Första Fallout 76-betygen är allt annat än kärnvapenheta

Avstängd

Hade det släppts på steam, så hade jag /kanske/ skaffat det på någon rea i framtiden.

Nej, död och hat åt FO76.

#intemittfallout

Ambassadör
Xbox

PS4-versionen ligger nu på stekheta 43 på Metacritic.

Undrar om det blir några bonusar nu på Bethesda? Obsidian fick ju bara 84 för FNV och det dög ju inte åt Bethesda


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Gen:

@eld:
@Fiddi:

Okej grabbar, vad sägs om att vända på steken och mötas på mitten. Så förstår jag det rätt att ni båda tycker Creation Engine är en bra motor som lever upp till dagens standard vad gäller det tekniska? Och att faktumet att FO76 ser ut som en styv disktrasa kan beskyllas på de som skapar texturer, modeller och animationer? Eller ni kanske rentav spelet ser spelet snyggt ut? Berätta gärna då jag gärna vill förstå er.

Det där med Multi-core support stämde tydligen, kanske tänkte på Skyrim? Minns inte, strunt samma. Sen säger Todd att de slängt in en ny renderare, ett nytt ljussättningssystem samt ett system för skapande av terräng. Ni nämnde att jag skulle nämna ett spel som gör jobbet bättre och visst, pratar man endast om spel där man kan plocka upp en flaska från ett bord och lägga det på golvet (om man nu gillar sådant i spel) blir det ju inte mycket kvar att jämföra med nej. Varken ARK (sämst optimerade spelet jag spelat någonsin) eller Conan Exiles (brunt filter) är heller inga grafiska underverk direkt.

Det jag saknar hos Bethesdas spel är något som står ut. Som tex Witcher 3 där allt är perfekt! Skarpa texturer, mjuka animationer, atmosfärisk värld som man verkligen känner. Eller Battlefield-serien där bländande grafik, explosioner, terräng, byggnader, realism står på tapeten. Nu snackar vi som ni ville assets osv, ej teknik.

Motorn är inte bra, den är okej helt enkelt, varken mer eller mindre. Är inte spelgrafik en blandning mellan modeller, texturer, ljussättning och animationer? Tycker spelet ser okej ut, har personligen inte superhöga krav på grafik, men att säga att det är fult är att ta i.

Med flaskan och ta upp menade jag mer spel med mängder interaktiva objekt som (mer eller mindre) stannar där man lämnade dem. Vi, eller jag åtminstone, försvarar inte buggarna i spelet, försvarar egentligen inte motorn i sig heller, mer att folk klagar på fel sak.

Angående din jämförelse med Witcher 3 och Battlefield, Witcher har ju relativt statiska miljöer, vilket sparar kraft till grafiken, samma med Battlefield, förhållandevis små banor. Jag tycker Skyrim och Fallout står ut tillräckligt, väldigt öppna och stora spel.

Medlem

Skulle ge det en 3/10 själv efter cirka 25-30 timmar nu. Vill verkligen att det ska vara kul så har försökt pressa in mer tid med det men ack, spelet är grymt uselt..
Nej, Fallout har gått från en av mina favoriter till (just nu) ett av mina minst omtyckta spel.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Ja, man kan ju faktiskt ha dålig smak. Har ju hänt att man gillat spel eller film som sågats av i princip alla, ett guilty pleasure. Man kan ju faktiskt erkänna att det är så ibland, för bevisligen är det ju inte det bästa spelet på länge.

Ack ja, jag älskade Van Helsing!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Ack ja, jag älskade Van Helsing!

Menar du filmen så borde du brännas på bål.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Menar du filmen så borde du brännas på bål.

Jag gillade filmen


signatur

I drank what?

Medlem

Sonen älskade Fallout 4. Jag har försökte gilla det men lyckades inte.

Men Fallout 76, som sonen mobbar mig järnet för hur jag kan sitta och spela den skiten (han har inte provat, utan kollat på nätet hur kasst det är), kommer jag tillbaka till hela tiden. Ett impulsköp från min sida och tycker det är helt i min smak.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Menar du filmen så borde du brännas på bål.

Se? Okunskap och fördomar. Fantastisk rulle.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Sjukt ointressant spel. Spelade sönder Fallout 3, NV, 4, men hur fan kan man utelämna ALLA NPC:er?? Världen ser helt död ut! Nej usch och fy.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Sjukt ointressant spel. Spelade sönder Fallout 3, NV, 4, men hur fan kan man utelämna ALLA NPC:er?? Världen ser helt död ut! Nej usch och fy.

Det har man inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av eld:

Nej, jag är bara trött på att höra samma sak om och om igen, att folk skyller på en grafikmotor som bethesda inte ens använder längre. Det är likadant som när folk hatar unity eller unreal. När det har att göra med precis samma orsaker till varför PUBG hade sjukt mycket problem även om de använde en fantastisk motor, eller varför ARK är ett performance-ätande monster även om det åter igen använder en fantastisk motor.

Det är gamers som har fått för sig att de förstår hur spel fungerar, de applicerar spel som ett bevis på hur en motor fungerar.

Det enda vettiga jag hört om bethesdas motor är att fysiken ska vara låst till framerate, det är något de kan fixa snabbare än att byta motor.

Sen så stödjer den redan multicore sen ett tag tillbaka, hurvida bra man använder sig av det påverkas en hel del av spelet man gör, det är inte automagiskt. Att påstå att den inte stödjer multicore är idiotiskt.

Att skapa vackra världar har i dagens bethesda motor bara att göra med assets, motorn stödjer redan det mesta man brukar tänka sig inom modern grafikmotor, de har moderniserat den ett antal gånger. Jag vill gärna höra vad du saknar.

Det finns ingen som har kommit med någon vettig förklaring till vad som gör att de inte kan förbättra sina spel i sin egen motor.
Allt från grafik till gameplay har skyllts på motorn.

fallout 76's utseende har allt att göra med modeller, texturer, visuell stil och den valda ljusättningen.

Så, med andra ord kan Bethesda inte ett jack-shit om sitt eget shit? De är alltså inte lata.

De är kassa och gillar att upprepa historia sen 4 spel tillbaka, helt enkelt.

För många GOTYs och arrogansen är hög.

Var hade Bethesda varit utan sin modscene?


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Dunder:

Det har man inte.

Okej? Jag har då inte sett en enda NPC i alla videos jag tittat på. I recensioner står det att det inte finns några dessutom.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Okej? Jag har då inte sett en enda NPC i alla videos jag tittat på. I recensioner står det att det inte finns några dessutom.

https://youtu.be/XrtcXSCJdHs?t=1188

https://youtu.be/2hCPeyUif6o?t=240


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox

signatur

Jump in.

12
Skriv svar