Är någon förvånad? Fallout 76 recensionsbombas redan på Metacritic

Medlem
Skrivet av kaealy:

Eller så kan man ju helt enkelt inte bry sig, du låter jävligt tjurig och känslig för någon som säger att andra är känsliga surkärringar.

Ja jag blir tjurig när folk bara ljuger för dom bestämt sig för att hata något dom inte ens tänker ge en chans ja jag är tjurig folk bevisar ju hela tiden att spelare är ju bara våldsamma småbarn som blir arg för det lilla minsta. Vilket gör vi lite mer normala får ta massa skit hela tiden för vad resten av dagis baren gör.

Redaktör
Skrivet av kaealy:

Skillnaden är ju att ena sidan får betalt och har historiskt hållits mot en högre standard, men de tiderna verkar ju förbi av olika anledningar. Jag recenserar aldrig produkter om jag inte prövat dom, så detta är ett rätt icke problem för mig. Men jag kan se hur det har blivit en naturlig reaktion när de som man förväntas vara kritiska av en trasig produkt helt plötsligt har blivit väldigt ursäktande och försvarande av multimiljard företag. Det är nästan Nintendo Power nivå på det. Säger inte att FZ är det, ni verkar ha en rätt sund inställning och vågar vara kritiska när det är befogat. Kan inte säga detsamma om många av era kollegor världen över.

Jag tycker varken att kvalitén på speljournalistiken sjunkit eller att journalister blivit mer okritiska. Däremot tror jag antalet tyckare blivit många fler, varav vissa kanske inte är lika bra. Men överlag tror jag tvärtom kvalitén höjts: om gamergate förde något gott med sig så var det väl hårdare krav på speljournalister att göra ett bra jobb. Och jag tror mängden tveksamma dealar i stil med tidig rec-kod mot att spelet hamnar på omslaget miskat, inte minst eftersom läsarna flyttat från tidning till webb (där gemensamt embargo är vanligast).

En stor internationell site står och faller inte med annonser från ett enda företag. Hypotetiskt: om t.ex. Bethesda hotar att sluta annonsera på t.ex. IGN kan IGN ta in annonser från någon annan, i värsta fall för lite mindre pengar. Men ställ det mot risken att bli påkommen att ljuga för läsarna för pengar - förtroende är allt, slarvar man bort det är man körd.

Men ja, visst förekommer det att journalister gör riktigt dåliga jobb, missar att kritisera saker och hyllar annat som inte borde hyllas. Men jag tror det handlar om vanliga mänskliga brister snarare än att hela redaktioner styrs att försvara oförsvarbara saker.


signatur
Medlem
Skrivet av Molotov:

Bethesda gav fansen nått dom inte ville ha,.precis som blizzard nu senast

Man undrar om dom har nån kännedom om sin fanbase / community överhuvudtaget

Fel, jättemånga har velat ha multipalyer i Fallout. Annars hade fans inte skapat egna multiplayermoddar, till exempel.

Sen är det såklart så att de som vinstdrivet företag vill rida på vågen som går genom spelvärlden just nu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag, och många Fallout fans med mig, har viljat ha ett MP Fallout sedan Fallout 1. Nu fick vi det. Är det världens bästa? Nej. Men det är spelbart, kul och intressant på sitt eget vis. Men ändå sitter självrättfärdigande tyckare och totalt sabbar för andra genom att recensionsbomba spelet. Tyckare man ALDRIG ser online i Fallout 76. Tyckare är lite som dom där personerna som går runt och bajsar på folks mat i restauranger. Nej just det, det händer inte, för i verkligheten skulle folk tycka att ni är komplett dumma i huvudet. Faktiskt, det är exakt vad folk tycker om er även på nätet. Att vara en hatare bara för att se cool ut i hatar-community hör inte spelvärlden till. Hoppas denna trend dör ut.

