Star Citizen 3.3 släpps i dag

Robot
Star Citizen 3.3 släpps i dag
Medlem

Börjar likna ett spel! Fortfarande jäkligt mycket jobb kvar, men det är nästan som ett lite sådär halvbra early access-spel nu åtminstone.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Börjar likna ett spel! Fortfarande jäkligt mycket jobb kvar, men det är nästan som ett lite sådär halvbra early access-spel nu åtminstone.

3.3 är mer av ett spel än vad NMS och Sea of Thieves var på full release.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

3.3 är mer av ett spel än vad NMS och Sea of Thieves var på full release.

Vadå då? Spelar väl fan ingen roll.

Sen är det dessutom inte sant, det enda Star Citizen har hittills är bra grafik och ett gäng ungefär likadana uppdrag, och de uppdrag som faktiskt är annorlunda än "flyg hit, hämta, flyg dit" behöver man ett bra mycket bättre (framförallt dyrare) skepp än de där billigaste.

De har, som sagt, en hel del jobb framför sig, har inte spelat Sea of Thieves och inte No Man's Sky särskilt mycket heller men det jag spelat av det runt när det släpptes betraktar inte jag alls som ett sämre eller "mindre" spel än hur Star Citizen är nu.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Vadå då? Spelar väl fan ingen roll.

Sen är det dessutom inte sant, det enda Star Citizen har hittills är bra grafik och ett gäng ungefär likadana uppdrag, och de uppdrag som faktiskt är annorlunda än "flyg hit, hämta, flyg dit" behöver man ett bra mycket bättre (framförallt dyrare) skepp än de där billigaste.

De har, som sagt, en hel del jobb framför sig, har inte spelat Sea of Thieves och inte No Man's Sky särskilt mycket heller men det jag spelat av det runt när det släpptes betraktar inte jag alls som ett sämre eller "mindre" spel än hur Star Citizen är nu.

Inte sant? Vad hade Sea of Thieves menar du? Mer innehållslöst spel går fan inte hitta

Medlem

Letar ni ORG i SC så kolla in Bladerunners! Ett svenskt Corp som ska lira SC

https://robertsspaceindustries.com/orgs/BLADE

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Inte sant? Vad hade Sea of Thieves menar du? Mer innehållslöst spel går fan inte hitta

Om du hade läst hela mitt inlägg skulle du läst att jag inte spelat Sea of Thieves, och därmed inte kan vittna om hur mycket som finns i det spelet.

Men förstår fortfarande inte varför ett annat spels innehåll är relevant här i vilket fall som helst.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Om du hade läst hela mitt inlägg skulle du läst att jag inte spelat Sea of Thieves, och därmed inte kan vittna om hur mycket som finns i det spelet.

Men förstår fortfarande inte varför ett annat spels innehåll är relevant här i vilket fall som helst.

Ah juste, dumt att jämföra spel med varandra

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

3.3 är mer av ett spel än vad NMS och Sea of Thieves var på full release.

Skön jämförelse? Sea of theives vs Star citizen, är det på den nivån vi ska lägga oss nu när vi snackar SC?

Medlem

Bättre prestanda är ju riktigt välkommet. Får se om man kan kräma ur lite vettig fps ur 1080ti'n ☺

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Ah juste, dumt att jämföra spel med varandra

Nej, det var mer att i mitt första inlägg som den andre killen svarade på så var det ingen jämförelse av Star Citizen i relation till något annat specifikt spel, eller hur det står sig bredvid andra faktiskt släppta spel, gjorde bara en lagom korrekt liknelse till hur spelet ligger till och känns som.
Det var han som drog in andra spel i diskussionen för han, förslagsvis, trodde mitt inlägg var fientligt eller på något sätt kritiserande mot Star Citizen. Jag tycker vad jag skrev vad rätt positivt men realistiskt, för de har verkligen en hel del jobb kvar. Killen ville kanske att jag skulle skriva "OMGGGGG!!!1 BEST. GAME. EVARRRR!1!!11", för det är allt vissa av supportrarna klarar av att höra utan att bli rosenrasande.

