Intressanta spelsläpp November -18

Releasehästryttare
Intressanta spelsläpp November -18

Gissar att de flesta Fz besökare sitter och lirar RDR2, men om du bestämt dig för att vänta på Pc versionen, välkommen!

Det är spel som jag har lagt till på min wishlist av olika anledningar, bara för att spelet är med här betyder inte att det automatiskt kommer bli bra.

Jag kör lönedag till lönedag 25-25 i stället för kalender månad, men om ni vill länka spel så får ni göra hur ni vill.

Alla spel är på Steam om inget annat sägs.

Call of Cthulhu - 30 okt

"1924. Private Investigator Pierce is sent to look into the tragic death of the Hawkins family. Plunge into a world of creeping madness and cosmic horror. Cryptic clues, shadowy figures, and pure terror bar your way as you fight to retain your sanity and solve an otherworldly mystery."


OVERKILL's The Walking Dead - 6 nov

"OVERKILL’s The Walking Dead is a four player co-op action FPS, where you fight the dead as well as the living. Set in The Walking Dead Universe, you and your group try to survive in a post-apocalyptic Washington D.C."

Kynseed - 8 nov

"You've been given the Kynseed, a mystical acorn that grows into a family tree where your choices manifest in its branches. Raise a family, farm the land, run shops, and explore a world where everyone ages. When you die, step into the shoes of your children and continue your legacy."


The Room Three - 13 nov

Det tog dem 2 år men nu äntligen kommer 3an på pc, troligtvis inte årets pc spel men håller det lika hög standard som föregångarna så blir det ett underbart pusselspel som man klarar på en kväll inledd i ett varmt täcke.

"Lured to a remote island, you find yourself confined within the rooms of an ominous mansion. You must draw upon all your puzzle-solving ability to navigate a series of trials devised by a mysterious figure known only as “The Craftsman”. Do you have what it takes to escape?"

Extopia - inget exakt datum[/b]

Ytterligare ett BR spel, detta tar byggandet från fortnite och grafiken från pubg, förhoppningsvis får vi eu servrar då, detta kommer vara gratis så lika bra och testa.

"20XX. The world as you know it is gone. In its place spawned the land known as "Oasis", a so-called paradise in a world filled with chaos. Three major factions control the Oasis through manipulation of trade, military might, and tentative alliances."

Volcan Defend the Tower - inget exakt datum

"A solo development and the first game of Processor Game Studios presents "VOLCAN defend the Tower". A third person shooter on an open world sci-fi game, play as Sollum to defend your Volcan Towers against your enemies while exploring a planet earth with nature..."

Iris.Fall - inget exakt datum

"Iris.Fall is a puzzle adventure game featuring striking visuals and a spellbinding theme of "light and shadow"."

Kommer uppdatera tråden om det är fler spel som får november release.

Som vanligt känner ni som läser att det är nått spel ni vill visa upp för andra Fz läsare som ni är intresserade av så länka dem gärna!

Nått eller flera av spelen som ni ser fram emot?

Medlem

X4: Foundations. (PC) 30nde November. (Sim + sandbox + empire building)

Nästa inslag i den ikoniska X serien. Ser ut att gå enligt X3s formel och inget svammel som det var i spinoffen X:Rebirth. Man kan säga att de försöker göra mycket av det Star Citizen försöker göra fast i single player men med lägre ambitionsnivå.

Gameplay video som förklarar hur spelet fungerar för de som inte kört ett X spel förr samt vad som är nytt för de som har det:

The last Remnant Remastered (Ps4) (JRPG)

Remaster av The last remnant som släpptes till Xbox 360 och sedan PC. Bygger på PC verisonen där alla DLC ingår. Mycket bra Jrpg med väldigt unika strider där man hanterar Unions av karaktärer som slåss gemensamt som grupper så man totalt med alla unions kan ha omkring 25 karaktärer på slagfälten. Hamnade under radarn då det släpptes i slutet av 360ns livstid samt att det hade stora problem med långa ladd tider och konstiga val i spelmekaniken. Allt detta löstes till PC versionen som släpptes senare och har funnits på Steam fram till det delistades för någon månad sedan inför denna release. Inget nytt om när PC releasen återkommer men mest troligt släpper de den nya remastered versionen när exklusiviteten för PS4 släpper.

