Testat – Diablo III: Eternal Collection (Switch)

Robot
Testat – Diablo III: Eternal Collection (Switch)

Sex år efter originalet kommer en djävulskt bra nyversion av Diablo 3 till Switch. Stanna ett tag och lyssna till vår berättelse.

#diablo-3, #nintendo, #switch


Moderator | Testpilot

Blizzard har faktiskt gjort ett riktigt bra jobb att få Diablo att funka med en handkontroll. Testade det till PS4 för något år sedan och det var fantastiskt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk

Det kändes märkligt när D3 kom till konsol, men jag har faktiskt bara hört massor av positivt om den utgåvan och det även från inbitna fans på PC, så att de skulle misslyckas med en Switch-port kändes märkligt,

Ja, du har RoS-expansionen att se fram emot. Utan RoS hade D3 varit samma platta fall som orginalspelet var.

Nej, Necromancer är ingen expansion, det är ett fjuttigt DLC i form av en ny karaktär och ett fåtal nya områden och ett nytt spelläge. Jag hoppas verkligen inte att du fått information från Blizzard som påstår att Rise of the Necromancer är en expansion, för det är det verkligen inte!

Blev dock sugen på att att starta upp D3 igen, brukar göra det lite då och då inför en ny säsong. Det är fortfarande skoj och ett av få multiplayer-spel som fungerar lika bra själv, samt att spela själv med andra randoms.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Funkar perfekt på switch. Kvällarna är räddade när man är ute i fält och jobbar runt om i Sverige och behöver fördriva tiden på kvällarna!

Medlem

Men betyget då?

Redaktör
Skrivet av starboy83:

Men betyget då?

Vi skippade att sätta betyg eftersom vi redan recenserat allt innehåll på andra plattformar.


signatur
Medlem

Kan man spela två spelare samtidigt på en konsoll?

Medlem

Styr man med båda spakarna?
Placeringen av den högra spaken ger mig kramp i tummen, vilket gör att jag har lite svårt för spel där denna används i hög grad XD

Medlem

fantastiskt spel, kör en witch doctor på Switch just nu

Bt
Medlem
Skrivet av Walter Bishop:

Kan man spela två spelare samtidigt på en konsoll?

Ja. Eller 4 till och med! Supersmidigt. PS Blizzard säger art det bara en tidsfråga tills det kommer cross play och battle net stöd!


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

switch? dont u guys have phones?

Skämt å sido, kanske plockar upp detta när det inte kostar multum

Medlem

@Korvspad: Har inte själv spelat Switch-versionen, men förutsatt att kontrolschemat är identiskt med PS3 och PS4, så kan du använda den högra spaken för att rulla med din karaktär. Det kan vara ett smidigt sätt att undvika de mängder med attacker och isfält som syns på marken, men det funkar lika bra att bara springa ut.

Du använder alltså inte spaken för att sikta med dina attacker eller dylikt, så du bör kunna spela det och undvika kramp i tummen

Medlem

@Hoggel:

Låter ju perfekt! Tack för svar. Blir nog köp.

Gnällkuk

Fråga - går det att spela seasons på PS4 om bara ena kontot har PS+? Försökte spela seasons med en kompis i helgen, men det gick inte att skapa karaktär på mitt konto (har inte ps+). Vi spelade på hans konsol och han har PS+, försökt googla runt men hittar inget bra svar på frågan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Witch switch?

@Quiz: Är det inte en Switch doctor?

1
Skriv svar