Jim sterling

Lol varför gråter fanboysen så mycket? Spelet fungerar ju inte ens. Det här är en snabb och billig cashgrab. Inget att gråta över. Kolla in Jim Sterling på Youtube så ser man ju direkt att spelet ska undvikas

Medlem
Skrivet av Köttarbjörnen:

Kolla in Jim Sterling på Youtube så ser man ju direkt att Jim Sterling ska undvikas

Är det inte så det ska stå?

Skägg.
10 Chambers

Hörrni, nu skärper vi till tonen mot varandra i tråden.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Första delen i morgon! Blir flera delar pga multiplayerspel.

Vad hände med flerdelar-recensionen som skulle kommit ut igår?

Förövrigt får jag erkänna att jag köpte det för 350 spänn i går och la ner några timmar. Jag är ett stort Fallout-fan och kommer nog att försöka spela det som ett single-player spel.

Spelet känns ju lite tomt, men det verkar finnas en jäkla massa berättelser i terminaler, holotape o.s.v. så jag är lite positivt överraskad ändå. Grafiken med blur, låg fps och övrigt lämnar ju en del att önska tyvärr.

Frågan är vad Bethesda tycker om att många (de flesta?) verkar spela det som ett single player Fallout.

Skägg.
10 Chambers

@cyprus: Kommer! Vi (jag) försökte hinna klart med BF V istället, men drog ut på tiden.


signatur
Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Sånt jävla gnäll på alla som inte får som dem vill hela tiden. Man blir ju trött på folk.

Är det brist på bra spel att spela istället idag eller vad fan är problemet?

Finns många bra spel. Jag har dock inte köpt ett enda spel på snart 1år. Destiny 2 har hållt att köras dagligen sen det släpptes. Och nu med Forsaken, my god va det är bra!. Destiny har haft sina ups and downs, men är riktigt trevligt numera.

Medlem
Skrivet av Köttarbjörnen:

Lol varför gråter fanboysen så mycket? Spelet fungerar ju inte ens. Det här är en snabb och billig cashgrab. Inget att gråta över. Kolla in Jim Sterling på Youtube så ser man ju direkt att spelet ska undvikas

Det funkar utmärkt, skit bakom spakarna kanske?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

De äger sitt IP och kan egentligen kalla det vad de vill, men gamers och fans som har spelat Fallout i åratal vet och känner att det inte är ett Fallout-spel. De har klipp och klistrat ihop något utan själ och hjärta, och det syns på reaktionerna.

Jag försökte spela betan, men som jag har skrivit tidigare, ville spelet inte bo på min floppydisk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har inte märkt av några stora buggar efter betan, spelet har aldrig crashat för mig heller. Annars tycker jag spelet är likt far harbor dlc:n på något sätt.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Ja, man kan säga mycket om spelet. Men jag tycker det är väldig frimodigt av bethseada att våga ge sig in i denna värld. Online spel och base byggande, utan npc. Jag skulle vilja ge dålig betyg av vissa andra anledningar så som push to talk och vissa konstigheter.
Tycker dom gör något innovativ i survivel spel, som jag saknar på andra surv spel. Och det lyckas dom med. Man bör se på dessa bitar. Sen tror jag inte att fallout serien är död pga detta. Det kommer nog komma uppföljare till fallout serien 5 eller något. Men jag tycker att de gör ett spel som är väldig unik därför skulle jag kunna ge dem 3/5 jag skulle vilja höja men spelen känns inte färdigt.
Det känns som early acesish men men.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Det jag har lagt märke till under de ca 7-8 timmar jag spelat är de få personer jag stött på springer runt och sköter sitt. Lite komiskt i ett multiplayer spel kan jag tycka, men det finns nog betydligt fler fans av Fallout än fans av multiplayer-Fallout. Hur fasen ska man kunna läsa alla terminaler, holotapes och dylikt om man teamar upp med flera personer, ska de stå och vänta medans jag läser på en terminal eller lyssnar på en holotape? Eller om någon behöver hjälp med ett par deathclaws när man som bäst lyssnar på ett holotape (öh vänta en stund jag ska bara....).

