Norska Dreamfall Chapters-studion visar upp Draugen

Robot
Norska Dreamfall Chapters-studion visar upp Draugen

"Fjord-, noir-mysteriet" släpps 2019.

#draugen, #red-thread-games


Medlem

Försiktigt jättetaggad på detta!

Tråddemonen
Testpilot

Namnet på spelet får mig bara tänka på ordet "dragen" kanske blir en ny grej. "Han var ganska draugen igår..." Tex. Men annars verkar spelet vara hyfsat lovande. Man får hålla tummarna på detta.

Medlem
Tråddemonen
Testpilot

@waeress: Haha, började fnissa allt mer när jag öppnade din länk. Har stött på draugr i skyrim men visste inte att svenska nammet för dem var just draugen. De ser ju förvisso rätt så Draugna ut i spelet Ett passande namn, för icke så pigga monster.

Medlem

Eftersom The Longest Journey och Dreamfall nämns i artikeln kan det även tipsas om att Steam har en rea från idag och över helgen på just spel från Norge.

Medlem

Ser super mysigt ut!

Medlem

Detta ska följas, verkar riktigt intressant!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Ambassadör
Xbox

Instämmer med föregående talare, det här ser ut att kunna bli bra.


signatur

Jump in.

Medlem

Mysigt värre!


signatur

Nämen!

Medlem

Ser stämningsfullt ut utan tvekan, med bergen vid fjorden i början av trailern som är både maffiga och tjusiga och man jämför med den övriga naturen/grafiken.

Dock skulle jag faktiskt hellre vilja ha se detta som en tv-serie istället för att spela det som ett spel känner jag lite spontant. Spelat en hel del äventyrsspel genom åren som har en story som skulle göra sig bättre i tv format, speciellt när spelen i övrigt har varit rätt dassiga rent spelmässigt-.

Medlem

Var det Emma Watson i slutet ?

1
Skriv svar