Battlefield V släpps för alla i dag

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Testa att spela Bf2 idag. Jag hade också ruggigt kul i Bf2 och 1942 men mina minnen är nästa helt täckta i nostalgi. Det mesta var bättre när man var yngre...

Precis samma för mig. Testade BF2 igen för några veckor sedan och det va inte alls som jag mindes det. Men det var riktigt skoj när det begav sig!

Så min röst för bästa Battlefield går just nu till BF3 , följt av BF5

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Ett av de största problemen jag har med BF5 för tillfället är att allt ser så suddigt ut i jämförelse med BF1 tex. Där var allt mycket klarare och skarpare och man såg fienden tydligare. Och då ska Dice ändå ha lagt in ett system som ska göra det lättare att kunna se fienden. Och då ska vi inte snacka om hur otydligt det är att se marktrupper om man flyger runt i ett flygpplan.. Är det fler än mig som tycker det är supersvårt att se fienden ibland?

Har du testat ta bort de där filmiska effekterna? Så som film grain, vignetting och chromatic aberration.

Medlem

Förstår inte ens hur folk orkar spela skiten


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

En av de värsta buggarna nu ingame är assignments IMO, ca 70% av gångerna jag ska in och kika vad man har för uppdrag, så får man den där gråa bilden, Är som att spelet fastnar mellan laddningsrutan från att du ändrar klass till att du skall spawna men Det går inte att göra något annat än att vänta ut matchen för att få sina poäng, Vill minnas att detta hände ibörjan på bf1 också.
Alt-F4 och hitta en ny server och börja om.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Förstår inte ens hur folk orkar spela skiten

För att det är kul / bra skit!

Medlem

Äger bf5 eftersom jag har den där 1000kr/år prenumerationen på origin men inte kommit till att testa spelet än då jag har haft fullt upp med Escape from Tarkov. Testade dock betan av bf5 och tröttnade ganska snabbt. Vill gilla det eftersom jag gillat nästan alla bf spel men det va nått som inte kändes bra och kan inte sätta fingret på det. Sen efter man hörde att folk börja kalla det för Sniperfield 5 så vart jag ännu mindre sugen men man ska väll in nån dag framöver och bilda sig en egen uppfattning.

Ambassadör
Xbox

Battlefield 2 har jag haft mest roligt med och spelade längst.

BFV kommer nog att införskaffas så småningom när det patchats upp lite, jag har inget tålamod med ofärdiga saker längre. Dessutom är jag fortfarande upptagen med RDR2

Hur är det med mikrotransaktioner, är shoppen öppen än? Vill se att det inte blir några konstigheter av det också innan eventuellt köp. Rantar det runt folk i kaninkostymer och rosa vapen så blir det inget köp.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Har du testat ta bort de där filmiska effekterna? Så som film grain, vignetting och chromatic aberration.

Japp, allt sådant är avstängt samt motionblurr likaså. Jag läste något om att det ska vara någon grafisk inställning som är på från början och att den inte går att stänga av för tillfället. TAA något kallas den. Osäker på om det kan vara den som gör att allt ser otydligt ut dock.


signatur
Medlem

Förstår inte hur folk kan föredra den konsolskadade röra som var BC2 framför något av kärnspelen (fram till fyran).

Medlem

Kul att BF V bundlas med de nya RTX korten nu från Nvidia, nu när det är Black Friday och allt

Avstängd

BFV är nog det sämsta jag lirat i serien, tätt följt av BF1. Katastrofalt kass gameplay, ingen immersion, massa buggar, lite content, vidrig rasism etc.

Klart bäst i serien var BF4, därefter har det gått utför.

Bc2 var även det riktigt bra.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Förstår inte hur folk kan föredra den konsolskadade röra som var BC2 framför något av kärnspelen (fram till fyran).

För att folk tycker det är kul? Jag har kört nästan alla BF-spel sen starten, men det jag körde mest och har haft roligast i är BC2. Rush i BC2 var riktigt bra gjort, men bra tempo och roliga banor.


signatur

IDKFA

Medlem

BF 5 klart värt det skit kul och är du osäker om du vill köpa det för fullt pris gör som jag skaffa Origin acess premium för 149kr i månaden så får du spela BF5 och en massa and spel klart värt det. Men otrligt nog BF 5 kör fan så mycket bättre än BF4 och BF1 gjorde på launch för mig nästan som dom fan lyckats optimerat spelet jävligt bra från början för en gångs skull. Men ja jävligt roligt måste jag säga och då är BF3 det jag spelat mest senast BF4 var ju bara strul med i över 2 år och BF1 fastna jag aldrig för.

Medlem

BFV är riktigt kul, lirade igår igen och fick flera BF-moments. Upplever att det flyter bra på min dator (GTX 690, i7 2600k) med inställningar på low eller medium. Tips på inställningar: https://youtu.be/7oHOwKAyh0U


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

@mrFluffy: Ja rush kommer aldrig bli lika bra som i BC2 igen

För att Rush ska bli bra igen måste Dice börja göra kartor på det sättet igen, då gjorde man kartorna specifika för sina gamemodes.
Gjorde man en karta för Rush så klämde man inte in conquest i den om det inte funkade. Gjorde man en conquest karta klämde man inte in en dålig rush version bara för att.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Det är ju inte buggar, det är en feature

Köp buggfix DLC för $9,99.
Mvh EA


signatur

I drank what?

Medlem

Kul och se de positiva kommentarerna upvotade och de supernegativa utan mycket respons. Känns som om BFV blev rätt lyckat här på FZ! Game on, and enjoy!

Medlem

Skippar detta BF. Tyvärr för få saker som lockar. Känslan (högst personlig åsikt) är inte där.

Medlem

I min erfarenhet så har detta varit den absolut bästa launch Dice har haft sedan BF2. Har haft 1 CTD på cirka 20 timmar spelade och inte upplevt några andra buggar. Har inte heller, som andra anmärker på, upplevt att jag dör efter att ha sprungit runt hörn. När jag spelar BF3 och BF4 upplever jag detta i mycket högre grad.

Edit: Detta är också det Battlefield jag har haft roligaste i sedan Battlefield 2. Jag spelar tyvärr själv då mina vänners datorer inte orkar med riktigt.

Jag har också dragit slutsatsen att jag är världens sämsta krypskytt.

12
Skriv svar