WoW och Candy Crush levererar men Destiny 2: Forsaken är en besvikelse för Activision

Robot
WoW och Candy Crush levererar men Destiny 2: Forsaken är en besvikelse för Activision

Upp och ner för Activision Blizzards tredje kvartal.

#activision, #activision-blizzard, #bungie, #destiny-2


Medlem

Har inte spelat Destiny 2 på ett bra tag, fanns inga expansions ute när jag lirade(kan därför inte heller svara på frågan!). Vet någon ifall det är värt att plocka upp spelet igen?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Ambassadör
Xbox

Tja, jag är väl en av dem som sket i att plocka upp Forsaken. Fool me once... Så nej den bron har de bränt.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Har inte spelat Destiny 2 på ett bra tag, fanns inga expansions ute när jag lirade(kan därför inte heller svara på frågan!). Vet någon ifall det är värt att plocka upp spelet igen?

Skrivet av Mortaigne:

Tja, jag är väl en av dem som sket i att plocka upp Forsaken. Fool me once... Så nej den bron har de bränt.

Var en utav dom som hoppade tillbaka när Forsaken släpptes och jag är absolut INTE besviken. Sjukt bra!

Kan rekommendera varmt!

Medlem

Låter det vara osagt kring destiny då jag aldrig kört spelen, men om spel inte är komersiella framgångar behöver det inte betyda att spelen är dåliga, snarare tvärtom.

När spelen nichar sig och har kvalite får man ofta väldigt bra spel men som naturligt inte säljer i jättemängder vilket säkert är ett problem om det är förväntningen/insatsen. Istället går man då mer åt att urvattna spelen och göra dem tilltalande till en så bred massa som möjligt, se tex bf , cod , deadspace mfl.

En tråkig utveckling för ett inbitet fan.

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Var en utav dom som hoppade tillbaka när Forsaken släpptes och jag är absolut INTE besviken. Sjukt bra!

Kan rekommendera varmt!

Måhända att Forsaken är bra, eventuellt vad spelet borde ha varit. Men efter release plus "season pass" fick jag inte det jag förväntade mig att spelet skulle leverera. Därför känns det inte som att det är berättigat för min del att betala ytterligare ett "fullpris" för något som borde leveterats från början.

Gen
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Har inte spelat Destiny 2 på ett bra tag, fanns inga expansions ute när jag lirade(kan därför inte heller svara på frågan!). Vet någon ifall det är värt att plocka upp spelet igen?

Fördelen för dig är att Forsaken numera även innehåller de två första DLC. Jag köpte DLC 1+2 separat och måste därmed betala dem en gång till vilket är surt och fått mig att avstå.

Vidare angående Forsaken så har jag hört mycket gott om Expansionen men skulle gissa att de dåliga försäljningssiffrorna beror på att Forsaken dels kostar väldigt mycket samt att det vid release krävde DLC 1+2. Hade de inkluderat dem från början så hade åtminstone jag hoppat på Forsaken tåget direkt.

Medlem

Bra expansion gillar spelet nu. MEN tycker gott att dom får skylla sig själva. För att dom tvingar folk att köra ett "beta test" i ett helt år. Ok det är bra nu men finns fortfarande mycket lätta saker dom kan ändra. Kan säkert komma på ett 10
tal om jag skulle försöka. Man gör inte en etta som man bygger på bara för att montera ner det till 2an. Nu undrar man om man ska behöva börja spela från bas nivå i 3an också. Väntar nog ett år efter 3an kommit så att man får ett ok klart spel från start.

Medlem

Läser jag detta rätt men förväntade de sig att expansionet skulle sälja mer än basspelet? ...Hur?

Medlem

Hela Activision Blizzard är en enda stor besvikelse för mig.

Medlem

Ett tips kunde ju vara att snåla mindre och erbjuda ett paket med alla expansioner till ett kraftig reducerat pris, för det är där skon klämmer mest för mig. Gillade originalet, men fick aldrig det där suget ifrån de efterföljande två expansionerna, men dessa måste jag köpa till fullpris ifall jag vill spela Forsaken som jag iaf vart lite sugen på?
Näe, avstår nog.

@Gen: OW, har dem fixat det nu? Får väl ta en priskoll iaf, men nu ska jag prova BFV, så dem kanske missade mig som köpare iaf, vilket innebär att vi är tillbaka på ruta ett ändå :/

Releasehästryttare
Medlem

@Devan: "Vinst" fungerar lite olika beroende på vem man frågar...

Privatpersonen: När du tjänar pengar istället för att förlora dem = Vinst!
Investerarna: När vinsten inte överstiger den förväntade uppskattningen, oavsett hur många miljoner dem tjänat = Förlust

Medlem

Jag köpte Destiny2 till PC då det kom, någon vecka efteråt började de sälja första DLCt.
Tycker sånt beteende är sjukt girigt, så allt mitt intresse för Destiny dog då.

Hade de väntat några månader iallafall innan de börjat kräva mer pengar hade jag kanske fortfarande spelat.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Låter det vara osagt kring destiny då jag aldrig kört spelen, men om spel inte är komersiella framgångar behöver det inte betyda att spelen är dåliga, snarare tvärtom.

