Livstecken från Project Nova, Eve Onlines fps-spinoff

Robot
Livstecken från Project Nova, Eve Onlines fps-spinoff

Efter år av frågetecken är vi nu här.

#eve-online, #project-nova


Gen
Medlem

Ser väldigt ointressant ut.

Inaktiv

Påminner om en grå höstdag..

Medlem

Okej, det är i alfastadiet. Placeholders överallt, ljud, grafik, mechanics, yadda yadda. Allt lär jobbas mer på och finputsas något rejält, men jag ser fortfarande inte något som skulle tilltala mig. Konceptet är inte något nytt, och det mesta är rätt generiskt?

Det ser mer ut som något som är kul för utvecklarna att snickra på än spelarna att ta del utav... Been there, done that.

Medlem

Öset kändes som ett cod och manövrarna och skjutandet kändes som Frame. Hoppas det är mer än det.

Medlem

Ser bättre ut än Dust 514 men som sagt ser inte något som känns nytt och fräscht. Nog inte ett spel som jag kommer att skaffa.

Var det bottar eller extremt dåliga p-12or?

Inaktiv

Men då är ju den största frågan, kommer Project Nova ha samma funktionalitet som Dust 514: spelare i EVE Online tar emot kommandon från spelare på planeterna i Dust 514? Det är (enligt mig) den allra viktigaste delen i hela deras FPS-projekt till PC!

Medlem

Det ser ganska oinspirerande ut.. Och väldigt långt ifrån miljöerna och atmosfären man får en känsla av när man sitter och skapar en karaktär i face editorn till Eve Online.
Och vad är grejen med revolvern med fyra skott (fasen vad han laddar om hela tiden)? Borde inte Eve universumet ha utvecklat lite häftigare och intressantare vapen än det där efter alla års isolering från jorden? o_O
Nä, då finns det mer intressantare FPS spel så som Rainbow Six Siege

Inaktiv

Jävlar va skit det ser ut.
Trodde Eve universumet var mer inriktat på taktisk realistisk sci-fi och inte så mycket Halo.

Medlem

Som trogen EVE spelare vill jag gärna hoppas på att detta blir bra denna gång.

Dust514 var skoj, men i långa loppet så var det dömt att misslyckas, bara grejen med att välja en release på Ps3 när Ps4 var på ingång var rätt dumt.

Jag tror dock inte att en fullständig integrering med EVE Online universumet är möjligt.
Dock hade jag gärna sett att ekonomierna var sammanlänkade, kanske att folk tillverkade vapen, utrustning och fordon i Rymden för att sedan skicka ner till legosoldaterna på marken.

Men tror verkligen inte att det kommer se sorgligt nog.

One universe, One war. Låter maffigt. Men den idén känns väldigt, väldigt långt bort just nu.

1
Skriv svar