Fan återskapar klassisk bana från Battlefield 2 i Unreal Engine

Robot
Fan återskapar klassisk bana från Battlefield 2 i Unreal Engine

Karkand – nu med flera pixlar!

#battlefield-2, #karkand


Medlem

Inte speciellt mycket geometriska detaljer. Stundtals tomt på innehåll. Platta, simpla texturer utan djup. Väldigt basic skuggor och ljussättning. Vi vet alla vad Unreal Engine kan göra, så det där var minsta möjliga ansträngning. Det krävs väldigt mycket mer för att imponera på mig år 2018.

Medlem

För mig räcker det för att nostalgi tårarna ska börja spruta. Misstänker att det inte var tanken att göra den mest grafiskt imponerande kopian utan mer tillräcklig för att nostalgitrumman skulle ljuda. Jäklar vad roligt jag haft med den banan!

Medlem

En helt fantastisk karta till ett helt fantastiskt spel, seriens storhetstid för mig D,:


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Detta gör mej så glad att se. Karkand var mitt andra hem när jag lirade bf2 som mest. Spelet går att spela än idag. Jag lirade det senast igår.


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Jag är en gammal bitter gubbe så jag föredrar originalet. För en som lagt 1500+ timmar på bara karkand, fick jag inte den minsta känslan som karkand gav tyvärr. Om man endå ska lägga ner tid på att göra om denna bana. Så glömde man det viktigaste, den orangegula färgen. Sen var det för mycket bråte överallt. Men kul att nån försökt.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Inte speciellt mycket geometriska detaljer. Stundtals tomt på innehåll. Platta, simpla texturer utan djup. Väldigt basic skuggor och ljussättning. Vi vet alla vad Unreal Engine kan göra, så det där var minsta möjliga ansträngning. Det krävs väldigt mycket mer för att imponera på mig år 2018.

100%

Att sådant här ens får utrymme i nyhetsflödet (förvånar mig dock inte), men det görs väl sjukt mycket remakes hela tiden, som man då kan skriva om. Här är en som just kom ut t ex.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Strike at Karkand i bf3 ser ju bra mycket bättre ut.

Medlem

Så fort det står "Remade in Unreal Engine" så hoppar alla på tåget, oavsett om det är bra eller dåligt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Det där var ingen höjdare alls. Föredrar originalet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag får lite Deja vu kännsla. Kommer ihåg alla försöken att kopiera Action HL och CS med Unreal Tournament motorn. Tror den modden som blev mest spelvänlig då hette "Strike Force".

Allt mod stöd på den tiden var så sjukt bra. Mycket av en besvikelse att konsoler håller tillbaka mod stödet för kartor etc numera.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Backloggens befriare

Är det bara jag som läser "Fan" som i hinhåle och inte "fan" som i fantast/fanatiker?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Va? BF2 , 2005??? Är det så länge sedan? :/


signatur

R.I.P The_maxx

Avstängd

Respect! Strike at Karkand.

När BF faktiskt var BF och inget annat trams som det är idag.

Bt
Medlem

Härlig återblick!


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Inaktiv

@Hipshot: Nu ska jag inte svära i kyrkan men dock ingen(?) som bryr sig om Quake längre. Inte Unreal Tournament heller för den delen men motorn är ju intressant även om många slänger ihop något och tror att det automatiskt blir snyggt tack vare motorn.

OnT: Kul försök men som med alla dessa remakes i UE så ser det alltid livlöst och platt ut och man föredrar i nästan alla fall originalet. Se remakesen på SM64 och Zelda så kommer ni förstå:

https://www.youtube.com/watch?v=bMAmplIDNNQ

https://www.youtube.com/watch?v=AqP6lfFScs4

Det är dock inte illa pinkat med tanke på att det oftast är en eller ett fåtal som gör dessa men det blir aldrig lika polerat som originalen med stor studio i ryggen.

Medlem

Flashback till innan Battlefield-serien blev till skräp... Blir alltid så sugen på BF2 när det kommer nyheter som denna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Är det bara jag som läser "Fan" som i hinhåle och inte "fan" som i fantast/fanatiker?

Samma med "fanskapat", det läses ju alltid som "fanskapet"

Medlem

Flashbacks till mängder av "Karkand 24/7"-servrar med konstant granatspam. Värdelös karta.

Medlem

Håller med dom flesta här, med tanke på hur snygga grejer folk gör i UE idag så var det här verkligen inget att hänga i julgranen.

Medlem

@anon_119148: Nej, jag vet, det var ett exempel på en remake som gjordes, inget seriöst. Det finns 100tals remakes som görs hela tiden av saker från andra spel. Vad jag menade var, att göra en "ful" remake av någons bana är ganska lätt och att quakebanan jämfört med orginalet från Quake2, ser väldigt bra ut, men jag vet att spelen i sig är ganska irrelevanta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Meh. - föga imponerande.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av kebbe:

Flashbacks till mängder av "Karkand 24/7"-servrar med konstant granatspam. Värdelös karta.

Bara USA fick tag på första flaggan var det lugnt och jag tycker kartan var bra. Karkand, Wake island 2007 och den där med en stor damm som höll på att byggas var mina favoriter.

Medlem

Unreal Engine fortsätter underleverera, fult.


signatur

hur tjattar man

1
Skriv svar