Recension – Call of Duty: Black Ops 4

Medlem

Har riktigt roligt med multiplayer-delen, skön känsla i spelet.

Medlem

Håller med mycket i vad du skriver. Tycker blackout lyfter COD till nya nivåer sedan förstår jag inte riktigt färgpalett-kritiken, tycker alla MP banor är väldigt färgglada och fina.

Inaktiv
Skrivet av breahl:

Inget är gratis från en AAA utvecklare.

Mja. Trippel A utvecklaren bakom succén med COD är Ju faktiskt numera Respawn studion..... O titanfall i battle royale läge vore supergrymt. Det hade jag betalat för. Blackops, nej tack.

Medlem

Jag gillar inte multiplayer-läget (det är för snabbt och fult), har sällan spelat Zomblie-läget, och dör alltid först av alla i Blackout.
Oavsett det så skulle jag givit CodBlops IIII betyget 2 av 5.
Jag skulle uppskattat en singelplayer kampanj.
Så det kändes lite dyrt för mig som nu bara spelar multiplayer.


signatur

autograph

Medlem

Älskar allt med detta CoD. Sist jag testade på mig CoD var AW2 och det sög, innan det var det BO2 och det var väl helt okej. Enda anledningen till att jag faktiskt köpte detta var pga Blackout, men har spelat Multiplayer precis lika mycket som Blackout, känns som att detta blir main-gamet långt framöver. Zombie är kul med, dock inte riktigt min grej i det långa loppet.

Enda som kan vara jobbigt är 20hz servrar, det måste fixas. Att det inte är lag på att ha 60hz minimum är galet, 20hz är minst av alla FPS i hela världen, vilket är extremt tråkigt, men det är inte hela världen för dom som inte är ultra tryhard.

9.5/10 pga 3 spel i 1.

Medlem

Jag hade faktiskt till och med glömt bort att jag har spelet, eftersom jag spelat det så lite efter att jag installerat det då jag blev så besviken på allt i det.
Men ska prova multiplayer igen. Kanske.
Kommer det en singelplayer-kampanj som dlc så köper jag väl det.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag hade faktiskt till och med glömt bort att jag har spelet, eftersom jag spelat det så lite efter att jag installerat det då jag blev så besviken på allt i det.
Men ska prova multiplayer igen. Kanske.
Kommer det en singelplayer-kampanj som dlc så köper jag väl det.

Inte för att låta dryg men detta COD är väl ganska exakt likadant som tidigare spel fast battle royal istället för singleplayer? Vad är det som gör att du känner dig så besviken? Enligt mig är Multiplayer som det alltid har varit fast med fler banor än normalt. Zombie läget är som det alltid har varit fast mycket djupare och bättre (enligt mig). Sedan är ju battle royal ungefär som man kunde förvänta sig (fast som igen enligt mig var mycket bättre än man förväntade sig)

Medlem

STORT MINUS? Samma jävla motor i alla år. Fantastiskt usel grafik.

Medlem
Skrivet av snubben:

Inte för att låta dryg men detta COD är väl ganska exakt likadant som tidigare spel fast battle royal istället för singleplayer? Vad är det som gör att du känner dig så besviken? Enligt mig är Multiplayer som det alltid har varit fast med fler banor än normalt. Zombie läget är som det alltid har varit fast mycket djupare och bättre (enligt mig). Sedan är ju battle royal ungefär som man kunde förvänta sig (fast som igen enligt mig var mycket bättre än man förväntade sig)

OK. Jo, förvisso så har du ju rätt i det mesta du beskriver om COD, det är som det alltid varit.
Men, om jag ska förtydliga igen det jag skrivit hä på FZ om varför jag inte gillar det nya spelsättet i "Blackout/Battle Royale", så är det för att efter att jag (som vanligt dör först) så blir jag ju spectator resten av spelomgången.
Och det är därför jag inte heller gillar att spela "Slipgate" i Quake Champions. Man har bara ETT liv.
Jag har inte spelat de andra spelen med Battle Royale-mode, eftersom jag tydligen är för dålig, eller så är det bara det att jag inte gillar det sättet att spela i ett skjutaspel. Jag förstår inte riktigt poängen med att bara sitta och titta på när andra spelar klart.
Zombieläget i BlOps (och andra Zombiespel) har jag heller aldrig gillat. Känns bara helt ointressant.

Det var bättre förr.


signatur

autograph

Medlem

Tycker definitivt att det förtjänar 4/5. Spelar dock inte Zombies, men har haft förvånansvärt kul i MP.

