Nintendo anställer för nytt The Legend of Zelda-äventyr

Robot
Nintendo anställer för nytt The Legend of Zelda-äventyr

Den legendariska serien söker nytt blod.

#3ds, #nintendo, #switch, #the-legend-of-zelda


Medlem

Jag tror själv inte på att det någonsin mer kommer utvecklas något nytt Zelda eller Mario spel till 3DS. Däremot så kan det komma någon portning av något Zelda spel till Nintendo 3DS.
Wind Waker och Twilight Princess eftersom de finns till Wii U och Nintendo vill gärna få över lite spel då och då till Switch och 3DS istället som även fanns till Wii U.

Men till artikeln.
Det kommer bli kul att se vad nästa Zelda spel kommer att bli för typ av spel.
Jag hoppas mer på ett mer traditionellt spel istället för ett med en öppen värld.
Ska det bli med öppen värld igen så hoppas jag att det utspelar sig i Termina istället för Hyrule.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag vill att dom vidareutvecklar konceptet i BotW men ger oss fler dungeons. Det var kul med små isolerade pussel i alla shrines men dom blev för många och lika efter ett 50-tal. Ön där nere till höger på kartan var däremot en brilliant liten utmaning

Medlem

Hoppas inte ett till Breath of the wild liknande, älskar alla andra spelen men just det avskydde jag. Riktigt dött och segt.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Hoppas inte ett till Breath of the wild liknande, älskar alla andra spelen men just det avskydde jag. Riktigt dött och segt.

Haha, inte den lättaste åsikten att övertyga folk om. Själv gillar jag både och, dock är jag nog snäppet gladare för BotW än tidigare spel. Wind Waker har nog en stark delad förstaplats med BotW för min del.

Medlem

Saknade klassiska dungeons in BotW.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Saknade klassiska dungeons in BotW.

Precis
Ett breath of the wild + dungeons så är det en 10 poängare
Tycker open wolrd temat ska utvecklas vidare. Har inte haft så kul med zelda på länge som med det senaste


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tyckte botw var den bästa Zelda upplevelse sen a link to the past. Närdet gäller Zelda så litar jag fullt på Nintendo

Medlem

Tycker fler företag kan lära sig av Nintendo. Dom ger oss allt vi vill ha. Nytt Metroid? Ok. Nytt Smash? Ok. Nytt Zelda? Ok. Nytt Kirby? Ok. Nytt Mario Party? Ok. Nytt Fire Emblem? Ok.

Blizzard: Nytt Diablo? Nytt Warcraft? Nytt Starcraft? Diablo Immortal Mobile

EA: Nytt C&C? C&C Rivals Mobile

Medlem
Skrivet av Rackaren:

Tycker fler företag kan lära sig av Nintendo. Dom ger oss allt vi vill ha. Nytt Metroid? Ok. Nytt Smash? Ok. Nytt Zelda? Ok. Nytt Kirby? Ok. Nytt Mario Party? Ok. Nytt Fire Emblem? Ok.

Hade gärna sett nytt nytt också. Det gäller alla utgivare och utvecklare.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Hoppas inte ett till Breath of the wild liknande, älskar alla andra spelen men just det avskydde jag. Riktigt dött och segt.

Same here. Årets besvikelse. Spelade ca 15 timmar o gav upp tillslut. Jag svor verkligen hemska ord för mig själv varje gång vapnen gick sönder efter endast några slag. Jag blev verkligen galen. Hehe. Är väl för dålig gamer helt enkelt för detta spel. Var alldeles för svårt och skulle önskat en svårighetsgrad att ställa in.
Sedan störde jag mig på den lastgamla grafiken som iof byggts upp från grunden till Wii-U. Men många texturer såg verkligen ut som garbage. Sedan kan man ju fråga sig vad fan jag gör i ett Nintendo spel som är så grafik kåt. Hehe.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag spelade spelet 120 timmar och fixade allt dock inte för spelet är det bästa spelet någonsin utan för min hälsena gått av och jag var sängliggande utan något annat att göra i 3 veckor
Spelet är ett knappt godkänt open world spel men ett uruselt zelda spel. Hoppas detta blir bättre.

Medlem

Fastnade inte heller tyvärr, men ska ge det en chans till när jag är klar med D3!

Inaktiv

Håller BotW som sämsta Zelda någonsin. En död värld där vapnen gick sönder och Link har kondition som en 150kilos McDonaldsanställd. Fanns så många dåliga beslut i spelet. Men hoppas på en bra uppföljare där dom fixar till alla problem.

Medlem

BotW var ett okej spel men det kändes inte som ett Zelda spel. Om de gör nästa spel i samma stuck och vapnen går sönder lika lätt så kommer jag inte köpa det.

Moderator | Testpilot

Tråkigt att så många inte tycker om det men någonstans tror jag det är fel forum för spelet också.

Personligen är det den mest intressanta världen någonsin att utforska där man faktiskt hittar saker som är användbara med många typer av små pussel som håller det intressant.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hade riktigt svårt för botw gillar inte spel som är så mycket trial and error hatade verkligen detta med vapnen som gick sönder hela tiden så frustrerande och att det inte gick att ställa in svårighets grad var något som hade behövts

Medlem

Botw föll mig helt i smaken. Blev nog en 100h, gjorde allt. Men jag kan hålla med om att jag saknade klassiska dungeons. Dock tycker jag små-templena var kul, speciellt när man fick tänka logiskt.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Tråddemonen
Testpilot

Gillade BotW starkt, men nackdelen är att det inte fanns mycket interaktioner vid sidan av. Man gjorde de få sidequests som fanns i spelet, resten var att finna alla småsaker som fanns i världens alla håll och kanter som man tröttnade på ganska fort. Sen nöta man slut på spelet och la det på hyllan. Min del så är det inget fel på ett free roam Zelda, säger detta sällan men hade gärna haft lite mer linjärt spel med en starkare story som de tidigare spelen.

1
Skriv svar