Medlem
Skrivet av cyprus:

Det jag har lagt märke till under de ca 7-8 timmar jag spelat är de få personer jag stött på springer runt och sköter sitt. Lite komiskt i ett multiplayer spel kan jag tycka, men det finns nog betydligt fler fans av Fallout än fans av multiplayer-Fallout. Hur fasen ska man kunna läsa alla terminaler, holotapes och dylikt om man teamar upp med flera personer, ska de stå och vänta medans jag läser på en terminal eller lyssnar på en holotape? Eller om någon behöver hjälp när man läser eller lyssnar på något?

De flesta springer runt och sköter sitt för att man helt stängt av röst-chatten, då Bethesda valt att inte implementerat push-to-talk än.
Att det skulle vara ett problem att lyssna på holotapes bara för att man är i team låter konstigt... Det börjar komma väldigt långsökta anledningar till att hata på Fo76 nu


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

De flesta springer runt och sköter sitt för att man helt stängt av röst-chatten, då Bethesda valt att inte implementerat push-to-talk än.
Att det skulle vara ett problem att lyssna på holotapes bara för att man är i team låter konstigt... Det börjar komma väldigt långsökta anledningar till att hata på Fo76 nu

Ja men hela spelet består ju av mängder med terminaler att gå igenom , holotapes att lyssna på och papper man ska läsa för att förstå något. Vad blir det om man teamar upp med flera "Nä vänta lite jag ska bara läsa klart det här" eller "jag ska bara lyssna klart på holotapen". Jag hatar inte Fallout 76, utan tvärtom verkar det vara att dugligt singleplayer men ett tämligen mediokert multiplayer. Jag har inte stött på några buggar än och som sagt grafiken på PC lämnar en hel del att önska.

Medlem
Skrivet av cyprus:

Ja men hela spelet består ju av mängder med terminaler att gå igenom , holotapes att lyssna på och papper man ska läsa för att förstå något. Vad blir det om man teamar upp med flera "Nä vänta lite jag ska bara läsa klart det här" eller "jag ska bara lyssna klart på holotapen". Jag hatar inte Fallout 76, utan tvärtom verkar det vara att dugligt singleplayer men ett tämligen mediokert multiplayer. Jag har inte stött på några buggar än och som sagt grafiken på PC lämnar en hel del att önska.

Jag har inte testat co-op än så jag kan inte riktigt svara på hur det funkar, men jag kan tänka mig att bara en kan använda en terminal åt gången. Eller så funkar det som så att bara en går igenom animationen att stå framför terminalen, men övriga ändå kan använda den. Att behöva vänta lite på andra ser jag dock inte som något som helst problem om nu alla i gruppen är väldigt intresserade av lore, är man inte det så blir det väl ingen väntan.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Ruskigt bra spel. Har inte drabbats av buggarna många påstår finns. Kanske inte är på xbox buggarna finns utan på PS4 som många verkar recensera på. Ett fallout med multiplayer har väl i princip alla utom en liten klick med trångsynta spnspelare velat ha. Tänk att få uppleva fallouts fantastiska värld med en eller flera kompisar!! Så. Långt jag spelat det så är det riktigt bra. Har dock inte kommit Så långt. (några h in)

Medlem
Skrivet av Dunder:

Att det skulle vara ett problem att lyssna på holotapes bara för att man är i team låter konstigt... Det börjar komma väldigt långsökta anledningar till att hata på Fo76 nu

Då skulle du ha spelat SWTOR efter det blev F2P. Så fort någon ville lyssna på storyn blev det kick från gruppen efter lite verbal diarré.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Ruskigt bra spel. Har inte drabbats av buggarna många påstår finns. Kanske inte är på xbox buggarna finns utan på PS4 som många verkar recensera på. Ett fallout med multiplayer har väl i princip alla utom en liten klick med trångsynta spnspelare velat ha. Tänk att få uppleva fallouts fantastiska värld med en eller flera kompisar!! Så. Långt jag spelat det så är det riktigt bra. Har dock inte kommit Så långt. (några h in)

