Mer Zelda, mer Mario – Nintendo ska stötta upp kommande stortitlar med DLC

Robot
Mer Zelda, mer Mario – Nintendo ska stötta upp kommande stortitlar med DLC

Breath of the Wild-expansionerna var bara början.

#nintendo, #switch


Medlem

Beror på vad ni menar med DLC.
Om det är något litet skit som ny rustning eller ett-två uppdrag så bryr jag mig inte, men om det är expansioner så som Witcher 3 eller Skyrim så kan det mycket möjligt bli ett köp om det visar sig vara något att ha.

Medlem

Jag brukar köpa allt som ger ett faktiskt tillskott till spelet när jag börjar spela det, eller när jag tänker spela om ett spel en vända till. Samt under tiden jag spelar det. Jag köper sällan DLC till spel jag inte avser spela på ett tag utan då väntar jag. Vissa gånger så är en expansion eller ett DLC en orsak att börja spela om ett spel. Som till exempel de flesta av Stellaris DLC.

DLC jag anser inte är ett faktiskt tillskott till ett spel är fluff så som kostymer och annat visuellt. Ett exempel på ett spel där kostymer även gav ett tillskott så var det Tales of Graces F där en kostym även gav en extra ruta per kostym på talangträdet och därmed lite extra stats bara man låste upp den rutan.

Medlem

Om alla höll samma klass som From Softwares dlc skulle jag gladeligen köpa flera till varje titel. Tyvärr känns däremot alldeles för många som en cashgrab snarare än ett mervärde för spelarna.

Medlem

Mario Kart 8 skulle verkligen behöva nya DLC! Förr oss som spelat MK8 ända sedan det lanserades för Wii U så kan man dessa banor innan och utan sedan länge.

Ibland önskar jag nästan att EA hade hand om DLC för Nintendo, då skulle vi ha nytt DLC till varje spel en gång i halvåret typ!

Medlem
Skrivet av xverminator:

Ibland önskar jag nästan att EA hade hand om DLC för Nintendo, då skulle vi ha nytt DLC till varje spel en gång i halvåret typ!

Grattis! Du lyckades formulera min värsta mardröm på tre rader.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Grattis! Du lyckades formulera min värsta mardröm på tre rader.

Ja fick rysningar när jag läste


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Förvirrande rubriksättning
Skrivet av Nyhet:

Breath of the Wild-expansionerna var bara början.

#nintendo, #switch


En mer korrekt rubrik hade varit "Nintendo ska stötta upp stortitlar med kommande DLC." Som det står skrivet nu kan en naiv, hoppfull människa tro att Nintendo har kommande stortitlar på gång.

eld
Medlem

Efter amiibos och breath of the wilds dlc så är jag inte så pepp på vart Nintendo är påväg med detta.

Tråddemonen
Testpilot

@Fiddi: Håller med, in-game content kan vara en kul grej, men jag vill hellre ha en förlängd story med nya platser och nya interaktioner.

Medlem

Hade lätt kunnat betala 50kr per nytt kungadöme till Odyssey. Med runt 100 nya Powermoons, kostumer och eventuellt någon ny boss. Kanske 75kr st t.o.m, och fyra för 200 hade funkat?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har bara spelat litegrand av Dlc till Botw och hittills är jag inte imponerad.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag gillar DLCer som är expansioner. Skulle lika gärna köpa dem fysiskt om möjligt, men då de laddas ner så är väl DLC den rätta termen.

Jag tyckte DLCerna för Zelda var sådär, men Mario + Rabbids DLCerna har varit bra, framför allt Donkey Kong Adventure. Allt som ger mer content för Mario + Rabbids är bra


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

1
Skriv svar