Releasehästryttare
Prodeus

Så jag såg detta spelet nyss och blev genast kär

Spelet heter Prodeus och skall släppas nästa år, det känns som det är vad som skulle hända om Doom och Quake skulle fått barn tillsammans

Tyvärr så finns inte trailern för spelet på youtube (vad jag kan hitta) men gå till spelets steamstore sida där hela trailern finns.

"Prodeus is the first person shooter of old, re-imagined using modern rendering techniques. It reaches the quality you expect from a AAA experience while adhering to some of the aesthetic technical limits of older hardware."

EDIT: Trailern finns nu på Youtube i 4k!

Medlem

Påminner väldigt mycket om Strafe.

Skägg.
10 Chambers

Blev så besviken på Strafe...


signatur
Releasehästryttare
Skrivet av xScaryKidx:

Påminner väldigt mycket om Strafe.

Strafe va ju enbart grått och brunt, detta har ju fler färger!
Och nivåerna om man kollar trailern ser betydligt roligare ut.

Inaktiv

Är ingen expert på Doom och Quake men återstår väl att se om detta bidrar med något nytt. Problemet enligt mig är att många indiespel som är inspirerade eller är ett homage till ett spel ofta mer eller mindre blir någon sorts remake eller tolkning utan att hitta på så mycket nytt.

T ex om man gör en old school shooter så måste man ha tvåpipigt hagelgevär och racketkastare och göra man ett zeldaliknande spel så måste man ha bomber som kan förstöra vissa väggar och boomerang osv. Minns ej vad det hette men såg något som likagärna skulle kunnat vara Zelda LTTP men det var ett indiespel som var kraftigt "inspirerat".

Releasehästryttare
Skrivet av anon_119148:

Är ingen expert på Doom och Quake men återstår väl att se om detta bidrar med något nytt. Problemet enligt mig är att många indiespel som är inspirerade eller är ett homage till ett spel ofta mer eller mindre blir någon sorts remake eller tolkning utan att hitta på så mycket nytt.

T ex om man gör en old school shooter så måste man ha tvåpipigt hagelgevär och racketkastare och göra man ett zeldaliknande spel så måste man ha bomber som kan förstöra vissa väggar och boomerang osv. Minns ej vad det hette men såg något som likagärna skulle kunnat vara Zelda LTTP men det var ett indiespel som var kraftigt "inspirerat".

Hazelnut Bastille https://store.steampowered.com/app/968710

Releasehästryttare

@Carl Johansson-Sundelius: Nä Det va ju inget vidare, dock såg det skit ut redan från början medans detta ser bra ut

-

Trailern finns nu på Youtube så redigerat min första post för er som vill se den i 4k!

Inaktiv

Tror fan det var detta jag tänkte på. Ser välgjort och snyggt ut men kan inte avgöra om det tar FÖR mycket från Zelda. Det behöver inte vara något negativt i sig men känn som man bör sträva efter att stå på egna ben och inte kopiera så mycket. Dock verkar det ha en del egna ideer också men det andas så sjukt mycket Z:LTTP

Releasehästryttare
Skrivet av anon_119148:

Tror fan det var detta jag tänkte på. Ser välgjort och snyggt ut men kan inte avgöra om det tar FÖR mycket från Zelda. Det behöver inte vara något negativt i sig men känn som man bör sträva efter att stå på egna ben och inte kopiera så mycket. Dock verkar det ha en del egna ideer också men det andas så sjukt mycket Z:LTTP

Ja, det är ju tanken med det spelet, casha in på spelare som vill ha mer av den typen av Zelda spel, och är kvaliteten lika bra eller bättre så tror jag att de har en stor chans att lyckas sälja bra.

Får väl se om man är sugen på att spela den typen av spel 2020 när det väl släpps, är ju "ett tag" kvar.

Releasehästryttare

Spelet har nu fått kickstarter, om ni vill stödja projectet och plocka upp spelet lite billigare än när det väl kommer till EA

https://www.kickstarter.com/projects/prodeus/prodeus

Inaktiv

@Devan: självklart har man bidragit till KS, har även kollat om spelet kommer ut på GOG vilket de ligger i förhandling om. Blir inget Epic Store-skit med spelet åtminstone.

Releasehästryttare

Gmanlives har fått spela en tidig version av spelet och han är lyrisk

1
Skriv svar