"Vi fortsätter!" Trots Switch-euforin fortsätter Nintendo satsa på 3DS

Robot
"Vi fortsätter!" Trots Switch-euforin fortsätter Nintendo satsa på 3DS

Men är det då inte dags att förse formatet med fler spel?

#2ds, #3ds, #nintendo, #switch


Moderator | Testpilot

"Men är det då inte dags att förse formatet med fler spel"

Ja kanske om man är @Loevet som har oändligt med pengar och plats för fler spel (Just joking i love you bruh <3).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Aldri fallit för (någon iteration av) 3DS pga kontrollen. Den ligger helt enkelt fel i nävarna och funkar snarare som reumatismsimulator än digital underhållning.

Medlem

Jag gillar Nintendo 3DS men tillslut kommer man fram till en punkt där det inte finns något mer att ge och då är det dags att sluta.

Det är bättre att Nintendo satsar på att göra billigare versioner av Nintendo Switch istället för att locka över fler nya spelare.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Ebbefota:

Aldri fallit för (någon iteration av) 3DS pga kontrollen. Den ligger helt enkelt fel i nävarna och funkar snarare som reumatismsimulator än digital underhållning.

Samma gäller switch i bärbart fick sälja mitt pga att jag inte kunde spela bärbart mer än 5 minuter vilket gjorde konsolen värdelös efter jag klarat Mario odyssé.
Hoppas de tänker mer på komfort nästa gång.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@uberpwnage2.0: Jag har ju inte oändligt med pengar eller plats för fler spel, men min logiska hjärna kan inte nå fram till spelnörd-hjärnan som lever rövare på sitt eget håll. Det är ohållbart!

Men jag har ju bara 25 fysiska spel till Switch, det är ju fullt rimligt faktiskt!


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Ebbefota:

Aldri fallit för (någon iteration av) 3DS pga kontrollen. Den ligger helt enkelt fel i nävarna och funkar snarare som reumatismsimulator än digital underhållning.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Samma gäller switch i bärbart fick sälja mitt pga att jag inte kunde spela bärbart mer än 5 minuter vilket gjorde konsolen värdelös efter jag klarat Mario odyssé.
Hoppas de tänker mer på komfort nästa gång.

För mig beror det väldigt mycket på vilken typ av spel jag spelar på PS Vita eller 3DS. Vissa spel kan jag spela längre stunder utan problem, medan andra gör mig öm i axlarna efter någon timme eller så. Switch däremot har jag inga problem att spela längre stunder i mobilt utförande, oavsett vilket spel det handlar om. Sedan fungerar ju kontrollmetoden för olika spel olika bra med Joy-Con-kontrollerna.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Jag använder min New 3DS mer än Switch, tycker 3DS är mycke enklare att ta med sig, iaf på bussar etc (om man inte har med sig en väska ang Switch). Har ju en Wii U sedan innan så för mig är Switch inget som blev någon wow upplevelse, same same typ förutom att Switch är helt bärbar.

Önskar dock att spel utbudet för 3DS skulle vara större (det är redan stort), det finns ett gäng bra spel men en hel uppsjö av spel med varierande kvalité, precis som för mobiltelefoner. Känns lite samma mellan 3DS och Wii, ett enormt utbud men mycket har portats halvhjärtat och krängts ut. Alla Nintendos egna titlar för 3DS är mästerverk.

Jag tycker 3DS står sig bra än idag men den får gärna fortsätta att modifieras stegvis framöver och inte läggas ner pga Switch.

Medlem

Väldigt trevliga nyheter, har inget som helst intresse i Switch men älskar min 3DS. Spelen på Switch lämpar sig dessutom värdelöst för bärbart.

Inaktiv

Aldrig i livet, ge mig mer kvalitésspel till 3Ds!

Medlem
Skrivet av Loevet:

För mig beror det väldigt mycket på vilken typ av spel jag spelar på PS Vita eller 3DS. Vissa spel kan jag spela längre stunder utan problem, medan andra gör mig öm i axlarna efter någon timme eller så. Switch däremot har jag inga problem att spela längre stunder i mobilt utförande, oavsett vilket spel det handlar om. Sedan fungerar ju kontrollmetoden för olika spel olika bra med Joy-Con-kontrollerna.

Tror inte spelen är orsaken utan att ergonomin stämmer väldigt dåligt för mina händer (är där jag känner smärta/obehag) Kunde dock spela igenom hela mario kopplad mot tvn med joycons kopplade till medföljande adapter så är nog inte så mycket som krävs för att jag ska klara av att spela bärbart på switch men som det är från fabrik fungerade det inte alls för mig. Dessutom var det märkbart sämre grafik och prestanda i det portabla läget med det borde ju kunna lösas enkelt med en uppdaterad version.

Medlem

Metroid Return of Samus till 3DS tycker jag var ett bra bevis på att 3DS fortf kan tillhandahålla en bra upplevelse än. Och den är mer bärbar än Switch.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Loevet:

Men jag har ju bara 25 fysiska spel till Switch, det är ju fullt rimligt faktiskt!

25!? Finns det ens så många som är bra!? Fast okej, det gör det nog. Jag har nio fysiska. Det tar sig!

Och örtielva DS- och 3DS-spel.


signatur

En Bamseponny av folket

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Fredrik Eriksson: Ja för tusan, 25 bra spel är inga problem att komma upp i! Det är fortfarande en bit kvar till DS- och 3DS-biblioteket, men med tanke på hur kort tid jag ägt konsolen tror jag att Switch går om ganska snabbt. Kolla in den här listan, nog är den fylld med guldklimpar allt!

EDIT: kom på att jag räknade några digitala spel i huvudet, så det blev väl bara en 21 spel eller så, men det är ju inte så pjåkigt det heller

The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Mario Kart 8 Deluxe
Splatoon 2
Mario + Rabbids: Kingdom Battle
Rayman Legends Definitive Edition
DOOM 2016
Super Mario Odyssey
Xenoblade Chronicles 2 Special Edition
Lost Sphear
Kirby: Star Allies
Donkey Kong Country: Tropical Freeze
Fire Emblem Warriors Limited Edition
Ys VIII: Lacrimosa of Dana
Crash Bandicoot: N’ sane Trilogy
Captain Toad: Treasure Tracker
Octopath Traveler
Thimbleweed Park (Limited Run #201)
Sonic Mania Plus
Xenoblade Chronicles 2: Torna ~ The Golden Country
Yomawari: The Long Night Collection
Dark Souls Remastered


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Processorn var gammal och klen redan när dem släppte konsolen för över 7 år sen.
Så ja det är dags. Skrota 3DS och ge oss en riktig uppföljare!
(Switch är ingen uppföljare. För stor och för dyr)

Medlem
En billigare Switch istället
Skrivet av Dr904:

Processorn var gammal och klen redan när dem släppte konsolen för över 7 år sen.
Så ja det är dags. Skrota 3DS och ge oss en riktig uppföljare!
(Switch är ingen uppföljare. För stor och för dyr)

Jag tycker att det är bättre att de bara håller sig till en konsol istället för två.
Så en billigare Switch utan dockningsstation och eventuellt inbyggda kontroller samt den vanliga versionen skulle räcka tycker jag.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar