned från Blizzards sida. Låter som om de valt att ändra om i spelet vilket resulterar i att storyn i serietidningen inte längre passar om du frågar mig.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hello, nu kan ni köpa druid för endast 20 dollar.

D3 kommer också till App-store!

De fastna för det eviga Skyrim konceptet.

Gen
Medlem

Man tänker ju att de borde annonsera något nytt för att fylla BlizzCon med något som har substans. Känns ju inte som att tex någon D3 Season, Overwatch game mode och HOTS skins kan få besökare att bli nöjda. Vi fick ju precis en WoW expansion så det lär inte bli något från den världen. Kan inte tänka mig att det blir något nytt från StarCraft heller så...vad har det kvar om inte Diablo där inget hänt på evigheter.

Medlem

Jag ser fram emot nya Torchlight, även om det är en bra bit kvar tills det släpps.

Medlem

FailFish


signatur

Meep!

Medlem

Troligen har man lärt sig mycket från Diablo 3 releasen och man är en aning mer försiktigare denna gången. Jag förväntar mig inget Diablo 4 förrän 2020-2021 ändå och att dom förmodligen planerar för multiplattform från början.

Med det sagt är jag ändå väldigt nyfiken på vad som kommer visas på Blizzcon!

Medlem

Glad jag inte hoppade på hype tåget denna gången, kände att det verkar lite "fel" tidpunkt för D4 än.


signatur

Nämen!

Medlem

Om det inte nu är Diablo 4, vilket det inte verkar bli, lär dom ha något att visa upp. Dom säger ju flera projekt.

Gissar på något från den nya tv-serien och kanske en remaster?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Tråkigt för dom som väntat, fastnade själv aldrig i Diablo 3, föredrog faktiskt Torchlight 2.

Hade dock hellre sett att dom utannonserat Warcraft 4 faktiskt, men det blir nog svårt med att det hänger ihop så mkt med WoW.

Det skulle väl göras ett nytt Torchlight nu?

Själv hoppas jag på old school Warcraft nyheter från Blizzcon:)

Medlem

Antagligen D3 till mobila plattform


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Man skapar en stor hype innan försäljningen av Blizzcon-biljetter börjat, sen när dom är sålda sänker man förväntningarna. Smart.

Exakt. Även om spelarna själva växlat upp hypen rejält så är det precis så det alltid fungerar och det vet Blizzard.

Frågan är bara vad de nu ska prata om under Blizzcon. Förbereder mig för ett rejält antiklimax, rent av magplask. D3 till Switch är knappast det som gamla spelare längtar efter...

En bekant jobbar på Blizzard, och han lägger normalt alltid locket på när jag börjar fråga. Igår svarade han dock och det var knappast glädjande besked. ("Lower your expectations. Current rumors are mostly not true at all.")


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kanske Diablo-kort till Hearthstone.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av jamorro:

blir kul att höra buropen ifrån publiken när dom revealar ett mobilspel med microvaluta.

jag vann, alla andra förlorade

Medlem

Jag skal göra slut med Blizzard... fy vilken besvikelse. Sen att "utvecklarna" har mage att säga att det är vad Diablo communityn vill ha... jag blir illa mående... Hoppades in i de sista att detta var ett "tidigt april skämt". Men neeej, hela Diablo communityn fick en "F*ck you näve uppkört där solen inte skiner".

Vi ville inte ha Diablo på mobil...

Medlem

jag hoppas verkligen att Diablo communityn sätter ner foten och säger "Nooo Blizzard, BAD!" jag vill likna detta i storlek med "loot-gate" som EA försökte dra en rövare på oss i och med Battlefront 2.

Samtliga Diablo spel har varit i stort PC exklusivt (D3 på PS4 och Switch, ok... jag köper de och hoppas att konsol spelarna har roligt). Men ett mobil spel till en community som består av PC spelare... hojja, jag har ännu inte processat detta...

Medlem
Skrivet av Tnekmeister:

jag hoppas verkligen att Diablo communityn sätter ner foten och säger "Nooo Blizzard, BAD!" jag vill likna detta i storlek med "loot-gate" som EA försökte dra en rövare på oss i och med Battlefront 2.

Samtliga Diablo spel har varit i stort PC exklusivt (D3 på PS4 och Switch, ok... jag köper de och hoppas att konsol spelarna har roligt). Men ett mobil spel till en community som består av PC spelare... hojja, jag har ännu inte processat detta...

Jag förstår inte riktigt heller vad de tänker. Hade hoppats på något nytt och intressant på Blizzcon. Ett Diablo 4 hade jag inte räknat med men det kunde varit en D2 remake eller ny klass i D3 eller något annat kul i diablo världen till PC. Men detta är ju bara löjligt, ett slag i ansiktet

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jag förstår inte riktigt heller vad de tänker. Hade hoppats på något nytt och intressant på Blizzcon. Ett Diablo 4 hade jag inte räknat med men det kunde varit en D2 remake eller ny klass i D3 eller något annat kul i diablo världen till PC. Men detta är ju bara löjligt, ett slag i ansiktet

Exakt.. jag hade blivit nöjd med en ny character pack... typ Druid... D2 Remake (kändes orimligt då den är svår att remake:a. jag hade "köpt" denna Immortal OM dom hade visat en bild i slutet där det står Diablo 4... då hade jag apploderat och ställt mig upp... men detta... de är en käftsmäll

1
Skriv svar