Medlem

Köpte spelet för en vecka sedan för att spela Battle royaö, de andra spellägen intresserar mig inte.
Har spelat varje ledig stund. Bästa CoD uppleveösen jag någonsin haft.

Bästa spelupplevelesen jag haft sedan Zelda BotW.

Kan bara säga köp köp köp.

Flyter på i otroligt stabila 60fps på PS4 Pro, aldrig några framedrops eller något.
Spelutvecklarna har verkligen lyckats trolla ihop en fantadtisk produkt.

Red dead 2 kommer få bara hälften av min lediga speltid nu. BR läget i Black Ops är så bra.

Var själv en CoD hater. Men detta är fantastiskt skoj.

Alla ni haters där ute, håll käääft tills ni provat det.

Medlem
Skrivet av gottkaffe:

Tycker definitivt att det förtjänar 4/5. Spelar dock inte Zombies, men har haft förvånansvärt kul i MP.

Tycker man borde göra som IGN, betygsätta spelets olika spellägen var för sig, de är så vitt skilda. Battle Royale läget är 5/5 i min bok.

Inaktiv
Skrivet av Haddock:

Tycker man borde betygsätta spelets olika spellägen var för sig

Det gör dom redan, fast i textform. Betygen är ingenting objektivt och ska därför inte behandlas som om. Läser man texten eller ens bara de positiva punkterna så får man en någorlunda uppfattning av vad recensenten tyckte var bra och dåligt. Håller man inte med någon av punkterna eller känner att det inte är något som spelar någon roll för en själv kan man i huvudet göra om betyget till vilket man själv vill om du förstår hur jag menar.

Medlem

@Haddock: Finns en del kvar att önska i Blackout, iaf när det gäller PC-versionen.

Inventory-systemet är t.ex helt efterblivet sämst

Moderator | Testpilot

Jag har inte spelat det färdiga spelet men betan var riktigt bra. Om riktiga releasen är något i samma veva om inte ännu bättre så blir jag bara riktigt glad. COD har för mig varit rätt så kasst i många år men att göra en sådan dunder comeback är skoj.

Tråkigt för er som inte får kampanjen, men samtidigt ett bra och vågat försök att satsa helt på multiplayer också från utvecklarna.

Bra skriven text @erikcedervall: Kanske ska försöka bjuda mig dig på en runda eller två


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Missade totalt dom hade tagit bort singleplayer hade liksom undvikit alla nyheter om detta spel som jag brukar göra med nya spel och filmer, är roligare att ta reda på allt själv. Så lär knappt spela detta spel man nu gav 2199 kr för, fick åtminstone en snygg låda till halloween...

Medlem

Singleplayer i cod var nog det sämsta skit som funnits. De som klagar på att det inte finns har antagligen inte köpt ett CoD spel på över 10 år


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

@Kleptoman: Inte köpt det sen COD 2, mycket har hänt sen dess märker jag:P

Ti.
Medlem
Skrivet av Haddock:

Tycker man borde göra som IGN, betygsätta spelets olika spellägen var för sig, de är så vitt skilda. Battle Royale läget är 5/5 i min bok.

Då borde ju fullkomliga avsaknaden av SP sänka snittbetyget rejält.

Zombies 8,5
Blackout 9
MP 7,8
SP 0

Alltså ~6,3

Medlem

Tidernas största rehash. 0/20.


signatur

hur tjattar man

Medlem
Skrivet av Ti.:

Då borde ju fullkomliga avsaknaden av SP sänka snittbetyget rejält.

Zombies 8,5
Blackout 9
MP 7,8
SP 0

Alltså ~6,3

Man kan ju inte betygsätta något som inte finns eller aldrig varit officiellt planerat? SP-delen kan därför inte betygsättas...

Alltså ~8,4


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Well...

Buggar som borde fixas i blackout, se till att det inte går att använda glidern på bar mark och så att det inte går att bibehålla traumapack från lobbyn. Fixa controller lootbuggen som gör att man bara kan loota 50 % av en players loot (workaround disabla handkontrollen).

Annat som borde fixas, balansera kroppdelsskada, dvs högre dmg i huvudet än i lilltån. Balansera vapen, SDM och AK har ett rätt stort övertag över de andra. Öka spridningen vid full auto (generellt för de flesta vapnen)... Öka tiden det är mellan att zonen minskas framåt slutet av rundan (har minskats dramatiskt relativt nyligen). Öka tickraten för servrarna och förbättra hitdetection som verkar gå lite hand i hand.

