Testa Star Citizens nya planet med alla skepp gratis

Robot
Testa Star Citizens nya planet med alla skepp gratis

Frivecka börjar på fredag.

#star-citizen


Skribent

Riktigt trevlig uppdatering faktiskt. Flög precis runt på den nya planeten, och det är verkligen häftigt, även om det inte finns mycket att göra än just på denna planet. Man känner verkligen att de har etablerat en solid bas att jobba vidare på.

Medlem

Har hängt lite på hurston under PTUn och jag kan bara säga att rent atmosfäriskt är det helt sinnesjukt, att ta T-banan till teasa spaceport är sjukt mysigt. Savannerna och alla andra biomes som breder ut sig på planeten är också verkligen en syn att se. Hoppas bara de kan fixa det hemska hitchandet i Loreville (kan mycket väl berott på att all 50 spelare spawnade där samtidigt i PTU) innan resten av alla nya kommer in på fredag. Men men, detta är verkligen ett steg i rätt riktning!

ps. Bilder från mina äventyr i helgen på "lägsta" grafik!

Medlem

Kan man pre-loada?

Medlem
Skrivet av Strumpa:

Kan man pre-loada?

Nej.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Testar gör jag gärna!

Medlem

Missförstår jag det fel?

Kan man spela det utan att man köpt det?
Är det gratis för alla eller är bara skeppen som är gratis om man köpt spelet sen innan?..

Medlem

Helt underbart. Flög nyligen över Hurston. Landade vid kanten av en skog. Satte mig på en sten och titta på solnedgången över stan som gick ner. Hörde vinden i gräset, Träden knaka. En dude på en Nox kommer glidande längst skogs kanten, Stannar ett tag säger hej och sen försvinner iväg mot horisonten. Atmosfären dom fått till i detta är helt olikt något annat jag spelat i mitt 30+ åriga liv. Helt otroligt.

När detta spel är mera klart och det finns 100 olika solsystem, Gud vet hur många planeter och hur dom ser ut (Endor Djungler där träden är höga som hus och där byggnader och LZ,s är i stammarna. Kanske en planet som havet i Interstellar, Grunt som en vattenpöl men varje timma så kommer en vägg av vatten så alla landningsplats stängs ner för ett tag. Varför inte en planet som i Riddik där det är en solsida du måste akta dig för och där du bara kan landa i skuggan då det är alldeles för varmt för att va i solen. Det jag försöker få fram är att nu är möjligheterna oändliga och man kan verkligen se vart CIG och Chris vill ta spelet.

Visst, Game loopar har inte kommit in än så det finns ingen större ide att stanna och spela men när persistence verkligen kommer tillsammans med One Life systemet, Bygga egna baser m.m så tror ja det är väldigt många som kommer fastna i detta som folk fastnat i EVE och WoW.

ELF
Medlem

@apanbajs: De brukar köra gratis test någon gång ibland. Tror det alltid vid dessa tillfällen går att använda alla skepp MEN kan inte säga med säkerhet att det faktiskt är så.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Quake-konnässsör
Skrivet av apanbajs:

Missförstår jag det fel?

Kan man spela det utan att man köpt det?
Är det gratis för alla eller är bara skeppen som är gratis om man köpt spelet sen innan?..

Jupp det är helt gratis, allt som behövs är ett konto på deras hemsida,och klienten ska kunna laddas ned från deras sida när det är FreeFly. Varje dag kommer att byta vilka skepp som man kan flyga med, och det är första gången man har möjligheten att prova alla skepp gratis. Men du kommer inte ha tillgång till alla skepp samtidigt. Förmodligen byter de vilka skepp man kan flyga runt kl 1700 varje dag, men inte helt säker på klockslaget.

Medlem

För er som är insatta: Hur långt ifrån en ”helhet” ser spelet ut och vara? Snackar vi fortfarande flera år innan ”gone gold”?

Quake-konnässsör

@Chiefen: För att svara enkelt, Ja.

Sandi Gardner höll på att försäga sig om något som kommer att presenteras under december, det har spekuleras om att Squadron 42 ska äntligen få ett releasedatum. Men det är inget som jag själv tror på att de kommer att presentera, men man kan alltid hoppas.

Squadron 42 är då singelplayer delen av Star Citizen. Men för multiplayer delen, är det några år kvar... minst.

Medlem

@almblad: Okay tack för förklaringen. Förvånansvärt att det hänger så pass i luften fortfarande. Hur känns det att spela, stabilt?

Medlem
Skrivet av Chiefen:

För er som är insatta: Hur långt ifrån en ”helhet” ser spelet ut och vara? Snackar vi fortfarande flera år innan ”gone gold”?

Det är fortfarande "år" kvar för hela spelet.
Men det är kanske bara ett år kvar innan vi får se helhet.

Deras plan är att göra detta solsystemet, Stanton, färdigt innan de expanderar.

Tanken med det är så att de kan färdigställa alla sina utvecklingskedjor, för Stanton själv innehåller i stort sett alla delar av spelet.

När Stanton är färdigt så kan de börja bygga alla andra solsystem på löpande band.


signatur

-Dictated but not read.

Quake-konnässsör

@Chiefen: Tror det är många som vill att spelet ska släppas, men det tar tid att bygga upp alla verktyg som behövs för att skapa planeter, stationer, byggnader, etc, och försöka fundera ut hur att ska vara sammankopplat. Spelet flyter på bra efter de har börjat implementerat OCS (Objectiv Container Streaming), mindre stress på klienterna, och blir mindre och mindre krascher har jag upplevt när man sitter och spelar. Förr kunde det vara att man kunde spela 10 - 20 minuter för att sedan få någon form av "symtom", men som sagt, blivit bättre.

Hurston är riktigt häftigt att utforska, och ArcCorp kommer vara kanske ännu häftigare. ArcCorp är en planet som är som en enda stor stad, lite som Coruscant är i Star Wars.

Men tycker det är ett riktigt bra tillfälle och prova på spelet nu under FreeFly, får en känsla av lite avstånd mellan de olika planeterna, hur stora planeterna kommer att bli etc.

Medlem

Hej måste man ha køpt ett av dem dær gamepacken før att flyga "gratis". Får inte laddat ner gameinstaller innan man æger ett av dem som jag upplever det : (
Ær ju vældigt nyfiken på det och hade det varit gratis vecka nu kanske man hade køpt det senare.

Quake-konnässsör
Skrivet av Youneverknow:

Hej måste man ha køpt ett av dem dær gamepacken før att flyga "gratis". Får inte laddat ner gameinstaller innan man æger ett av dem som jag upplever det : (
Ær ju vældigt nyfiken på det och hade det varit gratis vecka nu kanske man hade køpt det senare.

Du ska kunna ladda hem spelet ikväll, du kan inte ladda hem det innan FreeFly perioden har börjat. Hade för mig det var 17;00 svensktid som FreeFly skulle börja kväll.

Om du prova redan nu så måste du vara tvungen att köpa ett gamepackage.

Mer information om FreeFly:
https://support.robertsspaceindustries.com/hc/en-us/articles/...

Medlem
Skrivet av almblad:

Du ska kunna ladda hem spelet ikväll, du kan inte ladda hem det innan FreeFly perioden har börjat. Hade för mig det var 17;00 svensktid som FreeFly skulle börja kväll.

Om du prova redan nu så måste du vara tvungen att köpa ett gamepackage.

Mer information om FreeFly:
https://support.robertsspaceindustries.com/hc/en-us/articles/...

Oki tack för svaret 👍

1
Skriv svar