Rykte: Är detta bilder på Valves egna VR-headset?

Robot
Rykte: Är detta bilder på Valves egna VR-headset?
Medlem
Citat:

Half-Life 3 VR

Lek inte så med mitt arma hjärta.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Även om det nu inte skulle vara äkta så ser den riktigt coolt ut jämfört med konkurrenternas headset!

Medlem
Medlem

Undrar vad FoV:en landar på i så fall. Har svårt att tänka mig köpa något annat VR headset än Pimax 5K+ just nu då den har en väldigt stor FoV.

Medlem

Valve/Steam är den stora vinnaren när det gäller mjukvaruutbudet för VR, än mer så när Windows Mixed Reality är kompatibelt med både Oculus och Vive-utbudet via Steam utöver Microsofts eget utbud.
LH-sensorerna är placerade enligt WMR-standarden så jag gissar att Valve nu bryter med HTC och dumpar Vive för att satsa på den nya standarden på samma sätt som Samsung har tagit över utvecklingen av VR för PC från Oculus.

Just nu finns bara ett riktigt premiumset för WMR och det är Samsung Odyssey (Som lånar teknik från Rift), så om jag få gissa kan detta vara ett premiumset från Valve med Vivedelar.

Faktum är att det inte är hållbart att fortsätta köra olika standarder om man vill att VR ska överleva så den logiska lösningen är att hoppa på WMR, som både har flest bidragande tillverkare och är den i särklass mest prisvärda lösningen.

Medlem

Ligger ju en hel hög med headset där så verkar vara i någon form av produktion redan? Kanske en surprice release till jul?

På en del bilder ser man små ringar i den släta ytan vilket tyder på att den använder base stations vilket är bra. Inside out tracking upplevs helt klart sämre även om det fungerar.

Jag har en Odyssey som är en stor uppgradering mot vive/rift i upplösning men fortfarande med snävt FOV så hoppas denna fixar detta.

Medlem

Eye tracking or bust.

Medlem
Skrivet av dralban:

Ligger ju en hel hög med headset där så verkar vara i någon form av produktion redan? Kanske en surprice release till jul?

Kan vara så, men jag tror mer på ett gäng prototyper. Det brukar göras mer än ett par


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ett Valve VR-headset bundlat med ett nytt AAA-Valve spel kommer att få allvarliga konsekvenser för min ekonomi.
Gabe Newell har ju flera gånger sagt att han är avundsjuk på Nintendos möjlighet att släppa spel och hårdvara samtidigt för bästa implementering så det verkar ju troligt i alla fall.

1
Skriv svar