Hur många av er tittar fortfarande på Kalle Anka på julafton?

Medlem
Hur många av er tittar fortfarande på Kalle Anka på julafton?

Som frågan lyder: vem av er tittar fortfarande på Kalle Anka på julafton?

Medlem

Bortsett från att jag förmodligen tittade när jag var liten i brist på annat att göra samt att jag hängde med en polare en julafton så har jag aldrig tittat på något som är traditionellt att titta på under julen här i Sverige.

Lirar hellre spel eller umgås med familjen under den tiden


signatur

Halo kompis!

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag kollar på Kalle på julafton, men det skulle inte vara någon katastrof om jag missade det.

TVn är igång i vardagsrummet och då går det bra att kolla.

När jag var yngre så tittade jag slaviskt på Kalle kl 15.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Nej, det har jag slutat med. Tyckte mest det var en pina att ta sig genom samma gamla kortfilmer varje år. Kollar hellre på nån julig film på eftermiddagen.

Medlem

Det brukar stå på på TV:n för traditionens skull, Tillbringar oftast julafton hos föräldrarna, och där finns inget wifi, så det finns ändå inget bättre att se vid den tiden.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Inte aktivt men TV:n är ofta på i bakgrunden när Kalle går då det blir extra Julkänsla då.
Det är inte så att man samlas i soffan och tittar utan man kanske gör annat liksom men det är som en stämningshöjare. Karl Bertil tycker jag passar bättre att aktivt titta på även som vuxen då det är en riktigt film vs massor av småklipp.

Medlem

Nja, de små kidsen (3 och 6) kanske skulle tycka det är roligt men eftersom de inte är lika svältfödda på tecknat som vi var ni vi växte upp så är det inte ett sånt måste. Sätter igång det om de börjar slåss men annars så hjälper de till i köket eller så spelar vi spel eller sticker ut och leker.

Det känns mer som om deras mor- och farföräldrar tycker det är viktigt att vi sitter där.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Kan kolla på det när som helst idag. När barnen firar jul med mig så får de se på kalle såklart. Alltid roligt å göra de med pappa

jbx
Medlem

Ser alltid på Kalle och bygger upp en stadig glöggfylla innan maten och allt ska fixas.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Tittade när man var lite, men som sagt det var på den tiden man hade 1an och 2an
Nör jag blev äldre brydde jag mig ibte och det gör inte mina barn heller.
Vi gör annat gelt enkelt.
Det är oftast 70talister och äldre som vill se det pga tradition


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Självklart, ingen julafton utan Kalle!

Inte nu längre, men då och då.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jo, vi plågar fortfarande i oss Kalle Anka, år efter år.

Medlem

Tv'n är på och delar av familjen kollar. Men för mig personligen är Karl Bertil heligare

Backloggens befriare

Tittar? Nej. Passar på att sova lite? Ja.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Tittar fortfarande, relevant verkar vara att jag är född på 80-talet. Idag kollar nästan inga yngre, de har alltid tecknad film nära till hands genom telefon och plattor och är inte lika svältfödda på den typen av kultur som jag var när jag var liten.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Efter travestin då husvagnens nedfärd klipptes bort samt Kalles nervsammanbrott med en kulspruta har jag slutat titta

Medlem

Har på i bakgrunden men tittar oftast inte. Det enda jag verkligen ser varje julafton är Home Alone och Christmas Vacation.

Medlem

Dottern har inte uppvisat något intresse tidigare år, men jag själv tittar alltid på Tomten är far till alla barnen. Övergått till vuxen jultradition kan tyckas.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Jag burkar alltid kolla. Jag gillar Tomteverkstan!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
Xbox

Det är alltid på i bakgrunden. Sprider julstämning!


signatur

Jump in.

Medlem

TVn brukar stå på och folk brukar lite halvdant kika på kalle...Men de flesta, inklusive mig själv, verkar oerhört less på att uppfylla denna "tradition" år efter år...

Jag brukar hålla mig tills någon kommenterat "vilken bra färg" nissarna använder till schackbrädet, sedan sysselsätter jag mig med något annat.

I år föreslår jag att TVn får vara avstängd tills kvällen, får se hur det går. Är det så jobbigt att umgås utan distraktion så är det kanske dags att runda av kvällen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av jerryheed:

Dottern har inte uppvisat något intresse tidigare år, men jag själv tittar alltid på Tomten är far till alla barnen. Övergått till vuxen jultradition kan tyckas.

Förstår hur du menar. Mina barn är likadana.

Medlem

Det känns som att traditionen med Kalle på julafton kommer dö ut med vår generation.

KoP
Medlem

Klart man kollar. E ju tradition. Och efter Kalle så käkar man.

Fragtjuv

Jodå. Kalle Aanka brukar stå på. Inte altid jag tittar speciellt intensivt dock. Filmen med husvagnen skulle jag emelelrtid aldrig missa.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Gnällkuk

I vår familj slutade vi med det ganska tidigt, mina småbröder var nog inte äldre än 11 och 13. Kunde hända att det var på i bakgrunden någon gång men har nog inte aktivt sett på det sedan mitten på 90-talet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ero
Medlem

Jag avskyr det! Alltid alltid hatat den där dår-fågeln när Kalle ska fota! Förstår inte varför man ska ha på skiten på jul, finns ju bra mycket roligare att titta på! Tyvärr är många med-vuxna kring mig traditionsälskare och måste se skiten! Och sur blir dom när jag säger att jag vägrar.

34 år och bitter.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av Ero:

Jag avskyr det! Alltid alltid hatat den där dår-fågeln när Kalle ska fota! Förstår inte varför man ska ha på skiten på jul, finns ju bra mycket roligare att titta på! Tyvärr är många med-vuxna kring mig traditionsälskare och måste se skiten! Och sur blir dom när jag säger att jag vägrar.

34 år och bitter.

Haha varje år önskar jag att Kalle fångar fågeln o sen grillar den.
Mer irriterande fågel är svår att hitta.

Medlem

Som så många svarat så är det alltid på i bakgrunden och jag själv tittar pga tradition + julstämningen (om jag inte somnat). Men flera av delarna är så fruktansvärt tråkiga t.ex. Kalle Anka naturfotograf och Ferdinand. Dock alltid lite spännande och se årets nyhet som kommer på slutet då Disneys filmer alltid brukar funka även för vuxna människor.

Jag själv är 29 år med 2 barn, en på 3 år och en som är 10 mån. Kommer att fortsätta traditionen med att Kalle Anka ska vara påslaget på Julafton men mina barn kommer inte att behöva titta om dem inte vill.

12
Skriv svar