Civ "???" mystisk livestream

Ambassadör
League of Legends
Civ "???" mystisk livestream

En livestream på en himmel sänds nu på civilizations Youtube-kanal. Dags för ny expansion kanske?

Moderator | Testpilot

@dali: Länk funkar inte för mig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Ambassadör
League of Legends

@uberpwnage2.0 fixat. Inte lätt med mobil 🙂
@waeress tack.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Snart dags att köpa expansionerna och njuta av spelet på riktigt (igen), med andra ord. Precis som med Civ V efter Gods & Kings och Brave New World!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Ambassadör
League of Legends

@Gustav Höglund Håller med. Även civ 4 krävdes två expansioner för att jag skulle spendera ohälsosamt mycket tid med spelet. Beyond the sword och Brave new world var riktigt bra expansioner.

När jag skrev inlägget var det en blå himmel med lätta moln. Nu är den fortfarande igång men vädret är mycket sämre än vad det var igår kväll.

Medlem

Det läcktes några foton från en möjlig expansion med namn Vesuvius för någon månad sen, med tanke på hur mycket mörkare molnen blivit så är ju en vulkan inte helt orimligt.

https://www.strategygamer.com/articles/next-civ-6-expansion/

/ LordDaimos

Medlem

Nu har dom uppdaterat streamen med en timer. Klockan 19 ikväll får vi veta.

Medlem

https://www.civilization.com/ Visar just nu en text som säger "Coming February 14, 2019" med en trasig bild.

Måste säga att jag känner mig väldigt taggad inför detta men samtidigt trist om de ska släppa en till expansion när det fortfarande kryllar av buggar från den förra. Tycker fortfarande spelet är skitroligt och det får fortfarande ett antal timmar per månad, men det känns som för mycket fokus på nyheter och för lite på att faktiskt göra det riktigt stabilt.

/ LordDaimos

Ambassadör
League of Legends
Skrivet av LordDaimos:

med en trasig bild.

Följde din länk och uppdaterade otaliga gånger för att se den trasiga bilden. Till slut insåg jag att det var den trasiga bilden jag kollade på.

Medlem

Hoppas innerligt att de faktiskt lagt tid på att fixa AIn den här gången. De lyckades få den lite mer kompetent vid förra expansionen men den är fortfarande undermålig och fruktansvärt buggig, märks väldigt tydligt när man passerat medeltiden.

Potentialen finns verkligen där gameplay-mässigt men AIn faller isär när man spelar längre matcher med stora kartor, alla åldrar från början och bara AI motspelare. Tyvärr är mycket av det saker som varit kända sedan release och som fortfarande inte åtgärdats. Men men, den som lever får se.

Medlem

Gör er redo för ett "free to play" mobilspel

Backloggens befriare

Ska vi äntligen få diplomatisk seger i civ6?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av storm72:

Gör er redo för ett "free to play" mobilspel

Civilization Immortal?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tornados och grejer i bakgrunden, med en väldigt mörk himmel. Kanske är naturkatastrofer på ingång? Där ett Vesuvio utbrott är en av dom?

Medlem

@Ajee: Det började med en blå himmel och lite moln igår. Har blivit gradvis värre under dygnet.
Och ja, naturkatastrofer är troligen vad som kommer

Medlem

Hur lång tid tar det.....innan förnekarna börjar skrika om att Firaxis sprider politisk propaganda

Backloggens befriare

Så vad händer? Har ingen möjlighet att kolla själv...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ny expansion/DLC:

Civilization VI: Gathering Storm
https://steamcommunity.com/games/289070/announcements/detail/...

Story trailer (inget gameplay)

Medlem

naturkatastrofer och "man-made" klimatförändring. World Congress kommer tillbaka

Medlem

Jag tycker Firaxis har gått ner sig lite. Först så Beyond Earth som de bara droppade helt istället för att fixa problemen och kanske göra en till expansion. Ett spel som har potential men behövdes poleras en hel del. Nu Civ 6 som sedan första expansionen har kända problem, men de patchar dem inte utan väntar istället ett halvår och släpper en ny expansion.

Medlem

@Fulci: Dom har väl en lång historia av att patcha många problem först vid nästa expansion? Bara för att det har blivit lättare att patcha idag med digital games så har dom inte gått ifrån det gamla sättet att fixa.

Medlem
Skrivet av waeress:

@Fulci: Dom har väl en lång historia av att patcha många problem först vid nästa expansion? Bara för att det har blivit lättare att patcha idag med digital games så har dom inte gått ifrån det gamla sättet att fixa.

Låter väldigt konstigt. Uppdateringar borde vara behovsrelaterade och inte schemalagda samtidigt som man ignorerar vad spelarna säger. Civ V var mycket bättre från start och inte i lika stort behov av uppdateringar som Civ VI.

Tittar på recensioner av förra expansionen. Många spelsajter verkar ha gett den riktigt bra kritik, men det är recensenter som spelar ett visst antal timmar sen går över till nästa spel. På Steam är det betydligt sämre betyg, den ligger på 59% totalt och 51% nyligen gjorda recensioner.

Medlem

@Fulci: Jag säger inte att det är rätt Jag tycker också att dom borde patcha oftare.

Vad gäller Civ V så hade det också dåliga betyg fram tills efter den andra expansionen. Så det är ingen skillnad där heller; eller well...det här är väl 3e expandionen för VI?

Medlem

Någon som vet om expansionerna kommer till Switch versionen?

Avstängd

Klimatångest och globalistpropaganda, nu även i ditt favoritspel!

Medlem
1
Skriv svar