Intressanta spelsläpp December -18

Releasehästryttare
Intressanta spelsläpp December -18

Så, dags för sista månaden av 2018, man förväntar ju sig inte att företag skall släppa spel i denna månaden, men är en hel del som förväntar sig kunna casha in på folks jul pengar.

Har denna månaden lagt till så nu kan man trycka på spelets namn för att komma till spelets web store sida.

Detta är spel som jag har lagt till på min wishlist av olika anledningar, bara för att spelet är med här betyder inte att det automatiskt kommer bli bra.

Jag kör lönedag till lönedag 25-25 i stället för kalender månad, men om ni vill länka spel så får ni göra hur ni vill.

Alla spel är på Steam om inget annat sägs.

Nanobotic - slutet av nov

"Nanobotic is a free to play first person shooter multiplayer online battle arena extravaganza (FPS MOBA). In Nanobotic you can craft weapon elements on the spot and switch between them with ease, you can also craft different types of artificially intelligent (AI) minions and control their actions. "

Darksiders III - 27 Nov

"Return to an apocalyptic Earth in Darksiders III, a hack-n-slash Action Adventure where players assume the role of FURY in her quest to hunt down and dispose of the Seven Deadly Sins. The most enigmatic of the Four Horsemen, FURY must bring balance to the forces that now ravage Earth."


Artifact - 28 Nov

"A collaboration between legendary game designer Richard Garfield and Valve, Artifact offers the deepest gameplay and the highest-fidelity experience ever seen in a trading card game. "

THE ENIGMA MACHINE - 30 Nov

"ENIGMA TECHNOLOGIES invites you to delve into the mind of an AI. Seamlessly blending first-person exploration with point-and-click mechanics, THE ENIGMA MACHINE's completely unique presentation offers an increasingly unnerving atmosphere."

Mutant Year Zero: Road to Eden - 4 Dec

"A tactical adventure game combining the turn-based combat of XCOM with story, exploration, stealth, and strategy. Take control of a team of Mutants navigating a post-human Earth. Created by a team including former HITMAN leads and the designer of PAYDAY. "

Battle Princess Madelyn - 6 Dec

"You're the princess! Battle Princess Madelyn to be precise, in this pixel perfect retro side-scroller, as you set off to defeat evil with your ghostly canine companion, Fritzy. Do you have what it takes to save your family, avenge your furry friend and become the ultimate battle princess? "

MewnBase - 7 Dec

"MewnBase is a space-cat survival and base-building game. Scavenge around a barren planet for items to keep you fed. Explore and collect resources. Craft items and grow your base to help you survive. "

The Spy Who Shrunk Me - 18 Dec

"THE SPY WHO SHRUNK ME is a stealth game where you are a superspy armed with a shrink ray! Shrink enemies and feed them to paper shredders - or shrink yourself to get past enemies. Sneak in 1980's Moscow and sabotage operations in a stealth game unlike any other. "

Kommer uppdatera tråden om det är fler spel som får december release.

Som vanligt känner ni som läser att det är nått spel ni vill visa upp för andra Fz läsare som ni är intresserade av så länka dem gärna!

Medlem

"Battle Princess Madelyn" har jag haft mina ögon på ett tag. Ser ut som en mysig retro side-scroller. Kanske något att ta sig an under jul-ledigheten.

Medlem

Nice! Alltid bra tips.

Just Cause 4 släpps 4 december.
https://store.steampowered.com/app/517630/Just_Cause_4/
För min del så verkar det som JC4 är det spel JC3 borde varit. Sen är det konstigt att de fortfarande inte ens har ett co-op läge i JC4. Ett spel med massor av kaos och slumpartad förstörelse vore väl perfekt att köra med en kompis?

En streamer har fått spela en förhandsversion ger sina första intryck, se videon nedanför. Han är väldigt positiv, men i en senare video kritiserade han en del saker som t.ex. dålig AI.

Releasehästryttare
Skrivet av Guybrush82:

"Battle Princess Madelyn" har jag haft mina ögon på ett tag. Ser ut som en mysig retro side-scroller. Kanske något att ta sig an under jul-ledigheten.

Testade alpha demot för ca en vecka sen och det kändes väldigt ofärdigt, visst va det demot ~1 år gammalt så lite konstigt att de fortfarande låter folk spela det, förhoppningsvis känns den färdiga produkten bättre.

Releasehästryttare

@Fulci: Gillade tvåan, men inte blivit sugen på att spela varken trean eller fyran, bara åka runt och förstöra saker är kul en stund, men personligen tröttnar jag på det efter ett par timmar.

Men visst är det snyggt och givetvis hade man haft nån att spela med så hade det blivit 1000% roligare, moddare fixar det säkert ett år efter spelet är släppt

Skribent

Sugen på Artifact men det verkar väldigt krångligt. Och dyrt. Får klura lite på den.. The Enigma Machine ser intressant ut!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ni glömmer ju DayZ! 😁
På något sätt ska det vara ett färdigt spel innan jul. Blir intressant att se om inte annat. Just nu känns det fortfarande som en alfa.

Medlem

Jag har varit intresserad av Mutant Year Zero ett tag nu men hjärnan har aldrig registrerat släppdatumet. Jag har därför varit inställd på ett släpp om ca två år men nu blev jag ju riktigt munter

Ambassadör
Xbox

Mutant Year Zero ser fränt ut, settingen är ju speciellt intressant. Släpps direkt på Xbox Game Pass så det här vet jag att jag kommer att spela.

Just Cause 4 ser ut som det brukar, men det kan vara ganska kul.


signatur

Jump in.

Medlem

Seriösa Kate Archer (No One Lives Forever) vibbar på "The Spy Who Shrunk Me". Nice!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Nya Super Smash till switch känns ju högst relevant oxå ;)?

Releasehästryttare
Skrivet av zumo:

Nya Super Smash till switch känns ju högst relevant oxå ;)?

Det är med på Fz egna releaselista https://www.fz.se/artikel/272957-releaselistan-2018/2

Releasehästryttare
Skrivet av Mattias Frost:

Sugen på Artifact men det verkar väldigt krångligt. Och dyrt. Får klura lite på den.. The Enigma Machine ser intressant ut!

Får inte Fz presskonton med alla kort upplåsta du kan använda?
Vet ju inte hur mycket frihet ni skribenter har, får ni bara ett random spel titt som tätt ni "måste" skriva om?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Mutant Year Zero ser fränt ut, settingen är ju speciellt intressant. Släpps direkt på Xbox Game Pass så det här vet jag att jag kommer att spela.

Just Cause 4 ser ut som det brukar, men det kan vara ganska kul.

Precis, tänkte ta deal med Xbox game pass för 10 kr i en månad och testa det.

Medlem

Har precis förbokat Monster boy till Xbox. Förbokar aldrig annars men detta är lite Wonder boy serien som detta bygger på är lite av en gammal favorit, gillar plattformsspel. Släpps 4 dec.

https://youtu.be/_oqeAFs2wc8

Releasehästryttare
Skrivet av Lauchen:

Har precis förbokat Monster boy till Xbox. Förbokar aldrig annars men detta är lite Wonder boy serien som detta bygger på är lite av en gammal favorit, gillar plattformsspel. Släpps 4 dec.

https://youtu.be/_oqeAFs2wc8

Det ser riktigt kul ut, synd man inte har nått av systemen spelet släpps på bara.

Medlem

Battle Princess ser ut som en Ghost and Goblins kopia.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Sugen på Artifact men det verkar väldigt krångligt. Och dyrt. Får klura lite på den.. The Enigma Machine ser intressant ut!

För 20 dollar får du tillgång till obegränsat draftande och kan skapa samt delta i draft-turneringar. Draft är förmodligen det game mode som passar spelet bäst.

