Hur populärt är Fortnite? 8,3 miljoner spelare samtidigt talar sitt tydliga språk

Medlem

Det ska alltid jämföras med pubg men jag tror ärligt inte att fortnite är en sån stor pubg dödare som många vill tro.
Jag tror nog och "dödar" sig själv mer.
Jag själv.och andra jag känner som bla spelat pubg finner ingen som helst glädje i att spela fortnite.
Jag har själv småkids dom och alla deras kompisar spelar fortnite mer eller mindre och jag tror nog det ser ut så överallt.
Fortnite drar helt enkelt en bredare massa.
Jag själv spelar fortnite endast då jag spelar med ungarna då dom vill att jag ska vara med eller så registrerar det att jag spelar då nån av ungarna spelar på switchen som har mitt konto ::


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det enda jag inte riktigt fattar med dessa är hur föga kräsen man är på spelkänsla när det gäller de här spelen. Fortnite är inte det sämsta exemplet men fortfarande känns det ganska knaggligt. Jag förstår annars hetsen, det är ju typ en modern spellillustration av hur beroendeframkallande RNG kan vara, iom att allt spelsättet innefattar kretsar kring hur tur man har varje runda - mer eller mindre - genom spawns, loot osv.

Det kanske låter negativt ovan men det är mer en reflektion, det är ju inte så att chans automatiskt är dåligt.

Medlem

Aldrig skådat nått spel som verkar så aggressions framkallande, vad kan det bero på? Tycker jag själv bruka bli rätt frustrerad över när jag lirar Company of hereos 2 MP (9k h+), men tydligen inte i närheten av det här när man spanar twitch streams osv hehe.

12
Skriv svar