Xbox One: Hjälp 2st 40+:are att kunna spela Sniper Elite 4 co-op

Medlem
Xbox One: Hjälp 2st 40+:are att kunna spela Sniper Elite 4 co-op

Hej,

Det här verkar som ett hjälpsamt forum så jag provar ett kasta ut en fråga på vinst och förlust.
Vi har båda Xbox Live med gamepass och tänkte att vi skulle prova att spela Sniper Elite 4 i co-op läge.
Ingen av oss har någon större erfarenhet av skapa en "grupp" eller bjuda in till spel på Xbox. Jag har dock spelat några få spel online såsom NHL, Forza och The Division.
När vi startade Sniper och gick in multiplayer co-op så gick det inte att välja min vän utan jag blev ihopparad med någon random individ.
Vidare gick det inte att välja "bjud in till spel" då den knappen var utgråad.

Vi provade som hastigast med The Division och det tror jag fungerar, om det inte var för att min kompis ej hade klarat av intro för där gick det att bjuda in till spel men vi fick fellmeddelande att han befann sig i Brooklyn.

Vad som slår mig nu när jag skriver detta är att vi inte provade att jag t.ex startade kampanjen som vanligt i singel player och sedan provade att bjuda in honom till spelet.
Är det någon av er som har spelat Sniper Elite 4 på co-op och vet hur man ska göra?

Medlem

Har själv ingen Xbox One men det finns vissa "standard" metoder hur man bjuder in vänner till co-op. Testa först det sista du skrev och se om det går. Om inte det går, kolla lite vad som står när man ska starta en ny kampanj, ibland kanske det finns ett alternativ om man ha co-op på eller inte. Annars hittade jag denna posten ifrån ett forum.

https://forum.rebellion.co.uk/sniper4/thread/3156

Ambassadör
Xbox

Jag har inte spelat Sniper Elite 4... Men ni verkar ha testat det vanliga sättet; Skapa ett party, dra igång spelet och en av er ger en "invite to game".


signatur

Jump in.

Medlem

Tusen tack för att ni tog er tid att svara.

Skrivet av Mortaigne:

Jag har inte spelat Sniper Elite 4... Men ni verkar ha testat det vanliga sättet; Skapa ett party, dra igång spelet och en av er ger en "invite to game".

Jo vi provade ovannämnda sätt också utan resultat.

Medlem

Är väl drop-in i Sniper Elite 4, så testa det sista du skrev som sagt. Starta spelet själv och sen låt honom joina.

Medlem
Skrivet av Loranga:

Tusen tack för att ni tog er tid att svara.

Man själv har suttit i den sitsen när man bara vill spela med sin polare men så strular spelet eller går det inte bara.

Medlem
Skrivet av Verinus:

Man själv har suttit i den sitsen när man bara vill spela med sin polare men så strular spelet eller går det inte bara.

http://www.smosh.com/wp-content/uploads/ftpuploads/blogupload...

Jo lite surt då vi båda hade fått ungarna m.m i säng och hade lite synkroniserad egentid. Vi får se när när nästa tillfälle dyker upp men jag återkommer med resultatet här. Tack för all hjälp!

1
Skriv svar