EA Sports Active

Robot
EA Sports Active

Inte nog med att vi numera ska röra oss framför våra konsoler, vi ska dessutom svettas vår egen svett. Vi har testat hur fuktiga vi blir av Electronic Arts träningsprogram.

#ea-sports-active, #wii-fit


Medlem
Vi svettas i EA Sports Active

Trodde aldrig det var såhär bra, bättre än Wii Fit, fast det säger ju inte mycket.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Man spelar väl inte tv spel för att motionera? Det gör man ju för att sitta i soffan och chilla en regnig dag Ut å spring istället ^^

Medlem

Det här ska ju inte alls klassas som spel. Ett elektroniskt träningsprogram är vad det är.

Medlem
Skrivet av XaaR:

Det här ska ju inte alls klassas som spel. Ett elektroniskt träningsprogram är vad det är.

Därför är det väl bra att spiken tar upp det i recensionen?
Jag blev i alla fall överraskad av det höga poängtalet, tänk att fitnesspe.. förlåt, elektroniska träningsprogram börjar ta fart på allvar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Tänkte så här: Ska bli kul att se en rejäl sågning för jag vet ju redan att spelet suger!
Så blev det inte. Roligt med lite bra grejer till wii för det är ju inte så ofta.

Medlem

men frågan är... Är det bra spel? eller är det bara ett bra träningsprogram =3=

nE
Medlem

Köpte "spelet" i måndags, har haft wiiifit i över ett år.

Det är vad wiifit borde ha vartit.
Både jag och tjejjen har tränat hela veckan och båda är jättenöjda.

Lätt värt pengar! (till skillnad från det mesta som har med wii att göra)

Medlem

Brukar köra wi sports acrive 30 eller 40 minuter innan träningen som uppvärmning och det fungerar helt klockrent men det gjorde Wi Fit också. Men tränar man inte regelbundet duger passen ändå gott och väl för att hålla sig i form.

Fördelen med EA sports Active jämfört med Wi Fit är att det sistnämnda kan bli ganska tjatigt då Active varierar sig så oändligt mycket mer. Till fördel Wi Fit är de rätt roliga spelen som övar upp balansen.

Fz glömde skriva att Sports Active använder balansbrädan, om man har en, väldigt sparsamt och i många pass - inte alls.


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag klickade på denna Artikeln bara för att se bilder på test bruden......

.....
:crazy:
......
..
O.O

Medlem

Har också köpt de här och tycker det funkar hur bra som helst.

Skrivet av tavener:

Man spelar väl inte tv spel för att motionera? Det gör man ju för att sitta i soffan och chilla en regnig dag Ut å spring istället ^^

Visst så förstår jag dig men själv är jag pollen/gräs allergiker så det gör de nästan omöjligt för mig att gå ut och springa, så detta är de ultimata valet för träning för mig. :):up:

Medlem

Tänk Tamagotchi, där det är ni som är Tamagotchin! "Tränarna" står "utanför" den där glasrutan och säger vad du ska göra och du gör det..

Medlem
Skrivet av Hazzlare:

Tänk Tamagotchi, där det är ni som är Tamagotchin! "Tränarna" står "utanför" den där glasrutan och säger vad du ska göra och du gör det..

Det var kul!!!


signatur

Det var detta...

Medlem

"Träning inte automatiskt roligt för att det körs i spelmaskin"
Haha, dagens sanning. Bra recension för övrigt, tack så mycket.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bra jobbat Calle! Jag gillar hur du bearbetar recensionen på ett humoristiskt men ändå professionellt sätt. En informativ och glädjerik läsning.

Jag skulle nog kunna tänka mig köpa denna produkt. Jag löper runt 6-7km 4 dagar i veckan och jag känner att jag skulle vilja komma igång med lite mer styrkeövningar. Och så som det låter och ser ut så verkar detta vara ett ganska vettigt alternativ.

Har aldrig vart den där gymkillen, jag uppskattar min teknologi och mitt löpande i skogen. Så detta skulle nog passa mig fint.

Medlem

Tycker att Wii börjar bli mer en träningskonsoll än en vanlig spel-konsoll men det är väl bra att man får röra på sig.
Annars så finns det ju Eye-Toy till gamla PS2 som man även där blir svettig utav.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar