DOOM BFT (Big F***ing Thread)

Medlem

När blir den här Zimpan en riktig del av redaktionen? Du bidrar ju enormt till gemenskapen här på FZ (!)

Tråddemonen
Testpilot

@Megagurra: Kul att du uppskattar min närvaro på sajten! Än så länge skapar jag mest innehåll för att jag själv tycker det är kul och jag blir glad när ni andra för diskussioner och bidrar med trevliga inlägg som alla kan ta del av. Jag skulle nog säga att det är alla medlemmar som skapar de mest underhållande innehållen, jag ser bara till att alla inläggen samlas på en plats som hör till ämnet.

Tråddemonen
Testpilot

Har precis postat rekorden i Speedruns från DOOM 1 till 2016 på första inlägget. Vår välkända medlem och ambassadör inom speedruns @Grukk hjälpte till att plocka fram dem.

Ta en titt för er själva, det är helt sjukt vad snabba dem är!

Medlem

Bumpar tråden lite...
Såg att ett +20år gammalt speedrun blev slaget i slutet på februari.
Det är DOOM E1M1 på svårighetsgraden Ultra Violence som det gäller och rekordet är numera på 8 sekunder och innehas av 4shockwave.

Video:

Länk till speedrun.com:
https://www.speedrun.com/doom1/run/zp0od4vm


signatur

no remorse

Tråddemonen
Testpilot

@Kvadruppelmas: Kul att du återlivar denna tråd! Krävs allt mer Doom i vår vardag känner jag.

Tråddemonen
Testpilot

Tycker det snackas alldeles för lite DOOM här!

Tänkte att jag skulle dela denna som poppade upp på youtube för mig. Grymt spelat!

Inaktiv

Kan knappt vänta tills Doom Eternal kommer. Ska bli awesome att köra på min monstermaskin som kommer snart

Tråddemonen
Testpilot

@anon_326725: Se till att ha ett par riktigt bra hörlurar, så musikkvalitén är som bäst. 👌

Inaktiv
Skrivet av Zimpan:

@SaltyApple: Se till att ha ett par riktigt bra hörlurar, så musikkvalitén är som bäst. 👌

Givetvis! Enda sättet att spela på

Tråddemonen
Testpilot

@anon_326725: Ryser varje gång till denna när musiken bygger på i bakgrunden, och sedan kommer äntligen droppet. 👌

Inaktiv
Skrivet av Zimpan:

@SaltyApple: Ryser varje gång till denna när musiken bygger på i bakgrunden, och sedan kommer äntligen droppet. 👌

https://youtu.be/_oVwrpfo_QA

Kommer bli riktigt fett!

Tråddemonen
Testpilot

Imorgon så ska det komma en ny trailer med DOOM Eternal enligt deras Twitter

Releasehästryttare
Skrivet av Zimpan:

Imorgon så ska det komma en ny trailer med DOOM Eternal enligt deras Twitter

I kväll

18.30, men countdown streamen börjar kl 17.00!

Tråddemonen
Testpilot

@Devan:

Medlem

Då har man kvällen räddad när sambo kollar Mandelmans gård 👍😂


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

(☆▽☆) förhoppningsfull ^^


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Releasehästryttare

Kan rekommendera att ni lirar Tomtefars brutal doom!

Länkarna till moddarna hittar ni i video discriptions.

Medlem

Gillar Doom III mest. Så det så!

Medlem

Heeere it is!

Tråddemonen
Testpilot

@Zensu: Är scenen med The Crucible en referens till He-man måntro?

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Zensu: Är scenen med The Crucible en referens till He-man måntro?

https://thumbs.gfycat.com/AnotherFirmBantamrooster-size_restr...

Man kan ju hoppas

Releasehästryttare
Tråddemonen
Testpilot

Nya DOOM kommer att låta spelarna får välja utstyrsel på sin Doomslayer både i multiplayer och singleplayer.

Medlem
Tråddemonen
Testpilot

Ny trailer för DOOM Eternal som släpptes för bara ett par minuter sen.

Medlem

Update 1 ute nu till Eternal
https://slayersclub.bethesda.net/en/article/2zHgbzsIV8gTzFUZ7...

Empowered Demons are particularly deadly opponents with a unique trick; they're designed to hop from one player's solo campaign to another each time the demon successfully eliminates the campaign's host. It's a process that will continue, with the creature growing more and more powerful, until a player manages to bring its reign to an end.

Players that successfully defeat an Empowered Demon will be rewarded with additional ammo, health, and bonus XP. However, those that don't wish to take advantage of Doom Eternal's new feature can toggle it on and off as they choose.

Elsewhere in Update 1, there's a new Echelon rank system that players reaching Doom Level 250 can progress through, plus a host of quality-of-life improvements and gameplay adjustments for single-player and multiplayer, as detailed in id's announcement post.

There's one addition that's caused a degree of controversy in the Doom Eternal PC community, however, arriving in the form of the new Denuvo Anti-Cheat software - not to be confused with Denuvo's much-maligned Anti-Tamper system.

12
Skriv svar