Tips på bra Xbox controller!

Medlem
Tips på bra Xbox controller!

Lirat sönder 3 kontroller nu till boxen och på tisdag drar Battlefield V igång och som det är nu behöver jag en ny kontroll.

Vet det finns Elite är dom bra eller finns det alternativ?

Dom 3 jag kört i gruset är standard xbox x controllers.

Medlem

Elite-kontrollen, hands down en riktigt bra kontroll! Lite dyr men väl värt det.

Medlem
Skrivet av Jkeg:

Elite-kontrollen, hands down en riktigt bra kontroll! Lite dyr men väl värt det.

Hört att Elite ska ha lite sämre hållbarhet än standard och eftersom han avverkat 3st vet jag inte riktigt om det är värt med en Elite.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Ambassadör
Xbox

3?

jag undrar lite vad folk gör med sina kontroller?

Alla mina fungerar fortfarande. Nu har jag ju en hel drös iofs som jag alternerar emellan, kan inte låta bli special editions, Design lab etc så de slits kanske inte lika mycket.


signatur

Jump in.

Medlem

Tyvärr får man väll meddeka att det är original som är böst kvalla enligt mina erfarenheter.
3e part kanske håller bättre/sämre jag.vet inte har inte problem med att söndra kontroller.
Men kännslan är aldrig som original imo.
Nu talar jag iof efter erfarenheter med xbox360 kommer jag på eftersom det är uteslutande med den kontrollen jag spelar med eller switch pro till pc, ps4 och nintendo switch


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kanske var lite otydlig dom är inte bokstavligen sönder men tex.

Kontroll 1 RB är kass svarar inte spakarna sladdriga
Kontroll 2 höger styrspak svarar dåligt får pressa med tummen.
Kontroll 3 A och X knapparna svara dåligt styrspakar svarar dåligt.

När man kör BF spel eller typ CoD/Fps måste jag ha lite motstånd i styrspakarna
Lättare och sikta osv då än med sliten kontroll där dom nästan är lite sladdriga

Såg Elgiganten tog 13xx typ för elite men såg även Razer har någon kontroll erfarenhet av den någon? Den var inte heller direkt billig.

Nu är jag inte så påläst på kontroller men mitt största dilemma är väl att styrspakarna blir släppa fort så en kontroll där dom går byta ut hade ju varit guld.

Hur som tackar för inputs

1
Skriv svar