Final Fantasy XIV Online visar upp nya expansionen Shadowbringers

Robot
Final Fantasy XIV Online visar upp nya expansionen Shadowbringers
Tråddemonen
Testpilot

Yes!!!!!! Är det bara jag som spelar FF14 här? Eller har vi fler medlemmar som lirar?

Medlem

Gunblade och Blue Mage, ser ut att bli en bättre expansion än Stormblood.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det är så man gör teasers, vill ha begär efter den är 1000%


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Yes!!!!!! Är det bara jag som spelar FF14 här? Eller har vi fler medlemmar som lirar?

spelar jag med, dock väldigt sparsamt senaste tiden då man tröttnat lite, befinner mig på Omega

Tråddemonen
Testpilot

@Nimafor: Ah trist att vi inte spelar på samma server, kör på Odin själv.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Yes!!!!!! Är det bara jag som spelar FF14 här? Eller har vi fler medlemmar som lirar?

Du är inte ensam, mitt main job är SMN

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Yes!!!!!! Är det bara jag som spelar FF14 här? Eller har vi fler medlemmar som lirar?

Spelar här med. Är tillfälligt på en liten break men tänker återvända inom kort igen.

Hoppas verkligen att Gunblade blir ett tank-job denna gången. Tanks och Healers fick ingenting förra expansionet så vore inte helt fel att få lite kärlek nu. Mycket spekulation kring att det blir så även, så jag håller alla tummar och tår!
(Förhoppningsvis får vi även se en ny healer nästa år också!)

Särskilt nu med tanke på att Blue Mage blir en DPS(även om det är en väldigt annorlunda stil från andra job vi har fått se).
Blir spännande att se vad det blir av detta, men hittills ser det betydligt mer intressant ut än Stormblood gjorde, ett expansion jag blev ganska be besviken med.

Medlem

Har spelet installerat, hade riktigt kul första månaden men har aldrig blivit att jag fortsatt av nån anledning, antagligen för att ingen kompis har hängt på. Testade alla klasser som man kan starta som, samma sak med crafting och gathering, och sprang runt och fiskade/spelade det där djävulska kortspelet osv osv.

Spelet har så sjukt mycket att göra, om nånting känns tyvärr stridssytemet lite gammalt.

I övrigt kunde jag inte sluta att garva åt min höjdbegränsade karaktärs upptåg. Men om det finns ett gäng att lira med så skulle jag nog vilja fortsätta. Ser dock ut som jag är på Zodiark, aja, knapert med tid till allt man vill spela som det är.

Rekommenderar starkt till alla MMO fans oavsett.

Tråddemonen
Testpilot

@Luciphear: Kul! Yes det är lite trist att Tanks och Healrs inte får mer kärlek, men personligen så har jag alltid älskat tank klassen, då det känns mäktigt att stå mot en stor boss och ta emot alla smällar.

Tråddemonen
Testpilot

Vill folket ha en FF14 tråd i framtiden?

Medlem

Först tänkte jag VARFÖR! sen såg jag Summer 2019 peh.. Just nu är detr massa bra spel, att spela. Fick nästan hjärtklappning. SUmmer 2019 Check! avklart!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Vill folket ha en FF14 tråd i framtiden?

Gärna för min del. Känner mig lite lost i spelet ibland.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Tråddemonen
Testpilot

@Blessus: Ska skriva ihop något under december månad Tror dock inte att jag kan skriva allt för mycket om allt innehåll, då det finns alldeles för mycket att göra inom spelet haha

Medlem

Spelar också lite, men har också tagit en liten paus!

Medlem

Expansionen kommer "early summer 2019", vilket troligtvis är veckan innan midsommar precis som de andra expnsionerna.

Sen så har XIV aldrig någonsin släppt en beta till sina expansionen. Däremot så har de en 4 dagar Early Access.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem

Ni skriver "sensommar" i artikeln men de anger "early summer" som releasedatum i videon.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Vill folket ha en FF14 tråd i framtiden?

Varför inte, vore kul att se vem som spelar vad, och vart alla befinner sig!
(Passar på att fråga då, såg du gillade att köra tank. Någon favorit? Och vilken server?)

Tråddemonen
Testpilot

@Luciphear: Kör PLD på Odin, har alltid varit min main klass. Älskar alla skills klassen har också, så jag fann favoriten redan från början Vad kör du själv för klass, samt vilken server?

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Luciphear: Kör PLD på Odin, har alltid varit min main klass. Älskar alla skills klassen har också, så jag fann favoriten redan från början Vad kör du själv för klass, samt vilken server?

Dark Knight för min del! Har en lv63 Paladin men det är mest bara lite tidsfördriv vid sidan om.
Lich för tillfället. Första servern jag var på var Cerberus, sedan Zodiark, och nu Lich (vänner hit och dit, som nu alla slutat spela). Funderar lite hur det ska bli nu när servrarna delas upp i två olika 'Data centers'. Light verkar rätt mysigt med Odin, Lich, Zodiark och Phoenix i samma data center så man fritt kan hoppa dit man vill vara. (Odin har alltid varit en sån där server jag funderat på att migrera till, men det har bara inte blivit av.)

Tråddemonen
Testpilot

@Luciphear: Kan rekommendera servern. Vi har en svensk guild där som brukar ordna events i Stockholm och Göteborg. Ett riktigt trevligt gäng

Medlem

Spelar det dagligen själv. Spelat sen det var 2.0 var släppt och nu raidar jag runt 2-3 dagar i veckan och spelar på phoenix

Medlem

Har många gånger funderat på att återvända till detta spel då jag tyckte det var jävligt mysigt.
Spelade lite efter att det släpptes, hann precis bli white mage innan jag och mina vänner la det på hyllan.

Om det blir aktuellt att ta upp detta spel igen så hade ett svenskt guild varit trevligt. Finns det något sådant som tar emot småbarnsföräldrar som har rätt begränsat med tid för spel?

Medlem

Jag köpte det igår och testade för första gången. Verkar trevligt. Känner mig helt lost nu i början. Men som tur är fann jag @zimpan som kunde svara på frågor. Valde servern Odin. Kör nån elf historia thaumanånting

Har kört wow i ca 12 år till och från. Kände att det var dags för något annat mmorpg att fastna i.


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Jag köpte det igår och testade för första gången. Verkar trevligt. Känner mig helt lost nu i början. Men som tur är fann jag @zimpan som kunde svara på frågor. Valde servern Odin. Kör nån elf historia thaumanånting

Har kört wow i ca 12 år till och från. Kände att det var dags för något annat mmorpg att fastna i.

Välkommen till Final Fantasy XIV! Skoj med nya spelare. \o/

Tråddemonen
Testpilot

@Lightvision: Här har vi en medlem man känner igen ifrån Odin. Kul att se dig på FZ!

1
Skriv svar