Releasehästryttare
Steamspel #3

Hej igen!

Har hittat några mer Steam spel som jag inte tror visats upp på Fz innan och kan bli bra när de väl släpps.

HELL LET LOOSE - 2019

Hell Let Loose is a realistic World War Two first person shooter with open battles of 100 players with infantry, tanks, artillery, a dynamically shifting front line and a unique resource based strategic meta-game. This is World War Two at a scale you’ve never played before.

Pantropy - TBA

Pantropy is a science-fiction based multiplayer game for players who want to make their own story. You’ll need to band together to thrive in this lush and dangerous world. Luckily, there are factions just waiting to welcome you into their ranks. Are you going to mine resources and craft a powerful mech?

PARANOID - TBA

Paranoid is a horror that tells the story of Patrick who has been living in isolation from the outside world for many years. One day he receives a phone call from his sister, who announces her visit more than a dozen years after she disappeared.


Unholy - 2019

Become Saidah, a mother in search of her abducted child. Venture through morbid streets of the last city on a dying planet. Challenge a repressive regime under which your whole life is determined by which social caste you belong to.

Freedom Planet 2 - TBA

The fast paced platforming of Freedom Planet returns! Become a full-time cartoon heroine and use abilities and items suited to your play style to explore the world of Avalice and defend its animal citizens!

Plane Mechanic Simulator - Coming soon

England, 1940. The Luftwaffe is preparing for the invasion of Britain and the RAF need every man to stop it. They need you. Join the ground crews as they struggle to keep the aircraft flying. Repair engine, patch bullet holes, rearm machine guns and more.

Steamspel #2

Skägg.
10 Chambers

Tycker mig ha sett Hell Let Loose nämnas tidigare, kanske i någon stream-nominering. Ser intressant ut!


signatur
Medlem

Asså jävlar vad jag fick Sonic vibbar av Freedom Planet 2. Inte hört talas som spelet innan eller dess föregångare. Men verkar var ett mysigt platforms spel som tar en tillbaka till den gamla goa tiden på det glada 90-talet.

Releasehästryttare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tycker mig ha sett Hell Let Loose nämnas tidigare, kanske i någon stream-nominering. Ser intressant ut!

Spelet är ju inte ute än så borde inte nominerats än, men ja, gillar hur "gritty" det ser ut, förhoppningsvis blir det ett bättre spel än Post Scriptum som du och jocke spelade för några veckor sen.

Skrivet av warmerspy:

Asså jävlar vad jag fick Sonic vibbar av Freedom Planet 2. Inte hört talas som spelet innan eller dess föregångare. Men verkar var ett mysigt platforms spel som tar en tillbaka till den gamla goa tiden på det glada 90-talet.

Kan starkt rekommendera första Freedom planet https://store.steampowered.com/app/248310/Freedom_Planet/
Mycket bra spel, förvänta dig dock att det är svårare än de gamla -90 tals Sonic spelen, jag klarade aldrig sista bossen tex.

Releasehästryttare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tycker mig ha sett Hell Let Loose nämnas tidigare, kanske i någon stream-nominering. Ser intressant ut!

Tydligen hade du gjort en artikel om spelet för ett år sen https://www.fz.se/nyhet/274509-en-andra-varldskrigsvag-ar-ove...

Jocke gjorde en ny artikel idag där han länkade till den.

Releasehästryttare

Kan Alaloth - Champions of The Four Kingdoms vara nått för @Joakim Bennet: ? - 2019

Set in a vibrant fantasy world, Alaloth – Champions of The Four Kingdoms offers fast paced action with a deep narrative. The game brings the aRPG dynamics to a new level with a skill based gameplay inspired by great classics such as Moonstone and modern masterpieces as Dark Souls in a gritty, dark, mature game

Releasehästryttare

Project Eagle: A 3D Interactive Mars Base - Ute nu [Gratis]

An interactive art demo that showcases what a future base on Mars could look like. Project Eagle isn't a game - but an exploration of mankind's possible future.

Releasehästryttare

Prime World: Defenders 2 - ute nu [free-to-play]

Jag gillade första Prime World: Defenders, det hade dock ett stort problem i att det va väldigt grindingt, förhoppningsvis är det nått de fixat nu i 2an.

Defenders 2, - an exciting hybrid of Tower Defense and CCG, - is now available on Steam! Challenge endless hordes of monsters: build an impassable defense on their path and protect your mines. Collect all the unique towers and prove that even a tornado is not an obstacle for you.

Tyvärr har de ej laddat upp PC trailern än på youtube.

