Se Xbox Ones framtid på X018 – live i kväll

NuZ
Testpilot
Skrivet av Sillgam:

@saigon: Men är det inte exklusiva spel man köper en konsol för? Så oavsett om hårdvaran/mjukvaran i boxen (Sonys mjukvara är rutten) är bättre hos xbox så är det ju skitsamma så länge de inte har några spel. På vilket sätt har de repat sig?

Njae, enkelheten och som summorna på GPUer står just nu är det priset. Jag har det bra och äger alla nuvarande konsoler och en PC med endast förra generationens topp kort i. Alla har det inte så. En konsol är billig. För 4000kr kan du nu spela i 4K.

Visst upplevelsen är mycket bättre i 144fps på curved-skärm på PC. Men att gotta sig i soffan i mancaven med en öl är faktiskt rätt trevligt 4K/30fps också.

De har repat sig nu både på marknaden då de säljer många fler konsoler än i början plus marknadsföringsmässigt (vet ej om gramatiskt rätt). De fokuserar mer på spel än att försöka vara mediahemmets mittpunkt som de ville när XBO släpptes.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Moderator | Testpilot

@Mortaigne: Personligen är jag inte så intresserad av att äldre spel kommer till Xboxen utan vill se mer exklusiva spel. Det är en lång och gammal diskussion men det är verkligen något MS haft problem med.

Vid det här laget så har de garanterat gett upp och lite som jag skrev innan så laddar de nog inför nästa generation och förbereder bakåtkompatibilitet samt Game pass så de har mer att erbjuda då vid launch då jag känner att det har en större effekt. Den här typen av features och releaser av gamla spel är inget som kommer direkt hjälpa dem att göra mycket bättre ifrån sig denna generationen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Fallout New Vegas 2 exklusivt till Xbox One

Medlem

Dags att införskaffa sig en ny trådlös tangentbord +mus. Med en show fick Xbox One mer t-bord +mus stöd än Playstation 4. Och det i Fortnite är nog flera slag på den riktigt stora trumman. Men nu måste det också komma till Playstation 4. Jag kan inte tänka mig att det inte skulle komma samtidigt till det formatet. Det var precis så som jag trodde det skulle vara nästan. Skönt att Cloud Computing fungerar. Eller hur?

Medlem

Tycker gamepass och play anywhere glr Xbox till den klart bästa konsol att äga om du samtidigt har en gaming Pc. Nice att kunna lira Forza i sovrummet och tjejen använder tv i vardagsrummet. Sen känns gamepass väldigt prisvärt speciellt om man gillar att lira lite äldre spel också från 360 tiden.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Dags att införskaffa sig en ny trådlös tangentbord +mus. Med en show fick Xbox One mer t-bord +mus stöd än Playstation 4. Och det i Fortnite är nog flera slag på den riktigt stora trumman. Men nu måste det också komma till Playstation 4. Jag kan inte tänka mig att det inte skulle komma samtidigt till det formatet.

Mus och tangentbord finns väl redan i Fortnite på PS4 eller har jag missat något?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Fallout New Vegas 2 exklusivt till Xbox One

Kan inte se att Bethesda skulle genomföra en sådan deal med MS. Skulle dessutom kosta MS galna summor för en sådan deal.

Medlem
Skrivet av Margy:

Mus och tangentbord finns väl redan i Fortnite på PS4 eller har jag missat något?

Om det finns det så är det i så fall super bra. PS4 har det supportet men inte så många spel som stödjer det. Fortnite kanske är en som har det.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Freeman79a:

Om det finns det så är det i så fall super bra. PS4 har det supportet men inte så många spel som stödjer det. Fortnite kanske är en som har det.

"PlayStation 4 users don't have this option yet, although can use a simulated method for Fortnite on PS4, or alternatively buy third-party hardware to enable the use of mouse and keyboard."

Så halvdant.

Men det kommer säkert.


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av VincentQ:

Kan inte se att Bethesda skulle genomföra en sådan deal med MS. Skulle dessutom kosta MS galna summor för en sådan deal.

Haha nä men det hade varit en så perfekt storm om det hade avtäckts

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Haha nä men det hade varit en så perfekt storm om det hade avtäckts

Jo, det hade det verkligen varit

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

"PlayStation 4 users don't have this option yet, although can use a simulated method for Fortnite on PS4, or alternatively buy third-party hardware to enable the use of mouse and keyboard."

Så halvdant.

Men det kommer säkert.

Varifrån är quotet?
Har själv, för cirka ett år sedan, testat fortnite med mus och tangentbord till ps4 och det fungerade klockrent.

Så vet inte vad du menar med halvdant. Utveckla gärna


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

12
Skriv svar