Vet inte vad du menar med "krångligt" men ja, det är en tuff resa innan man lärt sig av sina misstag. Spelet i sig är ganska lätt och intuitivt men att lära sig när och vart man skall spela eller inte spela sina kort är väl det klurigaste i början.

Gen
Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Jag har varit intresserad av Mutant Year Zero ett tag nu men hjärnan har aldrig registrerat släppdatumet. Jag har därför varit inställd på ett släpp om ca två år men nu blev jag ju riktigt munter

Kul att spelet är gjort av svenskar "The Gothenburg Post" och sen låten "ängel här hos mig" i bakgrunden. Lustigt!

Medlem

Ride 3 sälpps den 30é November.
https://store.steampowered.com/app/759740/RIDE_3/


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Frilansare

Vi hoppas få in recensionskod på Mutant inom kort. Ska bli spännande!

Releasehästryttare

Heathen - The sons of the law - 19 Dec

"Indie game inspired by the novel "The island of Doctor Moreau" by HG Wells."

Ambassadör
Xbox

Missa inte Ashen som släpptes igår! Souls-inspirerat spel, som fått bra kritik so far:


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Missa inte Ashen som släpptes igår! Souls-inspirerat spel, som fått bra kritik so far

Ser onekligen intressant ut. Synd att det inte släpps till PS4 bara. Tror inte min dator fixar detta spel.

Inaktiv

Av de i listan är det väl Darksiders 3 bara. Men får se när det blir av, har både ettan och tvåan men har inte spelat ut något av dom än.

Annars tror jag också Just Cause 4, Monster Boy and the Cursed Kingdom och Earth Defense Force 5 kan vara kul.

Medlem

BELOW släpps den 14:e december

Releasehästryttare

Heat - 14 Dec

Herregud vad är detta för spel? , Ett mmo där man spelar "ny amrekan" eller indian, och det verkar som man har olika mål beroende på vad man vill spela som, stora frågan är dock: KAN MAN SPELA SOM BÄBIS?!

"Welcome to America. Survive the wilderness, establish yourself, meet someone special, raise a family, and dominate. Gain power as President, deliver justice as Sheriff, fight for your tribe as Chief, or show some southern hospitality as Governor."

Tills Red dead redemption online kommer till pc så kanske detta kan vara nått

#wtf

Releasehästryttare

TYVÄRR fick jag inte det svar jag ville ha från utvecklarna!

"Newborns and Babies are NPC's. I guess someone could roleplay as a baby, but they wouldn't look like one, lol."

Skribent
Skrivet av Devan:

TYVÄRR fick jag inte det svar jag ville ha från utvecklarna!

"Newborns and Babies are NPC's. I guess someone could roleplay as a baby, but they wouldn't look like one, lol."

Verkar vara ett intressant spel. Lagom crazy med massor av olika möjligheter. Bara en sån här sak: "Adoption is very expensive, but provides a guaranteed outcome, whereas the first option may not reliably result in pregnancy due to the possibility for weak seed."

Eller:

"Beware of other players, as they can adopt your newborns, babies, and children as their own if you are not nearby (as they would be considered abandoned). So, keep them secret, keep them safe."

Tyvärr är jag fullständigt allergisk mot att andra spelare kan förstöra min bas när jag är offline, så tveksamt om jag ens kommer testa detta. Men ett av de roligare tillskotten till genren helt klart! I alla fall på pappret!

Edit:

Ah, tyckte att delar av upplägget liknade spelet Reign of Kings. Inte så konstigt, samma utvecklare! Tyvärr har jag hört rätt dåliga saker om RoK (mycket hackers, konstig design etc), så jag avvaktar med Heat.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent

Och apropå mmo/survival, vad tror ni om Atlas, från skaparna av Ark? Släpps i early access om några dagar.

Atlas – 13 dec

Sea of Thieves med mer innehåll?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

12
Skriv svar