Releasehästryttare
Steamspel #1

Så i princip hela hösten har det varit dåligt med uppladdningar av nya Steamsidor av spel som ser intressanta ut, de mesta som släppts fick sidor i somras eller i våras, men nu de senaste dagarna har det kommit en hel del som jag tycker ser lovande ut, så vill göra en tråd och dela med mig av detta.

November har ju inte varit nått vidare än då både Call of Cthulhu och OVERKILL's The Walking Dead va riktiga lågvatten spel, visst är nov inte över än och BFV skall tydligen vara bra.
I december ser det just nu ganska tunt ut också med spel, enbart Artifact och Mutant Year Zero: Road to Eden är nått att hålla koll på.

Men nog med snack, här är de spelen jag hittat det senaste som ser lovande ut:

Eastward - Coming soon

"In a beautifully-detailed and charming post-apocalyptic world, a miner discovers a mysterious little girl named Sam deep underground in a secret facility... Journey through decaying cities, encountering strange creatures and even stranger people along the way!"

The Murder Mystery Machine - Tidigt 2019

"A crime scene can tell a thousand stories. What's yours? Murder Mystery Machine is a provocative detective game powered by a procedural crime generator that can shock, surprise and challenge your ability to analyse the scene and put the pieces together; coming soon to Steam (PC)."

Discolored - Vår 2019

"Discolored is a first-person puzzle adventure game where all the colors have gone missing. It's up to you to bring them back."


End State - Coming soon

"End State is a turn-based tactics game where you manage a mercenary company tracking down a terrorists in a war-torn country. Hire, gear up and gain experience for your mercenaries. Take on rebels and criminal gangs, do side contracts and explore Brekovia."

Metaverse Keeper - Ingen info

"Metaverse Keeper is a cooperative dungeon crawler with roguelike element. Explore its randomly generated world full of danger with your teammates while collecting resources, exploring bastions, and making fun of enemies with the help of all kinds of amazing weapons to uncover the hidden secret."

Volcanoids - januari 2019

"Volcanoids is a first-person, base building survival game set in the steampunk era where humans and technology meet. Explore a volcanic island, operating giant drills and enduring eruptions triggered by a mechanical race of beings."

Vad tror ni om spelen?

Och vill ni ha mer av denna typen av tråd?

Medlem

Tycker att Eastward var det enda spelet av dessa som såg intressant ut. Kanske inte revolutionerande. Men det var snyggt. Om spelet har en bra story så kanske utvecklarna har något att skriva i sin portfolio. De har även fått Chucklefish intresserade ser jag så det kan nog sälja ganska bra.

Moderator | Testpilot

Eastward såg väldigt intressant ut faktiskt. @Devan kan du inte börja länka steam-sidorna också så man lätt kan slänga i sin önskelista?

Typ såhär: Eastward


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare
Skrivet av Maysay:

Tycker att Eastward var det enda spelet av dessa som såg intressant ut. Kanske inte revolutionerande. Men det var snyggt. Om spelet har en bra story så kanske utvecklarna har något att skriva i sin portfolio. De har även fått Chucklefish intresserade ser jag så det kan nog sälja ganska bra.

Ja Eastward ser fantastiskt ut.
Kollade upp och utvecklaren är baserad i Shanghai, vilket inte är ett vanligt ställe att få indie spel från.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Eastward såg väldigt intressant ut faktiskt. @Devan kan du inte börja länka steam-sidorna också så man lätt kan slänga i sin önskelista?

Typ såhär: Eastward

Gjorde om layouten så om man trycker på namnet på titeln nu så kommer man till Steam sidan, vad tycker ni?

Moderator | Testpilot

@Devan: Super bra! Det underlättar väldigt mycket. Bra jobbat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

Rain of Reflections: Chapter 1 har nu en Steam sida för er som vill wishlista:

https://store.steampowered.com/app/908360/Monomyth/

Releasehästryttare

Lite förvånad att ingen sagt att de är sugna på End state, med tanke på att det är Xcom fast människor mot människor.

FEATURES
Turn-based tactical combat, with action points and interruptions.
Strategic layer where you manage your operatives, skills, equipment, leads and missions.
Interactive levels with different types of cover, peeking around corners, climbing through windows.
Destructible environments.
Bullet penetration, different materials
40+ weapons. Lots of armor, helmets, grenades and other equipment.
Character appearance customization.
Skills and experience.
Stealth with advanced visibility and hearing systems.

Medlem

Jag håller ögonen på Jagged Alliance:Rage jag. Kommer i December tror jag

Medlem

End State ger mig härliga Jagged Alliance vibbar!

Releasehästryttare
Skrivet av Rackaren:

Jag håller ögonen på Jagged Alliance:Rage jag. Kommer i December tror jag

Vi får se, just nu står det ju bara "comming soon" på Steam.

Folk verkar väldigt upprörda i diskussionsforumet på det spelet, säger att det kommer bli skit.

Medlem
Skrivet av Devan:

Vi får se, just nu står det ju bara "comming soon" på Steam.

Folk verkar väldigt upprörda i diskussionsforumet på det spelet, säger att det kommer bli skit.

Japp men Webhallen avslöjar datum ibland

https://www.webhallen.com/se/product/290690-Jagged-Alliance-R...

Jasså? Får se, hoppas på det bästa. Jag är väl lite taggad pga nostalgi då jag gillade dom gamla spelen

Medlem

Volcanoids: +++ avaktar lite dock ser det lovande ut.
End State: +++ hmm.... love it!
Eastward: ++ kanske mer fick så lite info är det stardrew valleyish eller? För det är juh samma publiserare. Vilket är en härlig publiserare "Chucklefish" Om det är som stardrew valleyish +++++

@Devan tack för tipeset dessa spel skulle nog inte komma lätt fram.. Kul fynd


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Devan:

Lite förvånad att ingen sagt att de är sugna på End state, med tanke på att det är Xcom fast människor mot människor.

https://steamcdn-a.akamaihd.net/steam/apps/580640/extras/Kill...

FEATURES
Turn-based tactical combat, with action points and interruptions.
Strategic layer where you manage your operatives, skills, equipment, leads and missions.
Interactive levels with different types of cover, peeking around corners, climbing through windows.
Destructible environments.
Bullet penetration, different materials
40+ weapons. Lots of armor, helmets, grenades and other equipment.
Character appearance customization.
Skills and experience.
Stealth with advanced visibility and hearing systems.

Tack för tipset, det ser riktigt trevligt ut.

Medlem
Superb tråd, mer sånt! :)

@Devan: TACK!

Mer sådan här trådar!!!

Mycket bra!

Medlem

Bokmärkt denna tråden, fantastiskt med såna här trådar!

Keep up the good work Sir!


signatur

Nämen!

Medlem

Tack för tipsen Devan!

Eastward och End State verkar bra! La till dem i min steam wishlist.

Medlem

Bara jag som är lite nyfiken på "The Murder Mystery Machine"?
Efter att ha löst dödsfall i "Return of the Obra Dinn" (mycket bra spel för övrigt) så är jag sugen på lite mer "detektivarbete".

Medlem

Annat random indie spel som släpps q4 (?) i år; Mr Prepper. Lite fallout shelter/Sheltered stuk. Kan vara najs.

Releasehästryttare

15 minuter gameplay har nu släppts för spelet Eastward för er som vill se mer av det:

1
Skriv svar