Battlefield V eller Black Ops 4

Fragtjuv
Battlefield V eller Black Ops 4

Ja. Har fått lite ångest här på kvällen angående vilket spel jag ska satsa på. Har visserligen alltid gillat Battlefield-spelen men nu känns det som att det finns en del problem kring femman. Har kollat runt på olika forum och många tror att det kan bli en liten flopp. Dessutom ryktas det ju om få förbokningar. Har inte spelat CoD sedan MW2 vilket var ett spel jag gillade. Så nu är frågan - vänta på BFV eller eller köpa Black Ops på fredag?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag skulle själv ha valt CoD, är mer den multiplayer upplevelsen jag vill ha, men det har som känt ingen singelplayer del. Sen har jag lite svårt för kommentaren DICE sa på E3, "this is our take on WWII", det finns inte så mycket tolkningsutrymme här, historia är fakta och händelser. Men kanske bara är något min historieälskande hjärna stör sig på : p

Om du är lite vild och vågar testa nya grejer så är World War 3 ute på PC som Early Access för 25€. Påminner en del om de äldre BF spelen, som jag själv gillade bättre än de nya.

Inaktiv

@Atilaa: Det här är inget påstående och jag försvarar inte DICE men har de sagt att det skulle vara någonting annat? Alltså man måste väl få göra sin egen tolkning av något även fast man är en stor studio? Om en minder studio hade gjort någon tolkning tror jag få hade brytt sig. Som sagt; jag vet inte om DICE har påstått att BF5 var menat att vara autentiskt och korrekt.

Edit: Saxat från Battlefield Vs originsida "Det här är inte andra världskriget som du är förväntar dig det – det här är Battlefield V." Dock får man ha i åtanke att den texten säkert är skriven efter avtäckandet och hela grejen med det upprörda internet så kan ju vara ett sätt att rädda/rätta sig lite.

Skägg.
10 Chambers

Känns som de erbjuder två ganska skiljda spelupplevelsen. Ska testa BFV nästa vecka så rec kommer snart.


signatur

Köpte CoD och har mest lirat Blackout, tycker inte att övrig MP i CoD erbjöd så mycket nytt och någon SP finns ju inte. Kommer nog att byta till BFV när jag tröttnat på Blackout, vilket nog kommer bli innan november är slut såvida de inte släpper en ny karta innan 2018 slut men det verkar inte troligt. Är dock inte super taggad på BFV heller pga att det inte är så mycket nytt där heller, men jag spenderade i alla fall någon månad med BF1 och kan tänka mig göra det med BFV också, det erbjuder mer taktik och teamplay än CoD i alla fall samt nya kartsläpp och SP.

1
Skriv svar