Visst är det så att alla önskat sig kunna spela Elder Scrolls eller Fallout med en kompis. Få uppleva hela världen och storyn. Alla spännande karaktärer, uppdrag och utforska nya platser och träffa folket som lever där.
Men nu är ju Fallout 76 inte ett Fallout med multiplayer utan det är mer ett Conan Exiles med Fallout tema.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Ambassadör
Xbox
Skrivet av marcus8958:

Då skulle du ha spelat SWTOR efter det blev F2P. Så fort någon ville lyssna på storyn blev det kick från gruppen efter lite verbal diarré.

Jisses, ja jag har fortfarande lite MP-PTSD efter att ha försökt spela SWTOR med randoms en gång i tiden. Fruktansvärt. Är Fallout 76 åt det hållet så är det ju ännu en spik i kistan.

De critic reviews som kommit in på Metacritic ser ju inte ut att vara mycket mer positiva än användarnas recensioner så för en gångs skull så kanske det råder mer eller mindre konsensus om att det här är inte bra.


signatur

Jump in.

Medlem

Är det här spelbolagets nya trend att gå bak i utvecklingen? 2020 PONG IS COMING BACK!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Då skulle du ha spelat SWTOR efter det blev F2P. Så fort någon ville lyssna på storyn blev det kick från gruppen efter lite verbal diarré.

Spelade det länge, men inte med randoms. Nu är det dock skillnad då cutscenes is SW:TOR var valfria och gick att skippa, och man var fast i cutscene:n. Holotapes i Fo76 kan man lyssna på medan man gör annat, så om gruppen vill fortsätta är det inga problem, bara att springa vidare.

Skrivet av marcus8958:

Men nu är ju Fallout 76 inte ett Fallout med multiplayer utan det är mer ett Conan Exiles med Fallout tema.

Kan inte hålla med om detta. Det känns "mer Fallout" än både fyran och New Vegas.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Eller så kan man ju helt enkelt inte bry sig, du låter jävligt tjurig och känslig för någon som säger att andra är känsliga surkärringar.

Ja men om man nu ej gillar spelet bara gå vidare spela spel man gillar och sluta älta sig som en idiot i något man inte tycker om låter ju bara idiotiskt att hålla på älta sig i något man inte tycker om gör ni så med mat ni ej tycker om hej jag hatar denna mat men jag ska fortsätta äta det för att kunna fortsätta tala om för alla andra hur mycket jag hatar det. Nu fick vi fallout 76 det blev det spelet det blev låt det vara gå vidare och vänta på Elder scrolls 6 som vad dom sagt också kommer använda sig av gammla creation engine så vi kan säga redan nu Elderscrolls 6 kommer vara ett skit spel för det kommer vara buggit som fan inte ha 120 fps och vara lika fult som fallout 76 För att creation engine är 21 år gammalt.

Medlem
Skrivet av ThePeon:

Ja men om man nu ej gillar spelet bara gå vidare spela spel man gillar och sluta älta sig som en idiot i något man inte tycker om låter ju bara idiotiskt att hålla på älta sig i något man inte tycker om gör ni så med mat ni ej tycker om hej jag hatar denna mat men jag ska fortsätta äta det för att kunna fortsätta tala om för alla andra hur mycket jag hatar det. Nu fick vi fallout 76 det blev det spelet det blev låt det vara gå vidare och vänta på Elder scrolls 6 som vad dom sagt också kommer använda sig av gammla creation engine så vi kan säga redan nu Elderscrolls 6 kommer vara ett skit spel för det kommer vara buggit som fan inte ha 120 fps och vara lika fult som fallout 76 För att creation engine är 21 år gammalt.

I och med att de löst problemen med högre frame rate i Fallout 76 så kan de säkert lösa det till ES6 också


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

123
Skriv svar