Sorgligaste stunden i ett spel?

Medlem

Har nog inte gråtit till nåt spel men jag tycker det är så himla sorgligt om man dödar crestfallen knight i Dark Souls och han hostar och säger "I think you've done me a favor".

Medlem

2007 kom ett spel ifrån en liten utvecklare som lånat en spelmotor ifrån BioWare. Det hette Witcher.

Jag var ca 15 när spelet kom ut, jag klarade spelet på ett par dagar fullt klistrad framför skärmen. Spelade om några ggr också.

Jag satte mig in i världen som Witcher utspelar sig i. Jag fick varma familjekänslor ifrån mina fellow wolfs, speciellt Vesemir som en fadersfigur till resten.

I witcher 1 och 2 får man inte så mycket tid med Vesemir som man får Wild Hunt. Men under tiden spelen kom ut så läste jag samtidigt böckerna och blev än mer fast för Vesemir.

Så när Vesemir offrade sig för Ciri så kunde jag inte tro mina ögon, en stor knut vred sig i magen, munnen började sakta öppnas och hänga hjälplöst, det enda jag hörde i skallen min var min lugna röst som sade; "Nääääeee".

Jag kände efteråt en extrem tomhet i spelet efter begravningen. När den gamla damen frågade efter Vesemir, så föll en tår sakta ner.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Final fantasy X lätt men witcher 3 bara att allt var slut

Medlem

Hela Ori and The Blind forest, jäkla skitspel att vara känsloladdat.

KoP
Medlem
Medlem

Gears of war med Dominics fru och när han till slut offrar sig själv för att rädda sina vänner. Enda gången jag blivit tårögd av ett spel.

Medlem

To the moon, har inte vågat spela uppföljaren än.

Medlem

Tyckte Final Fantasy XIII hade ett väldigt bra avslut.
Plus då tv-serien Tre Kronor.

Slutet av Spiderman - ps4

Medlem

@Nemo: Ja, den scenen var riktigt tung.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

phi
Medlem

Sorgligt vet jag inte om det var men med lite glansiga ögon fick jag av denna scenen. Mycket var väl främst för att jag hade läst böckerna innan också.

Medlem

Första genomspelningen av Mass Effect 3 när min stenhjärtade Shepard fick i stort sett alla sidokaraktärer dödade och dödade vissa själv...

Medlem

Jag har inte lirat så många sorgliga spel så det får bli Sanitarium.

Cut scene där Max syster dör av cancer


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Slutet på SOMA från svenska Frictional Games gjorde inte bara att jag satt och gapade, det öppnade även mina tårkanaler på högsta flöde. Kollade om slutet 3 gånger efter varandra och varje gång blev det samma resultat! Var även några bitar i spelet också som var lite känsliga. Rekommenderas å det grövsta!

Medlem

Tror nog det mest tårdrypande i ett spel jag sett är introt till Ori.

https://www.youtube.com/watch?v=vkiAy-H8k6o

Medlem

"Brothers - a tale of two sons" fick det att klia ordentligt i ögonen.

"Wolfenstein: The New Order" har också några ögonblick i relationen mellan Blazkowicz och Anya som får ögonlocken att flimra...

Medlem

Slutet på Final Fantasy X ;_;


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
För mycket sci-fi och fantasy i dagens spel

Tyvärr så är typ 9 utav 10 spel nuförtiden sci-fi och fantasy/rollspel. Jag tillhör den lilla kategori som gillar spel där man spelar en människa och att fienderna är människor eller zombies. men drakar, ödlor, monster, robotar går fett bort för mig. tycker det är barnsligt helt enkelt och faller inte min smak alls. Tyvärr så håller de flesta inte med mig att spel som Uncharted, Last of us, Days gone RDR2 finns det alldeles för lite av fast att de säljer GULD direkt. Fattar inte vad spelutvecklarna håller på med nuförtiden då spel som ovan säljer som smör direkt de kommer men ändå ska det göras massa monster roll spel skit istället SUCK

Tråkig utveckling

Medlem

I slutet av Moonstone - A hard days Knight när du ska återvända till staden efter att ha dödat draken och spelet krashar i den version du äger. Omöjligt att komma förbi eftersom det var innan patchernas tid och så sorgligt att inte få se det awesome slutet

Medlem
Skrivet av submariner:

Tyvärr så är typ 9 utav 10 spel nuförtiden sci-fi och fantasy/rollspel. Jag tillhör den lilla kategori som gillar spel där man spelar en människa och att fienderna är människor eller zombies. men drakar, ödlor, monster, robotar går fett bort för mig. tycker det är barnsligt helt enkelt och faller inte min smak alls. Tyvärr så håller de flesta inte med mig att spel som Uncharted, Last of us, Days gone RDR2 finns det alldeles för lite av fast att de säljer GULD direkt. Fattar inte vad spelutvecklarna håller på med nuförtiden då spel som ovan säljer som smör direkt de kommer men ändå ska det göras massa monster roll spel skit istället SUCK

Tråkig utveckling

Postade du i fel tråd nu? Den här handlar om sorliga stunder i spel

Medlem
Minns inte senast,men minns första

Slutet i Final Fantasy VI (eller III somndet stod på kassetten).

Haha,extra sorgligt då delar av introt inte gick att se pga bugg. Allt frös efter ett tag . Varavde ändå spelet säkert 10 gånger.

Men senast... Tales of the borderlands? Catch a ride!

Medlem

Shemue 1 samt Shenmue 2. Annars kan jag inte minnas att jag blivit påverkad så av ett spel.

Medlem

Dead Island introvideon gav mig några tårar i ögonen första gången jag såg den.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

När Aeris dör i FFVII är klassikern, tror inte något kan toppa det faktiskt, men annars är introt och även till viss del slutet i The Last of Us definitivt de två som påverkat mig allra mest.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

När jag skrev /played i World of Warcraft.

Medlem

@jamaha121: Fan vad du spoilade spiderman för mig

Avstängd
Skrivet av KeyserSoze:

@jamaha121: Fan vad du spoilade spiderman för mig

Take it ez, man. Shit happens! 😂😂


signatur

Why so serious?

Medlem

Jag skulle klappa katten i början av GTA5... trodde jag... ett klick senare så låg katten där, död efter en kraftfull smäll. Kändes genuint som jag hade svikit den virtuella missen.

Annars är väl FF7 och Aerith en klassiker.

123
Skriv svar