Annars så är det helt ok, japps.

Gen
Medlem

@Håkan: Detta är nog det viktigaste just nu, namnet. Jag håller helt och hållet med dig! Jag gillade BLOPS just pga Michael Bay storyn som faktiskt hade sin charm. Det borde definitivt heta CoD : Blackout och inte BLOPS.

Medlem

Trist bara att servrarna kukar ur heeeeeela tiden samt att host migration funkar skitdåligt.

@Maysay: Fast det var ju inte bunny hopping, det var ju bara ett hopp ut ur cover runt hörn, för att man inte ska bli automagiskt HS'ad.

Medlem
Skrivet av Ti.:

Då borde ju fullkomliga avsaknaden av SP sänka snittbetyget rejält.

Zombies 8,5
Blackout 9
MP 7,8
SP 0

Alltså ~6,3

Det hade varit lite flängt med tanke på att spelet inte är ett singel player spel Man recenserar en produkt för vad den är och vad den var tänkt att vara, inget annat. Men det kanske var din poäng?

I övrigt är jag positivt överraskad över spelet och hur många timmar det faktiskt hunnit bli. Jag är en av dom som inte köpt, eller knappt spelat, COD på väldigt länge. Som många andra surnade man till som gammal COD2 och COD4 spelare när "den nya skiten" kom.

Med det sagt så är spelet är långt ifrån perfekt och det finns mycket som skulle behöva fixas och i vissa fall vara ogjorda i min mening. Klass- och vapenbalans som exempel eller serverstabiliteten för att nämna en annan. Jag fullständigt spyr på OP-vapen så som dual Saug 9mm till exempel. Där finns det mycket att göra helt klart.

Men som sagt i stora drag har jag haft det riktigt roligt i Black Ops 4 och kommer nog ha det ett bra tag framöver också.

Inaktiv

@Ti.: Zelda BoTW.
SP 10/10
MP 0/10
Slutbetyg 5/10

Ti.
Medlem
Skrivet av T.Mani:

Man kan ju inte betygsätta något som inte finns eller aldrig varit officiellt planerat? SP-delen kan därför inte betygsättas...

Alltså ~8,4

Skrivet av Ajee:

Det hade varit lite flängt med tanke på att spelet inte är ett singel player spel Man recenserar en produkt för vad den är och vad den var tänkt att vara, inget annat. Men det kanske var din poäng?

I övrigt är jag positivt överraskad över spelet och hur många timmar det faktiskt hunnit bli. Jag är en av dom som inte köpt, eller knappt spelat, COD på väldigt länge. Som många andra surnade man till som gammal COD2 och COD4 spelare när "den nya skiten" kom.

Med det sagt så är spelet är långt ifrån perfekt och det finns mycket som skulle behöva fixas och i vissa fall vara ogjorda i min mening. Klass- och vapenbalans som exempel eller serverstabiliteten för att nämna en annan. Jag fullständigt spyr på OP-vapen så som dual Saug 9mm till exempel. Där finns det mycket att göra helt klart.

Men som sagt i stora drag har jag haft det riktigt roligt i Black Ops 4 och kommer nog ha det ett bra tag framöver också.

Skrivet av anon_119148:

@Ti.: Zelda BoTW.
SP 10/10
MP 0/10
Slutbetyg 5/10

Jag vet att the interwebs sätter barriärer för ironi och humor men jösses... Ni får ett handklapp av två för gott deltagande åtminstone.

Hörde detta nämnas i förbifarten av Angry Joe och tyckte att det var roligt. Är övertygad om att det var mer en lätt känga mot IGN: s okonventionella recensionsmetodik (som hyllades av personen som jag citerade).

Rent spelmässigt verkar det garanterat vara bästa CoD spelet sedan MW2. Men tycker priset för spelet i sig på 600 trots att det bara är MP och att spelet utöver det har ett season pass som kostar 500 extra ändå måste dra ned betyget. max 3/5 (eller 6-7/10).
Jämför med exempelvis den modell Overwatch har som också bara är MP. När de ändå kopierar battle royal läge från ett annat spel kan de väl också kopiera en mall för MP spel som fungerar bra och som både gamer och utgivare gillar.

Medlem

Tycker spelet är lite overpriced för vad det erbjuder. 299 kr hade varit rimligt.

Medlem

500 hade varit ok pris om dom hade skippat battlepass, men 1000kr+ för spelet med battlepass när det inte ens finns singleplayer är lite väääääääl dyrt tbh.

12
Skriv svar