Fan återskapar klassisk bana från Battlefield 2 i Unreal Engine
Inte speciellt mycket geometriska detaljer. Stundtals tomt på innehåll. Platta, simpla texturer utan djup. Väldigt basic skuggor och ljussättning. Vi vet alla vad Unreal Engine kan göra, så det där var minsta möjliga ansträngning. Det krävs väldigt mycket mer för att imponera på mig år 2018.
Jag är en gammal bitter gubbe så jag föredrar originalet. För en som lagt 1500+ timmar på bara karkand, fick jag inte den minsta känslan som karkand gav tyvärr. Om man endå ska lägga ner tid på att göra om denna bana. Så glömde man det viktigaste, den orangegula färgen. Sen var det för mycket bråte överallt. Men kul att nån försökt.
Inte speciellt mycket geometriska detaljer. Stundtals tomt på innehåll. Platta, simpla texturer utan djup. Väldigt basic skuggor och ljussättning. Vi vet alla vad Unreal Engine kan göra, så det där var minsta möjliga ansträngning. Det krävs väldigt mycket mer för att imponera på mig år 2018.
100%
Att sådant här ens får utrymme i nyhetsflödet (förvånar mig dock inte), men det görs väl sjukt mycket remakes hela tiden, som man då kan skriva om. Här är en som just kom ut t ex.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det där var ingen höjdare alls. Föredrar originalet.
Jag får lite Deja vu kännsla. Kommer ihåg alla försöken att kopiera Action HL och CS med Unreal Tournament motorn. Tror den modden som blev mest spelvänlig då hette "Strike Force".
Allt mod stöd på den tiden var så sjukt bra. Mycket av en besvikelse att konsoler håller tillbaka mod stödet för kartor etc numera.
“Too weird to live, too rare to die”
@Hipshot: Nu ska jag inte svära i kyrkan men dock ingen(?) som bryr sig om Quake längre. Inte Unreal Tournament heller för den delen men motorn är ju intressant även om många slänger ihop något och tror att det automatiskt blir snyggt tack vare motorn.
OnT: Kul försök men som med alla dessa remakes i UE så ser det alltid livlöst och platt ut och man föredrar i nästan alla fall originalet. Se remakesen på SM64 och Zelda så kommer ni förstå:
https://www.youtube.com/watch?v=bMAmplIDNNQ
https://www.youtube.com/watch?v=AqP6lfFScs4
Det är dock inte illa pinkat med tanke på att det oftast är en eller ett fåtal som gör dessa men det blir aldrig lika polerat som originalen med stor studio i ryggen.
Flashback till innan Battlefield-serien blev till skräp... Blir alltid så sugen på BF2 när det kommer nyheter som denna.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Är det bara jag som läser "Fan" som i hinhåle och inte "fan" som i fantast/fanatiker?
Samma med "fanskapat", det läses ju alltid som "fanskapet"
@anon_119148: Nej, jag vet, det var ett exempel på en remake som gjordes, inget seriöst. Det finns 100tals remakes som görs hela tiden av saker från andra spel. Vad jag menade var, att göra en "ful" remake av någons bana är ganska lätt och att quakebanan jämfört med orginalet från Quake2, ser väldigt bra ut, men jag vet att spelen i sig är ganska irrelevanta.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Flashbacks till mängder av "Karkand 24/7"-servrar med konstant granatspam. Värdelös karta.
Bara USA fick tag på första flaggan var det lugnt och jag tycker kartan var bra. Karkand, Wake island 2007 och den där med en stor damm som höll på att byggas var mina favoriter.