Rockstars moderbolag svarar på frågan om Red Dead 2 till pc: "..."

Robot
Rockstars moderbolag svarar på frågan om Red Dead 2 till pc: "..."
Medlem
Medlem

Hade gärna fått nån hint, 1 månad, 1 år, 2 år eller alls??
De borde dem ändå veta tycker man väl? För jag väntar inte till 2020.

Teasar som fan med oss pc spelare...

Medlem

Ett icke svar brukar betyda att det kommer komma i framtiden, efter nästa konsollsläpp.
Sen kanske dom släpper det enbart på Windows Store för att garantera att moddare inte fuckar upp deras spel och snor revenue på online delen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Spelar ingen roll för mig när spel släpps längre. Har typ alltid en backlogg på minst ett år. Finns alltid något annat att spela numera.

Medlem

De kommer säkert att släppa det på PC när nästa konsolgeneration kommer. Med det enda som kan få mig att köpa det igen är om någon gör ett par fantastiska moddar till spelet. För jag tror inte att MP kommer att tilltala mig, men vi får se.

Medlem

Jag tänkte inte vänta på en PC-release... Därför köpte jag PS4 pro med Red Dead 2 med Efter år av att ha tillhört denna s.k ''PC Master race'' så kan jag lugnt säga att jag inte ångrar PS4a köpet Riktigt underbart spel.

Medlem

Hur mycket snyggare kan det bli till PC? Inte mycket. Så, jag förstår inte hur dom kan köra samma grej som med GTAV till PC. Och jag tror inte efterfrågan är lika stor som GTAV. Jag förväntar mig att dom ska släppa RDR2 till PC nu i början på året. Ogillar Rockstar starkt om dom väntar 1 år eller på nästa konsolgeneration, speciellt när andra utvecklare släpper spel relativt samtidigt till alla plattformar. Ogillar Rockstar alltså. GTAV är överskattat också :P. Och RDR2 har dåliga kontroller. Dom är inte perfekta! Sluta ge dom pengar.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Jag tänkte inte vänta på en PC-release... Därför köpte jag PS4 pro med Red Dead 2 med Efter år av att ha tillhört denna s.k ''PC Master race'' så kan jag lugnt säga att jag inte ångrar PS4a köpet Riktigt underbart spel.

En stor missuppfattning att "PCMR" folk är emot ägande av konsoller.
Hela "PCMR" grejen handlar om att man spelar på en platform som man har full kontroll över sin upplevelse.
Den ultimata upplevelsen du kan få.

Sen har vi ju en massa peeps som tycker om att mäta e-penis och klanka ner på peasants som inte har råd.

Jag äger de flesta konsoller, alla från denna generation, men pc är ändå main platformen

Man är mer "Master Race" om man har tillgång till allt.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

jag vet inte vad jag ska tro, ettan släpptes ju aldrig till pc men visst, tvåan lär väl komma men det lär dröja till 2020 minst ja då isåfall

Medlem
Skrivet av nils45:

Hur mycket snyggare kan det bli till PC? Inte mycket. Så, jag förstår inte hur dom kan köra samma grej som med GTAV till PC. Och jag tror inte efterfrågan är lika stor som GTAV. Jag förväntar mig att dom ska släppa RDR2 till PC nu i början på året. Ogillar Rockstar starkt om dom väntar 1 år eller på nästa konsolgeneration, speciellt när andra utvecklare släpper spel relativt samtidigt till alla plattformar. Ogillar Rockstar alltså. GTAV är överskattat också :P. Och RDR2 har dåliga kontroller. Dom är inte perfekta! Sluta ge dom pengar.

när dom gör ett så pass bra spel då kan dom få min pengar, jag gillar att betala för kvalité

Gen
Medlem
Skrivet av Jonrei:

Jag tänkte inte vänta på en PC-release... Därför köpte jag PS4 pro med Red Dead 2 med Efter år av att ha tillhört denna s.k ''PC Master race'' så kan jag lugnt säga att jag inte ångrar PS4a köpet Riktigt underbart spel.

Jag ångrar faktiskt köpet av RDR2 till Pro då jag verkligen inte uppskattar den gröt av texturer/modeller man ser på sin 4K TV. Det sämsta är att det antagligen inte kommer någon patch som löser problemet.

