RTX On! Sweclockers testar ray-tracing i Battlefield V

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Man får helt enkelt lära sig att i många fall med ny teknik att det är bättre att vänta. Om inte annat för att låta andra människor (många gånger då Youtubers och sajter typ Swec vars jobb är att testa produkterna) som är kunniga testa dem ordentligt för att sedan se om det kommer vara värt just för dig.

Blev lite förhastat, eller hur man ska säga, då mitt 980Ti inte presterade bra alls, gick inte att överklocka en enda Mz på något, för då krashade skiten hela tiden, och kunde inte ha TVn som sekundär skärm, allt hackade hela tiden

Moderator | Testpilot
Skrivet av totte1015:

Blev lite förhastat, eller hur man ska säga, då mitt 980Ti inte presterade bra alls, gick inte att överklocka en enda Mz på något, för då krashade skiten hela tiden, och kunde inte ha TVn som sekundär skärm, allt hackade hela tiden

Sådant som händer. Man lär sig av sina misstag

Tråkigt att höra om ditt 980TI, hur länge har du haft den? Min har jag haft i snart 3 år och den funkar fortfarande gallant.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sådant som händer. Man lär sig av sina misstag

Tråkigt att höra om ditt 980TI, hur länge har du haft den? Min har jag haft i snart 3 år och den funkar fortfarande gallant.

Den köpte jag 09/2015, så rätt så längesedan.
Men det var ASUS's kort och läst att dom har högst risk för att utsättas av måndagsexemplar tydligen :/

Skulle nog inte vilja påstå egentligen att jag känner det är ett misstag med RTX 2080, men är lite sur är jag allt.

Det hjälper ju inte heller att det gav absolut ingen skillnad i PUBG som jag spelar mycket med, men det spelet är ju lika optimerat som havet är för bilar
Stutters där med titt som tätt :/

Medlem
Skrivet av totte1015:

Den köpte jag 09/2015, så rätt så längesedan.
Men det var ASUS's kort och läst att dom har högst risk för att utsättas av måndagsexemplar tydligen :/

Skulle nog inte vilja påstå egentligen att jag känner det är ett misstag med RTX 2080, men är lite sur är jag allt.

Det hjälper ju inte heller att det gav absolut ingen skillnad i PUBG som jag spelar mycket med, men det spelet är ju lika optimerat som havet är för bilar
Stutters där med titt som tätt :/

Kanske kan vara processorn som påverkar för dig. Vad har du för processor?

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kanske kan vara processorn som påverkar för dig. Vad har du för processor?

Har en i7 6700k @4.20Ghz

Medlem
Skrivet av totte1015:

Har en i7 6700k @4.20Ghz

Okej. Tänker på det fz nämnde i den andra BFV artikeln. Din 6700k är ganska jämförbar med 4790k kanske en aning snabbare. Du kanske ska ge dig på att överklocka den en bit och se om det hjälper.
"
Filmen är inspelad med ett RTX 2080 Ti-kort och en Intel I7 4790K-processor, som ger omkring 70-80 bilder/sekund med DXR av och 20-30 med maxat DXR-reglage (det finns fyra kvalitetssteg). Som jämförelse ligger Sweclockers kring 130-140 fps med samma grafikkort och grafikinställningar men den modernare I7 8700K-processorn under huven."

Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej. Tänker på det fz nämnde i den andra BFV artikeln. Din 6700k är ganska jämförbar med 4790k kanske en aning snabbare. Du kanske ska ge dig på att överklocka den en bit och se om det hjälper.
"
Filmen är inspelad med ett RTX 2080 Ti-kort och en Intel I7 4790K-processor, som ger omkring 70-80 bilder/sekund med DXR av och 20-30 med maxat DXR-reglage (det finns fyra kvalitetssteg). Som jämförelse ligger Sweclockers kring 130-140 fps med samma grafikkort och grafikinställningar men den modernare I7 8700K-processorn under huven."

Tror att black friday blir dagen då jag införskaffar nytt moderkort, processor, och en disk till.

Vetefan om jag lika gärna ska byta chassi med

12
Skriv svar