Underworld Ascendant (PC/ps4/swtich/xbone/linux/mac): 15nde November. (RPG)

Kickstartades för en tid sedan som ett spel inspirerat av ultima underworld.

Resonance of fate 4k/HD remaster. (PS4/PC). (JRPG) Släpptes på Steam 25e oktober men på grund av ett fel när det gäller PSN regioner så släpps det inte på Svenska PSN förrän 1 november eller därikring enligt utvecklaren Tri-Ace

JRPG i en steampunk värld där strider utkämpas med skjutvapen och akrobatik med dessa. Steam versionen är på 16GB men man kan ladda hem ett high quality texture pack gratis som DLC som sätter spelets storlek på 89GB.

Medlem

Tetris Effect (PS4 och PSVR) släpps nästa vecka. Tetris tolkat av Tetsuya Mizuguchi (Rez, Lumines med flera).

En "weekend trial demo" finns att ladda hem NU.

Déraciné (PSVR) - From Software och Hidetaka Miazaki ("Souls", Bloodborne) ger sig på VR och även det släpps nästa vecka.

Medlem

Extopia kommer inte leva länge.. Lär bli saftig stämmning från Bluehole då det rakt av stulit stora delar av deras PUBG.

Releasehästryttare
Skrivet av Sviskon:

Extopia kommer inte leva länge.. Lär bli saftig stämmning från Bluehole då det rakt av stulit stora delar av deras PUBG.

Pubg utvecklaren har ju varit väldigt snabba på att trycka på lawsuit knappen in the past ja, men har själv väldigt dålig koll på om de vunnit nått av sina suits, nån som vet?

I vilket fall så lär de ju inte kunna stoppa releasen, vilket intresserar mig, kollade igår kväll på steamstats och då låg dota 2 först med 400k spelare och pubg hade enbart 200k spelare, kan tänka mig att de flesta spelare hoppat av till blackout.

Letar själv just nu efter ett bra mp spel som man bara kan logga in på när man har tråkigt

Medlem

@Devan: Black ops 4 och därmed Blackout är dock indragen i en stor microtransaktions kontrovers nu. De har väntat till någon gång efter releasen med att aktivera sina microtransaktioner men nu är det aktivt på PS4 och aktiveras på övriga platformar i veckan.

Skrivs om här idag bland annat: https://www.eurogamer.net/articles/2018-11-01-call-of-duty-bl...

Inaktiv

The Quiet Man, World of Final Fantasy Maxima (eftersom inte hunnit plocka upp första utgåvan än), Hitman 2, Spyro Ignited Trilogy och Darksiders 3 lockar alla den här månaden.

Fallout 76 kommer det nog bli längre fram när det är "färdigt".

Även Leisure Suit Larry – Wet Dreams Don’t Dry om det nån gång kommer till PS4.

Releasehästryttare

@anon_326400: Undvik The quiet man, skall tydligen vara ett av det sämsta spelen i år.

-

Marble It Up! - 16 november

"Roll, bounce, and boost your way from skillful start to frame-perfect finish in Marble It Up! - the next generation of marble-rolling platformer. Chase the records of your friends and the world's best players through intricate, beautiful, mind-bending levels… Get Ready to Marble It Up!"

Edit: ändrat datum
Edit2: ändrat datum igen

Inaktiv

Brukar sällan/aldrig kolla vad andra tycker. De flesta av mina favoritspel är nog sågade B-spel.

Releasehästryttare

@anon_326400: Vågar du dela med dig om vilka spel du gillat som resten av spelvälden hatat?
För de andra spelen du nämner i din post ovan ser ut att kunna bli bra.