Skrivet av nils45:

Hur mycket snyggare kan det bli till PC? Inte mycket. Så, jag förstår inte hur dom kan köra samma grej som med GTAV till PC. Och jag tror inte efterfrågan är lika stor som GTAV. Jag förväntar mig att dom ska släppa RDR2 till PC nu i början på året. Ogillar Rockstar starkt om dom väntar 1 år eller på nästa konsolgeneration, speciellt när andra utvecklare släpper spel relativt samtidigt till alla plattformar. Ogillar Rockstar alltså. GTAV är överskattat också :P. Och RDR2 har dåliga kontroller. Dom är inte perfekta! Sluta ge dom pengar.

Skulle säkert kunna säga att de kan förbättra en hel del för alla plattformar förutom One X där skillnaden inte blir lika tydlig. Den största skillnaden blir helt klart upplösningen där bara One X kör native 4K. Sen självklart FPSen men det vet nog alla. Slutligen skulle jag vilja säga "draw distance", upplösning på texturer samt skuggor. Många saker ser redan bra ut i RDR2 men den generella presentationen kan självklart bli skarpare.

Kontrollerna var skumma tills dess att man hittade profilerna När jag bytte till Typical FPS så blev det bra.

Medlem

Inget av dom två föregående Red Dead spelen har släppts till PC, så har inga förhoppningar.


signatur
Redaktör
Skrivet av Davwve:

Inget av dom två föregående Red Dead spelen har släppts till PC, så har inga förhoppningar.

De är å andra sidan undantaget från regeln. Alla storspel från Rockstar sen GTA 3 har först släppts till konsol, sen till pc.


signatur
Medlem

Jag är rätt så säker på att det en dag kommer släppas till PC.

De vill skopa in så många försäljningssiffror som möjligt och även pumpa mikrotransaktioner. Lagom till nästa generation konsoler kommer så står troligen RDR 2 färdigt vid sidan om tlll PC och släpps 9 månader senare efter flertalet "oförutsägbara" förseningar.
Samma historia som med GTA V med andra ord.

Onlinedelen får säkert ett större lyft med bland annat nya uppdrag som får spelare att köpa spelet än en gång. Sen lär de säkerligen sluta lägga till mer "gratis" DLC på PS4 och Xbox One då detta tvingar dem att gå över för att spelare vidare på nästkommande generation spelkonsoler med en enkel export/import.

Kanske till och med är ett försök till att gå om CDPR Cyberpunk 2077? Så någon gång mellan 2019/2020 skulle jag gissa på.

jbx
Medlem
Skrivet av Freffo:

De vill skopa in så många försäljningssiffror som möjligt

Jo, tro det eller ej men företag brukar vilja tjäna pengar. Har de då en modell som fungerar och ökar försäljningen så är det såklart de använder den. Det är knappast endast i spelbranschen detta sker.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av nils45:

Hur mycket snyggare kan det bli till PC?

Mycket


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

De väntar så klart tills försäljningen av konsolversionerna börjar svalna innan de bekräftar eller ens hintar PC versionen. Vissa köper på så sätt spelet flera gånger och de går med maximal vinst.... Skulle inte ens förvåna mig om en switch version bekräftas innan pc.

Medlem

Take Two Interactive :


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

@jbx: Helt klart, en del verkar trots allt motsäga att RDR 2 aldrig kommer att hända på PC. En av faktorerna att det kommer är just denna.

Medlem

Köpte detta och dammade av ps4'an.. grymt spel men nådigt irriterande när fps'en går ner till 10(?!) i städerna, tack o lov är man mest utanför.

Medlem
Skrivet av baggso:

Köpte detta och dammade av ps4'an.. grymt spel men nådigt irriterande när fps'en går ner till 10(?!) i städerna, tack o lov är man mest utanför.

PS4 eller PS4 pro? rätt stadig FPS för mig på min PS4 pro, dock någon FPS drop visst, men inte så jättemkt.

Medlem

Palla stödja Rockstar på PC, de har ju mer eller mindre övergivit PC sedan decennier.

Medlem
Skrivet av epson55:

PS4 eller PS4 pro? rätt stadig FPS för mig på min PS4 pro, dock någon FPS drop visst, men inte så jättemkt.

Standard ps4

Medlem

Testade det på PS4.

Brukar aldrig spela konsol utan bara PC.

Jag väntar.


signatur

Ordo Ab Chao

Inaktiv

@B-itta: Med största sannolikhet kommer det att komma och Rockstar vet när. De vill förmodligen inte berätta för att så många som möjligt ska köpa det till konsol och sedan köper många av dom det till PC sen också.

Medlem

Köper en ny dator och spelet om det kommer en mod där dom bytt ut hela världen till "Äventyrsdags världen" annars kan det få vara.

1
Skriv svar