När börjar ni juldekorera?

Moderator | Testpilot
När börjar ni juldekorera?

I vanlig ordning brukar min familj alltid fixa allt gällande juldekorering och sådant dagarna innan jul, men personligen tycker jag det hade varit bättre om man började kanske redan i slutet av November så man får ha julpyntet uppe hela December och bara få sukta julen. Jag tycker det känns konstigt att ha kvar alltihopa kanske genom halva om inte hela Januari långt efter julen är slut. Julgranen åker upp någon dag innan jul som vanligt men funderar på att fixa julpynt och sådant så det är redo innan 1 December.

Hur tänker ni där?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tråddemonen
Testpilot

@uberpwnage2.0: Börjar pynta redan vid första advent, sen fortsätter dekorationer och bakning ända fram till julafton.

Ambassadör
League of Legends

Jag julpyntar inte och har aldrig gjort. Har insett att jag inte märker av pynt och dekorationer. Får ofta kommentarer av besökare på bristen på utsmyckning i mitt hem, oberoende av årstid men oftare under jul. Mina föräldrar gillar att julpynta men det tog inte jag över.

Ljus tycker jag dock är viktigt och mysigt så brukar sätta upp ljus i fönsterna vid mörkrets intåg. Ska nog sätta upp sånt i helgen men det är inget julpynt utan bara ljus.

Medlem

Första advent åker julen upp hos oss och tas bort någon gång efter nyår när vi känner för det.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag har inte pyntat så mycket i mina dar. En liten plastgran här och adventsljusstakar i de fönster jag haft runt första advent.

Först advent låter väl som en rätt vettig tid att börja adventspynta lite? Sen rena julgrejer lite längre in.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

"Vi" har redan juldekorerat Hemma hos oss är det alltid frugan som dekorerar då hon har väldigt specifika platser där hon vill ha alla saker och hon litar inte på att jag har koll på vart hon vill ha grejerna

Annars brukar vi dekorera i slutet av november men i år är vi bortresta just vid den tiden och hon jobbar dessutom mycket i december då hon jobbar i matvarubutik så det blev tidigare än vanligt Julgranen kommer dock upp tidigast en vecka före jul, men den gör vi iaf tillsammans

Tre timmar innan Kalle Skämt ->åsido, det blir nog någon vecka innan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ett par veckor innan så åker ju lite stjärnor och stakar upp.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Ambassadör
Xbox

Hellre innan jul än efter.

Brukar dra igång dekorationer inomhus och brutala ljusinstallationer i trädgården i slutet av november. Rejäl gran (Det ska vara Disney-storlek) kommer en vecka eller två innan julafton till kattjäflarnas förtjusning.
LEGO-julkalender är också ett måste.
Julklappar är redan på gång, efter Black Friday så är det klart är det tänkt. Planering av årets feta julbord har också inletts. Jag gillar jul...haha.

Direkt efter nyår så åker hela skiten ner!


signatur

Jump in.

Medlem

Har käkat pepparkakor och druckit julmust sedan September men juldekoration sker inte före December, då är det några julstakar och en gran


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Jag dekorerar inte, tycker min ljusslinga i köket funkar bra som jag ofta har tänt under den mörka delen av året. Då är det i alla fall lite julkänsla hemma hos mig Men då krävs det snö, mycket snö!

Moderator | Testpilot

Blev att vi började köra igång nu idag Alltid velat ha det klar till första advent iallafall och nu får jag min önskan uppfylld


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Frilansare

Aldrig före 1 advent. Granen åker upp dagen innan julafton. Det är sen gammalt!

Moderator | Testpilot

@Joakim Bennet: Jag skulle kunna tänka mig att ta fram granen när det är två veckor kvar ungefär. För mig så blir det en stor längtan och en påminnelse om att något jättekul är på väg.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Personligen har jag 1:a advent som regel men fick höra igår att ungarna och sambon gaddat ihop sig och det kommer smygbörjas redan på lördag hemma hos oss.

Medlem
Inaktiv

Typ några dagar innan jul. Att sätta upp julgranen nu (eller ännu tidigare, som många jag känner gör) är väl ungefär som att sätta upp midsommarstången på valborg.

KoP
Medlem

Hade en liten plastjulgran något år, men den har jag nog kastat. Så inget pynt och plastkrimskrams sedan dess.

Medlem

Första advent kör vi igång med lite mindre juldekoration - adventsljusstake och tomtegubbar. Resten kommer upp den 23:e. Avskyr verkligen hur man i andra länder börjar redan i oktober.

1
Skriv svar