Tråddemonen
Testpilot

@Devan: Kynseed släpps nu?! Du anar inte hur glad jag blev när den stod med på listan, hade helt glömt bort spelet tills nu!

Inaktiv
Skrivet av Devan:

@Rorschach: Vågar du dela med dig om vilka spel du gillat som resten av spelvälden hatat?
För de andra spelen du nämner i din post ovan ser ut att kunna bli bra.

Eftersom jag inte är intresserad av att läsa recensioner och inte kollar på en massa "åsikt-videos" på Youtube har jag väl ingen koll egentligen - för att befästa min position ytterligare litegranna! Däremot spelar jag mycket "AA" spel (som man skulle kallat dom förr) som flesta folk nog inte spelar, för folk idag blir ju liksom jättearga över brister i oerhört välgjorda spel som Red Dead Redemption 2...

Jag tycker spel som Aeterno Blade eller Yasai Ninja är relativt godkända spel - och jag kan ha kul med "okej".

Vad gäller riktiga favoriter så, ja nu för nån dag sedan klarade jag Elex som jag tyckte var 10/10.

En googling säger att det i alla fall har 58.93 på Gamerankings.

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Eftersom jag inte är intresserad av att läsa recensioner och inte kollar på en massa "åsikt-videos" på Youtube har jag väl ingen koll egentligen - för att befästa min position ytterligare litegranna! Däremot spelar jag mycket "AA" spel (som man skulle kallat dom förr) som flesta folk nog inte spelar, för folk idag blir ju liksom jättearga över brister i oerhört välgjorda spel som Red Dead Redemption 2...

Jag tycker spel som Aeterno Blade eller Yasai Ninja är relativt godkända spel - och jag kan ha kul med "okej".

Vad gäller riktiga favoriter så, ja nu för nån dag sedan klarade jag Elex som jag tyckte var 10/10.

En googling säger att det i alla fall har 58.93 på Gamerankings.

Jag har varit sugen på Elex rätt länge. Älskade första Risen-spelet men tvåan var rätt kasst.
Hur är Elex ? Är det mer likt första Risen som var skitsvårt i början men mot slutet kände man sig som en gud och plöjde ner alla fiender direkt.

Inaktiv
Skrivet av schmuttah:

Jag har varit sugen på Elex rätt länge. Älskade första Risen-spelet men tvåan var rätt kasst.
Hur är Elex ? Är det mer likt första Risen som var skitsvårt i början men mot slutet kände man sig som en gud och plöjde ner alla fiender direkt.

Jag har spelat väldigt lite av Risen-spelen. Spelade bara demot av ettan och tvåan orkade jag inte med så länge, tror det var pågrund av jättejobbig hästridning och en ganska platt värld? Har trean som jag ska ge en chans nu igen tänkte jag.

Elex var däremot rätt svårt hela tiden, man dör i princip direkt. Jag använde nästan bara granater även på lättare fiender. Det var först på slutet som jag hade tillräckligt hög level för att kunna använda bättre vapen som faktiskt tog skada på fienderna. Det jag främst gillar med spelet är däremot dess värld, det blandar ju egentligen alla andra spel i genren. Det är postapokalyps-Fallout mixat med Dragon Age-fantasy och Mass Effect-sci fi och jag tyckte verkligen om att vara där och utforska. Det gör även en del The Witcher-bra grejer i hur mycket liksom bara utvecklar sig naturligt medan man bara är ute och utforskar.

Releasehästryttare
Skrivet av Zimpan:

@Devan: Kynseed släpps nu?! Du anar inte hur glad jag blev när den stod med på listan, hade helt glömt bort spelet tills nu!

Jupp, släppes idag, 10 euro går det löst på vilket känns helt ok, tror dock jag vill vänta på fullversionen själv innan jag lirar det.

