Se alla sätt du kan utforma din soldat i Battlefield V

Robot
Se alla sätt du kan utforma din soldat i Battlefield V

Kvinnliga soldater och ansiktsmålningar skapade rabalder i somras, här ser du karaktärsskapandet.

#battlefield-v


Medlem

Kul! Går det att ändra ansiktsdrag?

Medlem

Väldigt rikt utbud faktiskt!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av B-itta:

Kul! Går det att ändra ansiktsdrag?

Nej, det finns ett par färdiga som du kan välja mellan, så inga sådana finjusteringar.

Skrivet av Biggles:

Väldigt rikt utbud faktiskt!

Ja, och jag har en känsla av att det kommer komma mer saker.


signatur
Ambassadör
Xbox

Jag är så kluven till detta...

Å ena sidan så är det så klart roligt att customiza sin soldat, och det finns ju en mängd seriösa val att göra.

Å andra sidan så skaver det lite i H/MÖP-nerven fortfarande och jag fruktar vad som komma skall i mikrotransaktionsdelen. Det är det som får mig att avvakta lite, se hur det blir efter launch. Jag kan leva med kvinnliga soldater, detaljstudera sina med- och motspelares kön har man ju inte riktigt tid med ändå och det spelar mindre roll. Men blir det rosa kaninkostymer, cyborgs och annat trams så tar min inlevelse nog en alltför stor smäll.

Jag vågar fan inte köpa spelet vid release. Surt!


signatur

Jump in.

Medlem

Går det på något sätt stänga av denna funktion om man inte vill att slagfältet ska se ut som maskeradparty?

Medlem

Så om jag har fattat det rätt har folk ont av att kvinnor är med för det är inte historiskt, men har inga problem med ränna runt med en rosa kulspruta?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av NaxoS:

Går det på något sätt stänga av denna funktion om man inte vill att slagfältet ska se ut som maskeradparty?

"Disable visual customizations" -Hade en sådan knapp varit med så hade jag inte tvekat!

Skrivet av Zidious G:

Så om jag har fattat det rätt har folk ont av att kvinnor är med för det är inte historiskt, men har inga problem med ränna runt med en rosa kulspruta?

Lite mer komplicerat än så är det nog. Det finns en mängd idioter där ute som lipar om allt som har med kvinnor i spel att göra, det enda de åstadkommer är att sabba alla chanser till en sansad diskussion. Puckon.

Själv spelar jag mer än gärna kvinnliga karaktärer i spel, allt från Lara Croft till min kvinnliga Cmdr Shepard badass i Mass Effect. MIn genomspelning av AC: Odyssey kommer att bli med Kassandra, i RPG som Dragon Age har jag spenderat hundratals timmar med min kvinnliga krigare och så vidare. Det har liksom inte med någon misogynistisk inställning att göra för alla.

För min del så ser jag det mer nyanserat. För egen del så vill jag ha det så autentiskt som möjligt utan att saker som gameplay blir lidande. Det är lite krystat med de kvinnliga soldaterna som lär vara överallt i MP och det ger ju en skev bild ur ett historiskt perspektiv (som bara är ett problem om man som jag dras till spelet just för den historiska settingen). Ingen av de länder som faktiskt i någon större omfattning hade kvinnor i stridande roller vid fronten är representerade i spelet (än!). Med de Sovjetiska trupperna som lär komma framöver så är det mer motiverat till exempel.
Men som sagt, jag hakar inte upp mig så mycket på att det är kvinnliga soldater med. Däremot rosa kulsprutor som du nämnde eller ännu värre Fortnite-inspirerade saker...aldrig i livet. Det finns ju massor av andra spel där man kan syssla med sådant. Då hade de ju inte behövt ha en WW2-setting överhuvudtaget, det blir nästan lite respektlöst.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Så om jag har fattat det rätt har folk ont av att kvinnor är med för det är inte historiskt, men har inga problem med ränna runt med en rosa kulspruta?

Nej, kritiken har alltid omfattat de kosmetiska bitarna. Lustigt nog bryr sig ingen när man säger att rosa neonvapen förstör autenticiteten, däremot blir det ramaskri om man kritiserar historierevisionen om vilka som stred.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Nej, det finns ett par färdiga som du kan välja mellan, så inga sådana finjusteringar.

Ja, och jag har en känsla av att det kommer komma mer saker.

Kommer garanterat alternativ som låter dig spendera 100ggr mer pengar på virtuella kläder än vad spelet kostar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ichabod:

Kommer garanterat alternativ som låter dig spendera 100ggr mer pengar på virtuella kläder än vad spelet kostar.

Förmodligen. Samtidigt verkar många vara överens om att kosmetiska mikrotransaktioner är helt ok.


signatur

PTwH ... (Pay to wear hats ...)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Förmodligen. Samtidigt verkar många vara överens om att kosmetiska mikrotransaktioner är helt ok.

Utvecklare och publishers har dock en tendens att sträcka sig lite längre när de får godkännande, så alltid att vara lite försiktig som kund!

När en stor del av upplevelsen är att tjäna ihop poäng för att bättra på sitt utseendet på sin karaktär (poäng som hade kunna användas för att låsa upp fler vapen) så blir det ju svårare att argumentera att det inte påverkar spelet.

Eller så tar vi något som sea of thieves som exempel, där det enda man kan göra i spelet är att låsa upp cosmetics.

1
Skriv svar