Battlefield 1 ???

Medlem
Battlefield 1 ???

Jag är en häpnadsväckande seg person och köpte BF1 billigt nyligen för att testa singleplayer-kampanjen. Hur ända in i helvete kan man få till sånt skräp som detta. Allt är så vackert grafiskt sett, men man lyckas inte få till en vettig single-playerkampanj när man nu sitter på dessa resurser. Se tillbaka på Medal of Honor Allied Assault och Call of Duty 1 och 2 och skäms ta mig fan.

Medlem

Battlefield har inte haft en vettig Singleplayer campaign sedan de äldre spelen. Bästa är nog Bad Company och sedan Bad Company 2 (om du frågar mig) men även spelen i den moderna settingen (3an och 4an) hade en helt ok campaign. Men varken spelen innan eller efter har haft en bra Singleplayer. Fokuset i Battlefield spelen har alltid varit multiplayern även om den haft en campaign att spela med.

Jag är benägen att hålla med, men tror ändå de har ansträngt sig. Det finns en viss charm i lineära spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Battlefield har inte haft en vettig Singleplayer campaign sedan de äldre spelen. Bästa är nog Bad Company och sedan Bad Company 2 (om du frågar mig) men även spelen i den moderna settingen (3an och 4an) hade en helt ok campaign. Men varken spelen innan eller efter har haft en bra Singleplayer. Fokuset i Battlefield spelen har alltid varit multiplayern även om den haft en campaign att spela med.

Jo jag förstår ju att multiplayer är deras no 1 fokus, men att få till en gedigen kampanj kan väl inte vara omöjligt med deras resurser. Å andra sida har väl inte senaste COD någon kampanj över huvud taget.

1
Skriv svar