Medlem

@Devan: "Alaloth - Champions of The Four Kingdoms" låter ju "på pappret" som ett riktigt intressant spel när de beskriver det som "The very first isometric souls-like game ever made..." och nämner inspirationskällor som "Moonstone" och Souls-spelen. Jag hoppas verkligen på detta spel, men är skeptisk.

Medlem

Tales of the Neon Sea
Ett indie peka och klicka äventyrsspel. Äventyret utspelas i en cyberpunk miljö. Har inget utgivningsdatum ännu, men en kort demo av spelet släpptes för några veckor sedan.
https://store.steampowered.com/app/828740/Tales_of_the_Neon_S...

Genomspelning av demon av Nookrium

Releasehästryttare
Skrivet av Guybrush82:

@Devan: "Alaloth - Champions of The Four Kingdoms" låter ju "på pappret" som ett riktigt intressant spel när de beskriver det som "The very first isometric souls-like game ever made..." och nämner inspirationskällor som "Moonstone" och Souls-spelen. Jag hoppas verkligen på detta spel, men är skeptisk.

Samma, för ett spel som redan skall släppas nästa år så visar ju trailern inte mycket, hoppas vi får mer gameplay snart.

Skrivet av Fulci:

Tales of the Neon Sea
Ett indie peka och klicka äventyrsspel. Äventyret utspelas i en cyberpunk miljö. Har inget utgivningsdatum ännu, men en kort demo av spelet släpptes för några veckor sedan.
https://store.steampowered.com/app/828740/Tales_of_the_Neon_S...

Genomspelning av demon av Nookrium
https://www.youtube.com/watch?v=QOPO38z0TNE

Ser mysigt ut, inget jag skulle spela själv men kanske värt en genomtittning på ens favorit let's player.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Tales of the Neon Sea

"Peka-och-klicka", en av mina favorit genrer, i "cyberpunk-miljö", en av mina favorit-settings. Detta måste jag testa!

Releasehästryttare

Har inte tillräckligt många nya för att försvara Steamspel #4 än men ville inte vänta med att visa upp detta som ser ut att bli en guldklimp för alla rollspels rävar!

Operencia: The Stolen Sun - 2019

"Operencia: The Stolen Sun embraces everything you love about classic first-person dungeon-crawlers, enhancing the old-school turn-based RPG experience with modern sensibilities. Guide a team of memorable characters through a world inspired by Central European mythology. "

Slänger med några av bilderna från steam:

Medlem

@Devan: Operencia såg trevligt ut. Klassisk dungeon crawler i stil med Bard's Tale eller Grimrock. Åkte in på favoritlistan.

Releasehästryttare

Btw, undvik primeworld defenders 2, testade det och det va väldigt meh.

Releasehästryttare
Skrivet av Fulci:

@Devan: Operencia såg trevligt ut. Klassisk dungeon crawler i stil med Bard's Tale eller Grimrock. Åkte in på favoritlistan.

Japp, känns som de lånat väldigt friskt från Grimrock, jag är sugen på ett sådant spel just nu, så förhoppningsvis kommer det inte sent 2019.

Releasehästryttare

Book of Demons - ute nu

Ett spel som jag helt hade missat tills jag såg det nu, väldigt unikt men samtidigt nostalgiskt.

"Book of Demons is a Hack & Slash Deck-building hybrid in which YOU decide the length of quests. Wield magic cards instead of weapons and slay the armies of darkness in the dungeons below the Old Cathedral. Save the terror-stricken Paperverse from the clutches of the Archdemon himself!"

Medlem

Starcom: Nexus är ett indiespel som släppts i Early Access på Steam. Det är en top down space shooter med story. För närvarande är storyn inte komplett, men kan ändå ta ett tag att spela igenom nuvarande innehåll. Såg någon som nämnde att det tog han 7 timmar i recensionerna. Early Access ska pågå i 6-12 månader enligt utvecklaren Wx3 Labs.

Steam
https://store.steampowered.com/app/863590/Starcom_Nexus/

Introvideo

Medlem

Atom RPG har nu ett releasedatum, den 19 december. Det vill säga om tre dagar! Atom RPG är ett postapokalyptiskt isometriskt rollspel, som är väldigt inspirerat av första Fallout-spelen. Det finns många gameplayvideos på Youtube, kolla de som är lite nyare eftersom spelet fått många uppdateringar sen Early Access starten.

Spelet på Steam
https://store.steampowered.com/app/552620/ATOM_RPG_Postapocal...

FZ nyhet om Atom RPG från drygt ett år sedan
https://www.fz.se/nyhet/275048-atom-rpg-kanaliserar-gamla-was...

1
Skriv svar