John Carmack om id-försäljningen

Robot
Medlem
John Carmack om id-försäljningen

De är trippel A och bland de allra bästa på det de gör med rollspel.

Om Beth är bland de bästa på att göra rollspel måste det råda väldigt låga krav på vad som gör crpg:s bra.. Men vad vet Carmack, han spelar ju knappt några spel själv

Medlem

Hade lite svårt att hänga med vad försäljningen syftade på i första svängen då jag fokuserade på Rage när jag läste sista meningen. Annars är det väl lite, jahapp?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

End of the line for the old times ...

Medlem
Skrivet av Exim:

End of the line for the old times ...

And the beginning of a new era!

Medlem

old times? vafan? ID har ju bara gått raka vägen nedför sen Q3.

Medlem
Skrivet av lapa:

old times? vafan? ID har ju bara gått raka vägen nedför sen Q3.

Tror inte att "old times" ens är i närheten av releasen av Q3.

Medlem

synd.. trippel A my ass.. sorry carmack men du inte va du yrar om.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

synd.. trippel A my ass.. sorry carmack men du inte va du yrar om.

Vad är det han säger som är fel? Vad är det du vet bättre?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det kunde ju varit värre? *Host* EA *Host*

Och det han säger låter faktiskt rimligt.

QRT
Medlem
Skrivet av lapa:

old times? vafan? ID har ju bara gått raka vägen nedför efter Q3.

fixed

Inaktiv

Carmack har precis rätt. Kunde inte vara gladare att det var ZeniMax som köpte ID. Tänk bara vilka fördelar det blir mellan företagen!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av lapa:

old times? vafan? ID har ju bara gått raka vägen nedför sen Q3.

Tror inte att "old times" ens är i närheten av releasen av Q3.

nej men pretto, vad tror du att jag tror ärligt?

Medlem

njaa, visst har DooM 3, Quake 4 inte hållt förväntningarna Wolfenstien, DooM, Quake, Quake 2 och Quake 3 har skapat.

men Quake Live... vilket framsteg i teknologi, att kunna få ett spel som när det släpptes för ca nio år sedan krävde en 10.000-15.000 kronors dator kan nu rulla smärtfritt direkt i webbläsaren. Det är i mina ögon riktigt jäkla imponerande.

Visst, Quake Live är inte Far Cry 2 eller Crysis, men det är ingen dålig grafik heller.
Det är ju så att man kan tycka att StarCraft 2, Diablo 3 m.fl. skulle kunna släppas direkt på webben, dom är ju inte mer krävande spel (för datorn iallafall hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

njaa, visst har DooM 3, Quake 4 inte hållt förväntningarna Wolfenstien, DooM, Quake, Quake 2 och Quake 3 har skapat.

men Quake Live... vilket framsteg i teknologi, att kunna få ett spel som när det släpptes för ca nio år sedan krävde en 10.000-15.000 kronors dator kan nu rulla smärtfritt direkt i webbläsaren. Det är i mina ögon riktigt jäkla imponerande.

Visst, Quake Live är inte Far Cry 2 eller Crysis, men det är ingen dålig grafik heller.
Det är ju så att man kan tycka att StarCraft 2, Diablo 3 m.fl. skulle kunna släppas direkt på webben, dom är ju inte mer krävande spel (för datorn iallafall hehe)

Värsta BS jag hört på länge...
Starcraft 2 och Diablo 3 kan vara precis hur krävande som helst och Q3 är fan 10år gammalt.

Bara för att det absolut lägsta som man kan använda för att spela spelen kanske kommer vara låga så kan det helt klart vara sjukt krävande på max. För att spelet bara är runt och fint på ytan så kan modellerna vara hur snygga och dynamiska som helst.

Quake live funkar inte i unix distar och W7(med haxx kanske?) så det är inte bara Flashbaserat som man skulle kunna tro..

Medlem

Eh? Doom 3 är ju hur bra som helst och Quake 4 också.
Kan inte säga att det dalat ner för id, snarare tvärtom.
Och när Rage kommer så lär det stiga ännu mer.

Medlem

*Så idén att helt enkelt bli utgivare och gå ihop med Bethesda och Zenimax är idealisk*

Tror att det blir ett smidigt sätt för ID att få ut spel.
Visst stramar det till i fillingen när man spelar lite Q3, och jag tycker DOOM3, Q4 osv är snygga spel med bra flyt.

Gamers är kräsna!
Jag tycker tex att WOW luktar navel-ludd på arg apa, men det verkar som att några andra i Världen tycker att det är bra

Det kommer aldrig komma ett spel som alla i hela Världen tycker om. (tror jag)....

Go ID ... |^^|

Medlem
Skrivet av lapa:

old times? vafan? ID har ju bara gått raka vägen nedför sen Q3.

Det bästa iD gjort sedan Quake3 var att släppa det igen via Quake Live. Det visar bara hur bra iD är - de är bäst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av lapa:

old times? vafan? ID har ju bara gått raka vägen nedför sen Q3.

Det bästa iD gjort sedan Quake3 var att släppa det igen via Quake Live. Det visar bara hur bra iD är - de är bäst.

Det håller jag med om, men dom har inte släppt nå bra spel efter Q3. That's my point.

Inaktiv
Skrivet av Werzion:

men Quake Live... vilket framsteg i teknologi, att kunna få ett spel som när det släpptes för ca nio år sedan krävde en 10.000-15.000 kronors dator kan nu rulla smärtfritt direkt i webbläsaren. Det är i mina ögon riktigt jäkla imponerande.

QL körs inte i webbläsaren. Det är ett plugin som startar spelet som ligger på din hårddisk som vilket spel-exe som helst.

Jag tror id kommer lyckas bre med de här, de får en finansiär med mycket pengar som kan finansiera ett större team än vad de kunde göra själva.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

synd.. trippel A my ass.. sorry carmack men du inte va du yrar om.

Snälla utveckla vad det är han inte förstår. Jag vet inte varför, men får för mig att Carmack har mer koll än någon annan här inne, bara en konstig känsla.

Medlem
Skrivet av lapa:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av lapa:

old times? vafan? ID har ju bara gått raka vägen nedför sen Q3.

Det bästa iD gjort sedan Quake3 var att släppa det igen via Quake Live. Det visar bara hur bra iD är - de är bäst.

Det håller jag med om, men dom har inte släppt nå bra spel efter Q3. That's my point.

Känns som att vi är ganska syncade där då.

Skrivet av SWEBarb:

synd.. trippel A my ass.. sorry carmack men du inte va du yrar om.

Carmack är bättre än dig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Mycket gnäll här tycker jag

Ni kanske ska vänta och se om det blir negativt eller positivt innan ni börjar gnälla?
Jag tror dom rullar på som vanligt och gör braiga spel


signatur

Jag skiter i allt...och det ska även du skita i

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

Eh? Doom 3 är ju hur bra som helst och Quake 4 också.
Kan inte säga att det dalat ner för id, snarare tvärtom.
Och när Rage kommer så lär det stiga ännu mer.

som vanligt måste jag komma in här och säga att jag håller med om D3. tyckte att det var underbart. Många timmar spenderade man framför det liret.
Q4 lirade jag emellertid inte och det då för att jag aldrig varit en Quake fan. Det tilltalade mig inte.
Men tänker de fortsätta med att leverera högkvalitativa titlar blir jag i.a.f. nöjd!

1
Skriv svar