X018 – Här är höjdpunkterna från Microsofts Xbox-event

Robot
X018 – Här är höjdpunkterna från Microsofts Xbox-event

Microsoft storsatsar på rollspel och på att utöka sin prenumerationstjänst.

#microsoft, #x018, #xbox-one


Medlem

Galet många bra spel till gsmepass, synd att tiden inte räcker till för att spela allt.

Medlem

Är det bara jag eller verkade publiken vara lite konstig. Tror dom hurrade när det inte ens var någonting att hurra för och då menar jag inte som att det var något dåligt som dom visade eller pratade om utan bara sa hej till varandra och publiken blir vild.

Var en del roliga saker på eventet. Har inte spelat Hellblade, Sea of Thives och bara provat Ori and the blind forest. Blir nog att man skaffar ett Gamepass någon månad

Medlem
Skrivet av Corewin:

Är det bara jag eller verkade publiken vara lite konstig. Tror dom hurrade när det inte ens var någonting att hurra för och då menar jag inte som att det var något dåligt som dom visade eller pratade om utan bara sa hej till varandra och publiken blir vild.

Jag tittade på detta i morse och publiken blev definitivt tillsagda när det skulle jublas och skrikas. Det var folk som inte verkade lyssna på de som pratade överhuvudtaget och tittade åt något helt annat håll som i nästa sekund jublar som att Jesus återuppstått.

Medlem
Skrivet av Corewin:

Är det bara jag eller verkade publiken vara lite konstig. Tror dom hurrade när det inte ens var någonting att hurra för och då menar jag inte som att det var något dåligt som dom visade eller pratade om utan bara sa hej till varandra och publiken blir vild.

Var en del roliga saker på eventet. Har inte spelat Hellblade, Sea of Thives och bara provat Ori and the blind forest. Blir nog att man skaffar ett Gamepass någon månad

Om du kollar om streamen så kan man se på slutet när dom zoomar ut att det bara är en liten klick för kameran så betald publik alltså. Okeej kollade om streamen nu och kan inte minnas att det var i närheten av så många personer som syntes nu som när det var live 0o

Medlem

Fanns det några höjdpunkter?

Medlem

Någon som vet mer om stödet för tangentbord och mus, om det är ett "native" stöd, dvs att man kan vända sig om så fort som musen tillåter eller om det simulerar en kontroll så den bara går att vända sig så fort som en kontroll skulle tillåta?

När kommer stödet, eller har det redan kommit?

Ambassadör
Xbox

@JHGBaouns: Japp, det är native support!

På onsdag kopplas det på till Fortnite definitivt. Också i november: Bomber Crew, Strange Brigade, Warhammer: Vermintide 2, War Thunder, Deep Rock Galctic och X-morp: Defence.
Lite längre fram: Children of Morta, Vigor,Wargroove, Warface, Minion Master, Moonlighter och DayZ.

Funktionen är redan påkopplad, det är nu upp till enskilda utvecklare att använda sig av det !


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Final Fantasy XIII-trilogin är inte bara bakåtkompatibel för övrigt, de är också Xbox One X-Enhanced!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@JHGBaouns: Japp, det är native support!

På onsdag kopplas det på till Fortnite definitivt. Också i november: Bomber Crew, Strange Brigade, Warhammer: Vermintide 2, War Thunder, Deep Rock Galctic och X-morp: Defence.
Lite längre fram: Children of Morta, Vigor,Wargroove, Warface, Minion Master, Moonlighter och DayZ.

Funktionen är redan påkopplad, det är nu upp till enskilda utvecklare att använda sig av det !

Nice!
Inte för att jag själv tycker att det behövs, jag anser att alla har samma förutsättningar att lära sig att spela med kontroll och att det gör att ett spel skiljer sig lite mellan plattformar. Men jag tror att detta kan slå, det blir lite som någon sade i tråden ovan, att man får en riktigt billig speldator och dessutom får de som verkligen inte vill lära sig spela med kontroll ett alternativ på konsol.
Ska bli intressant och se vad detta leder till, vi kanske får se Office 365 till Xbox eller nått
/J

Medlem

[quote postid="3842574" userid="181796" name="JHGBaouns"]
Nice!
Inte för att jag själv tycker att det behövs, jag anser att alla har samma förutsättningar att lära sig att spela med kontroll och att det gör att ett spel skiljer sig lite mellan plattformar. Men jag tror att detta kan slå, det blir lite som någon sade i tråden ovan, att man får en riktigt billig speldator och dessutom får de som verkligen inte vill lära sig spela med kontroll ett alternativ på konsol.
Ska bli intressant och se vad detta leder till, vi kanske får se Office 365 till Xbox eller nått
/J
[/quote

Precis, får se om WoW kommer till Xbox

1
Skriv svar