När spelen nichar sig och har kvalite får man ofta väldigt bra spel men som naturligt inte säljer i jättemängder vilket säkert är ett problem om det är förväntningen/insatsen. Istället går man då mer åt att urvattna spelen och göra dem tilltalande till en så bred massa som möjligt, se tex bf , cod , deadspace mfl.

En tråkig utveckling för ett inbitet fan.

Nischade spel kan blir väldigt stora men som du säger inte alls framgångsrika ekonomiskt.
På nått känns det när AAA utvecklare försöker med nått nichat så blir det pannkaka, det är för att man inte vågar gå fullt ut. Det ska gömmas lite betalväggar, lite dlc och microtransaktioner.
Nej nichade spel som verkligen blir bra får man nog förlita sig på mindre utvecklare.
Dom stora gör gärna sånt som tilltalar breda massan eller en mjölko


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har aldrig testar destiny men det jag läst får det att låta lite väl konsol-casual för min smak. Minns och att de justerade XP-gain i början när det släpptes för att folk låste upp cosmetics för snabbt o därför inte pröjsade så mkt microtransactions som de hade hoppats på. Dessutom ljög de om det när de blev ertappade...

Medlem

Man måste göra om hela destiny 2 för att det ska bli ett bra spel. Det kommer aldrig hände så det kommer alltid vara ett skitspel.

Genom mina 20 år som gamer och att ha spelet tusentals spel så är destiny 2 ett av det sämsta jag har rört

Medlem

Låt Destiny dö och börja om med något nytt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppade på Destiny 2 nu när det var gratis. Lika härlig känsla som i 1an. Det är inget end-game spel i mina ögon, men det är en fantastiskt kul resa på vägen dit, fyllt av riktigt bra atmosfär och bra strider. Storyn är inte oscar-nivå, men engagerande nog för att hela upplevelsen ska bli grymt bra.


signatur

K9
:.:

Medlem

De stora företagen har blivit allt för giriga men folk verkar ju pröjsa ändå.

Dags att bli pirat igen!

Medlem
Skrivet av Moraxus:

Jag har aldrig testar destiny men det jag läst får det att låta lite väl konsol-casual för min smak

Är inte lika casual some Counter Strike eller Overwatch men väldigt mycket grind och arkad över det hela.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av absimilard:

Hoppade på Destiny 2 nu när det var gratis. Lika härlig känsla som i 1an. Det är inget end-game spel i mina ögon, men det är en fantastiskt kul resa på vägen dit, fyllt av riktigt bra atmosfär och bra strider. Storyn är inte oscar-nivå, men engagerande nog för att hela upplevelsen ska bli grymt bra.

Håller med so far. Skaffade också nu när det var gratis.

Gen
Medlem
Skrivet av Ender:

@Gen: OW, har dem fixat det nu? Får väl ta en priskoll iaf, men nu ska jag prova BFV, så dem kanske missade mig som köpare iaf, vilket innebär att vi är tillbaka på ruta ett ändå :/

OW som...Overwatch?

Medlem

Fick Destiny 2 i något av "humble monthly" paketen tidigare i år och hade absolut noll förväntningar på spelet, kanske därför jag tyckte det var ett riktigt kul spel. Så pass att jag faktiskt köpte tillhörande expansionerna efter att ha spelat det rätt mycket i ett par veckor och tröttnat på att det inte fanns mer att göra.

Håller dock med andra skribenter här, det finns väldigt lite att göra när man nått toppen så att säga. Men rent spel och berättarmässigt är det absolut inget dåligt spel alls. Utvecklarna har fläskat på rätt rejält med CG videos för att berätta storyn, lite för mycket i ärlighetens namn. Ibland kändes det som att man såg på en rejält påkostad Hollywood blockbuster enligt formulär 1.A, snarare än att man spelade ett spel.

Medlem

Började lira Destiny 2 nu när det var gratis och köpte även expansions. För mig som är ny till D2 tycker det är uppfriskande med ett shooter MMO. Om de nu vill att det ska bli stort förstår jag dock inte varför de ska börja om på nytt med en 3a. Titta på Wow. De kör på expansions. Rätt eller fel men spelet är ju vad jag vet fortfarande det största MMO spelet. Har läst att det blir tunt på end game. Förhoppningsvis har jag en bra bit kvar dit iaf.

Storyn som andra påpekat är riktigt kul att köra igenom iaf så det är inte bara tomma ord man får för pengarna i mitt tycke iaf.

Medlem

Bra spel, men är alldeles för casual. Du når maxrank utan att behöva en klan alldeles för enkelt. Raiden har gjorts sekundär. Väldigt grindigt och enformigt när du kommer till end-game.

Medlem
Skrivet av Moraxus:

Jag har aldrig testar destiny men det jag läst får det att låta lite väl konsol-casual för min smak. Minns och att de justerade XP-gain i början när det släpptes för att folk låste upp cosmetics för snabbt o därför inte pröjsade så mkt microtransactions som de hade hoppats på. Dessutom ljög de om det när de blev ertappade...

Prova nu då, hela spelet är ju gratis under helgen!

Skrivet av Frasstheass:

Bra spel, men är alldeles för casual. Du når maxrank utan att behöva en klan alldeles för enkelt. Raiden har gjorts sekundär. Väldigt grindigt och enformigt när du kommer till end-game.

Håller med (har inte spelat expansionerna dock), men vägen till end-game tyckte jag ändå var värd pengarna.

1
Skriv svar