Medlem

@Tripsen:

Prestandan denna uppdateringen är faktiskt rejält bra mycket bättre än förut, har haft nästan konstant över 50 fps, och jag sitter på ett 1070 så det lär bli ännu bättre för dig

Medlem

Duh!

Vet att jag gjorde en pledge 2012 men var dum i huvudet o skapade mitt konto o loggade in först idag...

Hur f@n kan man hitta sitt pledge? tror att jag betalade genom Amazon? men kan inte hitta historik längre än 2018

Nån som har ngt tips?

OnT
Ser ut som att det är dax att damma av min gamla joystick

C

Medlem

Nu kan man även köpa nya skepp med ingame valuta. Hunnit med att testa ett gäng nya rymdbåtar, ganska nice faktiskt

Medlem

Tycker spelet påminner mycket om Sea of Thieves.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Har bara hunnit med att småtesta 3.3 nu på morgonen och första intrycken är att det är rejäla prestandaförbättringar!
Ser fram emot att testa ordentligt senare i helgen!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Har bara hunnit med att småtesta 3.3 nu på morgonen och första intrycken är att det är rejäla prestandaförbättringar!
Ser fram emot att testa ordentligt senare i helgen!

Kände likadant som du, känns som dom sneglat lite på Sea Of Thieves och tack vare det fått till ett mycket bättre flyt.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av crilloan:

Vet att jag gjorde en pledge 2012 men var dum i huvudet o skapade mitt konto o loggade in först idag...

Hur f@n kan man hitta sitt pledge? tror att jag betalade genom Amazon? men kan inte hitta historik längre än 2018

Det var ju ett tag sedan så det kanske är bäst att fråga supporten, de har rutin på sånt.

Det är bara att gå in på supportsidan och välja "Submit a request".

Hoppas du hittar pledgen.

Medlem

Spelet flyter på betydligt bättre nu än tidigare, och jag har inte haft en krasch eller liknande problem under de 4 timmar jag hunnit testa hittills!

Dock känns spelet fortfarande väldigt opolerat, kontrollerna är problematiska mest hela tiden och jag kanske har otur men har sprungit in i vad som verkar vara flertalet buggar med de olika "missions" man kan utföra.

Jag är imponerad av vad de lyckats med såhär långt men jag känner fortfarande att jag blir mer och mer frustrerad på att de fortsätter lägga till nya funktioner och innehåll istället för att färdigställa det som redan finns...
Det är en fantastiskt plattform för ett spel, men det är dags att det börjar bli ett "spel" också.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@crilloan:

Du hittar det här: https://robertsspaceindustries.com/account/pledges

Efter du loggat in klicka på "account" och sedan i sidomenyn som poppar fram välj "My Hangar"

Medlem

https://robertsspaceindustries.com/telemetry
Klicka på en ruta(om du har mobil), eller håll musen över en så får man se lite data
Lite kul att de har börjat med Telemetry i spelet för att läsa av vilken hårdvara som används. Lite synpunkter om det på reddit: https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/9vrfud/public_t...

Sen har vi roadmap i bildformat, där vi ser vad som flyttats fram i utvecklingen:
https://i.imgur.com/4NfrvoH.jpg
Och lite tankar om detta på reddit:
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/9vrnls/star_cit...

@crilloan:
2012 så "backade" du antagligen spelet på kickstarter och då genom Amazon's betalningsmetod, sen skulle man knyta sin mejl adress som man hade då på kickstarter till rsi hemsidan, som sedan 2012 har uppdaterats 2 ggr, då räknar jag 2 stora uppdateringar.
Lite information från 2013 om detta just det där om mejl adressen, allt annat är ju nytt

Missade du att knyta mejl adressen från kickstarter till rsi kontot så har de förhoppningsvis kvar information om detta, så kontakta supporten som Nemo länkar till så borde det lösa sig.

Medlem

https://robertsspaceindustries.com/comm-link//16849-Anniversa...

Testa nästan alla skepp/fordon helt gratis (olika varje dag), från 23 november till 1 december

1
Skriv svar