Skrivet av anon_326400:

Eftersom jag inte är intresserad av att läsa recensioner och inte kollar på en massa "åsikt-videos" på Youtube har jag väl ingen koll egentligen - för att befästa min position ytterligare litegranna! Däremot spelar jag mycket "AA" spel (som man skulle kallat dom förr) som flesta folk nog inte spelar, för folk idag blir ju liksom jättearga över brister i oerhört välgjorda spel som Red Dead Redemption 2...

Jag tycker spel som Aeterno Blade eller Yasai Ninja är relativt godkända spel - och jag kan ha kul med "okej".

Vad gäller riktiga favoriter så, ja nu för nån dag sedan klarade jag Elex som jag tyckte var 10/10.

En googling säger att det i alla fall har 58.93 på Gamerankings.

Har hört från fler att de älskar Elex, och ja, det är ju den typen av spel folk älskar eller hatar.
Det är ju så bra nu för tiden när man kan köpa ett spel på Steam och gillar man det inte så kan man ju returnera det, är ju inte alltid som man gillar ett spel bara för att det har över 90% på Steam.

Medlem

Om man gillade Gothic 2 och Gothic 3, Skulle man gilla Elex? Samma folk bakom tydligen.

Inaktiv
Skrivet av Aletheides:

Om man gillade Gothic 2 och Gothic 3, Skulle man gilla Elex? Samma folk bakom tydligen.

Varken spelat Gothic 2 eller 3, däremot Gothic 4 (Arcania) och det tyckte jag om. Men det var väl en annan utvecklare som gjorde fyran än de tre första har jag för mig.

(Elex är dock bättre än Arcania också)

Medlem
Skrivet av anon_326400:

Jag har spelat väldigt lite av Risen-spelen. Spelade bara demot av ettan och tvåan orkade jag inte med så länge, tror det var pågrund av jättejobbig hästridning och en ganska platt värld? Har trean som jag ska ge en chans nu igen tänkte jag.

Elex var däremot rätt svårt hela tiden, man dör i princip direkt. Jag använde nästan bara granater även på lättare fiender. Det var först på slutet som jag hade tillräckligt hög level för att kunna använda bättre vapen som faktiskt tog skada på fienderna. Det jag främst gillar med spelet är däremot dess värld, det blandar ju egentligen alla andra spel i genren. Det är postapokalyps-Fallout mixat med Dragon Age-fantasy och Mass Effect-sci fi och jag tyckte verkligen om att vara där och utforska. Det gör även en del The Witcher-bra grejer i hur mycket liksom bara utvecklar sig naturligt medan man bara är ute och utforskar.

Tack för din genomgång av spelet. Blir definitivt ett köp av Elex för mig nu

Medlem

Tri-Ace har nu fått tummen ur så från och med idag så är Resonance of fate 4k/HD remaster. (PS4/PC) tillgängligt även på Svenska PSN. Jag nämnde ovan i mitt inlägg att Tri-Ace råkat "glömma bort" att Sverige tillhör Europa när de släppte spelet i slutet på oktober.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Aletheides: de kanske körde en amerikanare och blandade ihop Sverige med Schweiz


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

@Loevet: Skulle inte förvåna mig Finns dessvärre många Amerikaner som inte heller vet att både Schweiz och Sverige ligger i Europa

Något som folk har försökt illustrera i åratal

Releasehästryttare

Herregud vilken bedrövlig månad det varit för det spelen som jag listat

Call of Cthulhu, The Walking Dead och Volcan Defend the Tower är lågvatten spel.
Iris.Fall och Extopia har bägge blivit fördröjda till december.
Åtminstonde Kynseed och The room three visade sig vara bra spel.

Nu hoppas jag att Marble it up! som släpps i morgon lägger sig på bra spel sidan så man har nått nytt att spela denna månaden.

Spelet fick ny släpp trailer idag:

Releasehästryttare

#spoiler till nästa vecka

1
Skriv svar