Crash Bandicoot: N Sane Trilogy (Switch) - Recension av Emuell Moon

Medlem
Crash Bandicoot: N Sane Trilogy (Switch) - Recension av Emuell Moon

Jag vet inte om detta kommer att bli en recension av detta spelet eller vad det kommer bli, men fortsätter ni läsa så får ni se.

Jag spelade Crash Bandicoot en del med kompisar när jag var i tidiga tonåren och jag lyckades få 100 procent på nästan alla av de tre första spelen förutom Crash Bandicoot 2, så jag kände nu när dessa tre spelen väl har släppts till Nintendo Switch att det är dags att ge det en ny chans att uppnå 100 procent på alla dessa tre spel.

Jag har dock inte hunnit att spela så mycket än. Jag och min sambo har spelat lite på varje spel på hennes konto och sen har hon även spelat lite själv där.
Men jag har även spelat på mitt konto men då har jag mest spelat första Crash Bandicoot och lite på Crash Bandicoot 2 när jag har velat spela något annat en stund.
Just nu har jag nyss tagit mig till den sista ön och jag spelar mest som Coco Bandicoot, något som är nytt med denna version, innan så gick det bara att spela som Crash Bandicoot.

Men redan när jag kom till den trasiga bron på andra ön så kände jag att det kommer bli svårt att lyckats uppnå 100 procent igen. Jag kan säga, att om jag inte hade haft 43 liv när jag kom dit så vet jag faktiskt inte om jag hade klarat av den banan. Jag hoppade från bräda till bräda men då och då så missbedömde jag mina hopp så att jag istället föll rakt ner i döden.

De roligaste förändringarna i spelet är att det är en ny bana med i Crash Bandicoot som man faktiskt kan ta sig till redan efter att man spelat klart den första banan i spelet.
Bonus banorna är mer som bonus banorna var i Crash Bandicoot 2 och 3, man måste fortfarande samla på sig tre brickor för att ta sig in i bonus banan men den uppenbarar sig istället som en teleportör som man kan gå in i och misslyckas man med bonus banan så får man göra om den så många gånger man vill utan att behöva börja om på banan.
Filmsekvenserna i spelet ser mycket bättre ut och man får lite känslan av ett nytt spel även att man ser att det är samma gamla spel i grund och botten.
Sen är det även kul att Coco Bandicoot kan komma i sin tidsmaskin så att man även får möjligheten att spela som henne om man vill.

Det är ett riktigt roligt spel som jag tycker att man ska prova om man har missat det.
Det kan vara lite svårare om man är van vid att spela original spelen men jag tyckte ändå att jag kom relativt snabbt in i det.
Sen är det ju Crash Bandicoot. Sony´s lilla maskot som nu är fri och får själv välja vilken konsol han vill spela på.
Finns till Playstation 4, Xbox One, Nintendo Switch och till Microsoft Windows.

/ Emuell Moon

Crash Bandicoot: N Sane Trilogy (Switch)
4
Mycket bra
+
Förbättrad grafik.
+
Bonus banorna är lika i alla tre spelen så att det bara är att göra om banan om man misslyckas med den.
-
Kontrollen kan vara krånglig om man är van att spela original spelen.
-
Att det inte finns mer än två stycken nya banor i spelet.
Det här betyder betygen på FZ

signatur

ゼルダの城

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Hej!

Tänkte tipsa om att det går att använda betygskoden som liknar FZ:s betyg.
Det går att ändra och lägga till [pro] och [con]-taggar, samt namn och betygssiffra. 1-5.

Exempel nedan:
[game-score]
[name]Crash Bandicoot: N Sane Trilogy (Switch)[/name]
[score value="4"/]
[pro]Något bra 1[/pro]
[pro]Något bra 2[/pro]
[con]Nackdel 1[/con]
[con]Nackdel 2[/con]
[/game-score]

Detta blir:

Crash Bandicoot: N Sane Trilogy (Switch)
4
Mycket bra
+
Något bra 1
+
Något bra 2
-
Nackdel 1
-
Nackdel 2
Det här betyder betygen på FZ

signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Tack!
Skrivet av Grukk:

Hej!

Tänkte tipsa om att det går att använda betygskoden som liknar FZ:s betyg.
Det går att ändra och lägga till [pro] och [con]-taggar, samt namn och betygssiffra. 1-5.

Exempel nedan:
[game-score]
[name]Crash Bandicoot: N Sane Trilogy (Switch)[/name]
[score value="4"/]
[pro]Något bra 1[/pro]
[pro]Något bra 2[/pro]
[con]Nackdel 1[/con]
[con]Nackdel 2[/con]
[/game-score]

Detta blir:

Crash Bandicoot: N Sane Trilogy (Switch)
4
Mycket bra
+
Något bra 1
+
Något bra 2
-
Nackdel 1
-
Nackdel 2
Det här betyder betygen på FZ

Tack för hjälpen!
Nu ser det bättre ut.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar