Spela Fortnite, Vermintide 2 m.fl. med mus och tangentbord på Xbox

Robot
Spela Fortnite, Vermintide 2 m.fl. med mus och tangentbord på Xbox

Pc-kontrollmetoden kommer till vissa Xbox One-spel i veckan.

#microsoft, #xbox-one


Skägg.
10 Chambers

Känns som ett tecken på ny strategi för MS. Verkligen göra Xboxen till en prisvärd konkurrent till PC.


signatur
NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Känns som ett tecken på ny strategi för MS. Verkligen göra Xboxen till en prisvärd konkurrent till PC.

Ja och vi gamers behöver de nu när PC delar ökat så ofantligt i pris. Kommer nu på Onsdag detta.

I Fortnite när man kör med M+K så är man på de servrarna tsm PC och PS4 med sånt inkopplat. Gamepad servrarna är bara för konsol dock. Om du kopplar in gamepad på PC är du fortfarande på PC servrarna. Man ser i högra hörnet vilken typ av server man är på brevid geografisk area.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers

@D01tY: Ah, så de sorterar ut det så alltså. Känns ju rimligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Känns som ett tecken på ny strategi för MS. Verkligen göra Xboxen till en prisvärd konkurrent till PC.

Tänkte samma sak, blev lite intresserad av att köpa en xbox faktiskt. Jag är inte längre intresserad av att hålla koll på vilka hårdvara man ska ha för att köra spel med den grafiken man ser i videos. Jag vill bara starta ett spel och spela, sen funkar vissa spel bäst med mus och tangentbord så en sådan här lösning är ju perfekt för mig!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Geeks Gaming

Önska bara dom la in det för många gamla titlar. Bland annat Halo.

Medlem

I PC-titlar som fått lite för hastiga portningar från konsol kan ju just mushanteringen ofta vara dålig, med påtvingad smoothing, acceleration, m.m. Hur ska det hanteras i spel som faktiskt är på konsolen? Kommer varje utvecklare då behöva fixa ett separat input-läge som är för en faktisk mus, eller kommer musen faktiskt bara fungera halvbra på grund av att det är ett tv-spel du styr?

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

I PC-titlar som fått lite för hastiga portningar från konsol kan ju just mushanteringen ofta vara dålig, med påtvingad smoothing, acceleration, m.m. Hur ska det hanteras i spel som faktiskt är på konsolen? Kommer varje utvecklare då behöva fixa ett separat input-läge som är för en faktisk mus, eller kommer musen faktiskt bara fungera halvbra på grund av att det är ett tv-spel du styr?

Det brukar oftast vara vsync och sånt skit som är orsaken till det i pc spelen när det portats.
Spelen som har haft störst problem för mig och svårigheter med att fixa till det är spel från stolpskotten på bethesda, jag snackar fallout och elderscrolls.
Vilka klåpare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox

Förhoppningsvis betyder det att spel i högre utsträckning kommer från andra hållet också; fler PC-spel på Xbox. Huruvida de vill släppa spel utan handkontrollstöd är ju tveksamt, men det hade ju varit trevligt med fler strategispel på Xboxen till exempel.

Age of Empires IV och Gears Tactics känns som toppkandidater.


signatur

Jump in.

Medlem

Skulle gärna ha det i Doom också.
Kan jag köpa vilket MoK som helst till min Xbox?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

1
Skriv svar