Där satt den! Command & Conquer + Red Alert gör remastrad pc-comeback

Medlem

lessage

Skrivet av EA_Jimtern:

Hi everyone, I was hanging out in the Discord and Forums but wanted to post here too. I just wanted to re-confirm there will not be any micro-transactions in a C&C Remaster.

Medlem
Skrivet av Axeel:

Wow. Red Alert fick jag när det släpptes av föräldrarna.

Kan du tacka dina föräldrar från mig för att dom släppte Red Alert?

Medlem
Skrivet av Zaptagious:

Kan du tacka dina föräldrar från mig för att dom släppte Red Alert?

Haha.
Ja, ska ge en klapp på axeln

Medlem

Hmm, synd att det aldrig blev någon "Second Decade" för CnC-spelen direkt. Var lite kul när man köpte "First Decade" med alla CnC-spel upp till CnC: Generals Zero Hour.

Skulle gärna vilja he en Remaster på Tiberian Sun och Firestorm.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Åter igen. Så för EA, samma sak igen el classico!
Blizzard, låt oss göra reforged wc3. EA låt oss göra remake av föredetta vendetta! Eller? Missar jag noga. Rätta mig om jag har fel? (Inte min grammatik eller stavning)


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Hade hellre sett en remaster på Generals...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Geeks Gaming
Skrivet av Dumlen:

Hmm, synd att det aldrig blev någon "Second Decade" för CnC-spelen direkt. Var lite kul när man köpte "First Decade" med alla CnC-spel upp till CnC: Generals Zero Hour.

Skulle gärna vilja he en Remaster på Tiberian Sun och Firestorm.

Samma här... Tiberian Sun är fortfarande enligt mig bäst. Bästa musiken. Bästa storyn. Bästa karaktärer. Bästa kampanj och helt kart bäst atmosfär av alla spel.

Men man kan fortfarande köra spelen på nyare Windows utan problem med 1080p

https://cncnet.org/

Medlem
Skrivet av Axeel:

@m_g_karlsson:

Nallens Leksaker! Vilka minnen!!
Eurostop / Arlandastad?

Exakt! Märsta born and raised...

Medlem

Perfekt...tror aldrig jag blev klar med kampanjen i Red Alert 1...

Medlem
Skrivet av TaktiskT:

Perfekt...tror aldrig jag blev klar med kampanjen i Red Alert 1...

Samma här. Det blev som jag minns det för svårt på slutet och jag fångades istället upp totalt av skirmish-läget.

Är överlag extremt peppad på de här remakesen. När det begav sig så var jag nästan osunt fascinerad av C&C, men trots det så spelade jag enbart demot om och om igen. En bidragande faktor var att spelet kostade 699 spänn i min lokala datorbutik, vilket är mycket för ett spel än i dag... När Red Alert kom så köpte jag det dock direkt.

Medlem

Har spelat alla c&c spelen men det jag fastande mest för var renegade mulitplayer. Hade sjukt skoj och gillade twisten med att varje byggnad hade något att bidra med för teamet.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Exakt! Märsta born and raised...

Samma här.

Gnällkuk
Skrivet av phi:

Hell March på loop ett tag nu då.

Tätt följt av full stop!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tätt följt av full stop!

Act on instinct måste klämmas in också! (Synd att det är så svårt att hitta den klassiska versionen utan tjat inbakat i låten.)

Frank Klepacki ftfw. (Dune 2-soundtracket är också fantastiskt!)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Nivån av nostalgi som sköljer över en när man hör musiken CnC är över 9000.
Jag hoppas att detta blir bra.

12
Skriv svar